יום הרווקים הסיני: עליבאבא שברה שיאים עם מכירות של יותר מ-25 מיליארד דולר
ענקית הסחר המקוון עקפה את שיא המכירות של אשתקד - 17.8 מיליארד דולר - שעות לפני שהסתיימו מבצעי ההנחות. ברבע השעה הראשונה של היום בוצעו עסקאות בשווי 5 מיליארד דולר - סכום הזהה למה שהוציאו האמריקאים בבלאק פריידיי האחרון. בעוד שבסין היום הסתיים רשמית, המבצעים באתרים הסינים לישראלים ולשאר העולם - יימכשו עד מחר ב-10:00 שעון ישראל
עליבאבא שברה שיאים: עם סיום יום הרווקים הסיני הסתכמו מכירות החברה ב-25.3 מיליארד דולר (168.2 מיליארד יואן). המכירות הותירו הרחק מאחור את אלה של השנה שעברה, אז הן הסתכמו ב-17.8 מיליארד דולר. לשם השוואה, בשנה שעברה הוציאו האמריקאים 5 מיליארד דולר בקניות מקוונות בבלאק פריידי, יום המכירות השנתי המסמל את תחילת עונת הקניות לחגים.
- יום הרווקים הסיני 2017: אלו מבצעי הענק
- מה לקנות ביום הרווקים הסיני? מצעד הלהיטים בקרב הקונים הישראלים
עליבאבא, שעזרה להפוך את האירוע שחל ב-11 בנובמבר, לאחד מימי הקניות הגדולים ביותר בשנה, דיווחה כי בוצעו עסקאות בשווי 5 מיליארד דולר כבר ב-15 הדקות הראשונות של המכירות. לשם השוואה, בשנה שעברה עליבאבא רשמה מכירות של 5 מיליארד דולר רק כעבור שעה. ב-30 השניות הראשונות של המכירה, 97% מהמכירות בוצעו באמצעות מכשירים ניידים. שבירת שיא המכירות רק תוסיף לעליבאבא, שגם ככה נהנית משנה די מוצלחת. מחיר המניה שלה הוכפל לעומת השנה שעברה, ושווי השוק שלה טיפס מעל 475 מיליארד דולר.
המבצעים בעולם עדיין בתוקף - בעלי אקספרס ובאתרים נוספים
סיכום המכירות לא שלם, שכן המבצעים לישראלים ולשאר העולם נכנסו לתוקף מאוחר יותר, על כן הם עדיין נמשיכים בשעות הקרובות. לפי שעון ישראל הם יסתיימו מחר, 12 בנובמבר ב-10:00. ההנחות הן לא בדיוק כמוצהר - של עשרות אחוזים - ועדיין מדובר במחירים משתלמים בפריטים רבים.
בנוסף, נתוני עליבאבא לא מקיפים את מלוא סך המכירות ביום הזה שכן ישנם אתרים סיניים נוספים שגלגלו אף הם לא מעט כסף ביום הזה. גם באתרים אלה כמו גירבסט (Gearbest), בנגגוד (Bang good), דיל אקסטרים, Geek Buying ואחרים - המבצעים לישראלים עדיין בתוקף. גם אתר האופנה אסוס (ASOS) הציע מבצע ליום הזה: 20% הנחה לקונים מישראל, בהקלדת קוד קופון SINGLES20.
המפלגה הקומוניסטית רואה בהצלחת יום המכירות - מקור לצמיחה
ההצלחה של יום המכירות מעניקה דחיפה למאמצי המפלגה הקומוניסטית השלטת למקד את הצמיחה הכלכלית בצריכה הפרטית והפחתת התלות במסחר ובהשקעות. בסין יש 731 מיליון משתמשי אינטרנט, עלייה של 6% לעומת השנה שעברה, כך לפי הנתונים הרשמיים שפרסמה הממשלה.
יום הרווקים החל כיוזמה של סטודנטים סינים ליצירת תגובת נגד לחגי האהבה למיניהם. הוא אומץ על ידי עליבאבא ב-2009. שהפכה אותו לאירוע המכירות המקוונות הגדול של השנה. "זה לא שאנחנו זקוקים ליום הרווקים", אמר נשיא עליבאבא מייקל אוונס בראיון ל-CNBC ביום שישי. "זו פשוט הזדמנות לסוחרים ולצרכנים ליהנות ולעסוק במשהו מלהיב ביותר. זו הזדמנות לצרכנים לחפש ולמצוא מותגים חדשים".
יש הנחות גם על סלמון קפוא
יום הרווקים, שיצא לדרך בחצות שעון סין, כולל הנחות ומבצעים על אלפי פריטים, ביניהם יהלומים, סלמון קפוא, צמיגים, חיתולים, בירה ומכשירי חשמל. סין כבר נחשבת לשוק המסחר המקוון הגדול בעולם, ולפי הערכות חברת בוסטון קונסלטינג גרופ, ההוצאות המקוונות יעלו ב-20% בשנה ויגיעו ל-1.6 טריליון דולר עד 2020. זאת לעומת צמיחה של 6% בקניות בחנויות הפיזיות.
"זה אירוע גדול עבור סין, עבור הכלכלה הסינית", הוסיף ג'וזף טסאי, סגן יו"ר החברה. "ביום הרווקים, הקניות הופכות לספורט, זה בידור". לדבריו, העלייה בהכנסה הפנויה של מעמד הביניים הסינים, המונה מעל 300 מיליון אנשים, סייעה להגדלת המכירות המקוונות. "המעמד החזק הזה מתניע את תרבות הצריכה של סין", הסביר.
פו ווניו (23) משנגחאי סיפרה לסוכנות רויטרס כי הוציאה בסביבות 4,000 יואן (600 דולר) על בגדים, מוצרי קוסמטיקה וציוד למטבח במכירות מוקדמות. "כבר קניתי דברים, אבל עוד לא סיימתי עם הקניות", הודיעה.
בדומה לשנים הקודמות, לפני פתיחת המכירות קיימה עליבאבא אירוע השקה נוצץ, שבו אירח השנה המייסד ג'ק מא את השחקנית ניקול קידמן והמוזיקאי פארל וויליאמס.