הכירו את Celsius
סטארטאפ השבוע שלנו הוא Celsius, פלטפורמת תשלום שעוזרת לאנשים צעירים בלי קרדיט בבנק לקבל הלוואות. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
תעודת זהות:
מייסדים: אלכס משינסקי, דניאל ליאון, דויד בריל
שנת הקמה:2017
שנות עבודה בניו יורק: החברה הוקמה השנה, אלכס בניו יורק כבר 30 שנים ודניאל בניו יורק שנתיים. בחברה יש תשעה עובדים.
הרעיון מאחורי הסטארטאפ: פלטפורמת תשלום מבוססת בלוקצ'יין להלוואת בין אנשים, תאפשר לאנשים צעירים שאין להם קרדיט בבנק (בעיקר בארה"ב) לקבל הלוואות. Celsius היא פלטפורמת הלוואות מבוססת אתריום. לחברה תוכניות לשינויים משמעותיים בתעשיית האשראי הצרכני. צלזיוס תציע הלוואות בנקאיות מהירות וקלות, אשר יחליפו את הבנקים הגדולים עם העמלות הגבוהות שלהם. האשראי יתאפשר לעמיתים ולבעלי מטבעות דיגיטליים.
איך נולד הרעיון?
צלזיוס מבינה את הקשיים הפיננסים של דור ה-Y, אשר לעתים קרובות סובל מבעיות בקבלת אשראי. צלזיוס בונה את העתיד של צרכני האשראי, באמצעות העברת ציוני האשראי לבלוקצ'יין. היא מעודדת את דור ה-Y לבנות זהות דיגיטלית חדשה עם ניקוד אשראי, אשר כולל טביעת רגל חברתית ודיגיטלית. תהליך זה מעודד את הקמתה של קהילת מלווים ולווים, הכוללת פחות סיכונים ותשלומים המתבצעים בזמן, מה שמאפשר מגבלות אשראי גבוהות יותר בריבית נמוכה יותר.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
בניית צוות נכון שיש לו ניסיון עבודה יחד, בעיה ממשית שהמוצר של החברה פותר, והכי חשוב טיימינג.
מדוע בחרתם לבסס את החברה דווקא בניו יורק?
ניו יורק ידועה בתור הבירה הפיננסית של העולם. הקרבה לישראל בהשוואה לסן פרנסיסקו, למשל, מציבה את ניו יורק במיקום אסטרטגי מבחינתנו(לסליוס מרכז פיתוח בארץ). קהילת הבלוקצ׳יין גדלה מאוד בעיר מה שהפך את ניו יורק למקום אידיאלי לבנות את צלזיוס
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
אנחנו בשלב ראשוני יחסית, אך אם מתייחסים לתעשיית הבלוקצ׳יין אנחנו במהפכה של ממש. כשהבנו את הבעייתיות שנגרמת ברמה היומית למעמד הביניים, משקיעים ושותפים הבינו את היתרונות ומכאן הדרך קדימה הייתה הרבה יותר קלה.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
היינו זזים יותר מהר ועובדים אפילו יותר מהר משעבדנו, מעסיקים יותר אנשים שמבינים בתחום.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
בתור שותפים בקרן שמשקיעה ועוזרת לחברות ישראליות לגדול בארה״ב, אנחנו ממאמינים שהזמן הנכון לרילוקיישן הוא כשהחברה הוכיחה אסטרטגיית מוצר ברורה Product Market Fit ומזהה את הלקוחות הראשונים בהתאמה לשוק האמריקאי.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
כמה מיליונים, לא חושפים בשלב זה את המספר המדויק.
מחפשים עובדים?
כן.
https://celsius.network/
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.
WWW.IsraeliMappedinNY.com