אודי RS3 וב.מ.וו 1 ו-2 - יוקרה מעודכנת
אודי משיקה בישראל את ה-RS3 המעודכנת גם בגרסת סדאן. ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל את סדרה 1 ו-2 לאחר מתיחת פנים, עם מערכות בטיחות מתקדמות ותיבה ידנית באחד הדגמים
השינוי העיצובי בגרסאות הספורט של המשפחתית הקומפקטית דומים לאלה להם זכו גרסאות A3 האחרות, ומסתכמים ביחידות תאורה שונות וצרות בחזית, סבכה גדולה יותר ופגוש קדמי עם פתחי אוורור גדולים מבעבר. בתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטאלי עם מסך בגודל "12.3 (כאופציה בתוספת 6,800 שקל). גם מערכות בטיחות עודכנו עם בלימה אוטומטית במצבי חירום כציוד תקני.
ה-RS3 תוצע עם מעתה גם בגרסת RS פלוס (תוספת 50 אלף שקל) הכוללת מערכת שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם אופציה לנהיגה אוטונומית בפקקים, מערכת שמע של B&O, מושבים תומכים, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת פליטה שונה וצמיגים רחבים יותר מלפנים (255/30R19) ומאחור (235/35R19). בולמי זעזועים אדפטיביים עם שלושה מצבי שיכוך מוצעים בתשלום נוסף - 13 אלף שקל.
השינוי החשוב הוא בעדכון מנוע 5 הצילינדרים טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר, המפיק כעת 400 כ"ס ו-48.9 קג"מ, 33 כ"ס ו-1.5 קג"מ יותר מה-RS3 היוצאת. הוא גם קל מקודמו ב-26 ק"ג, ובכך עשוי לנטרל לפחות חלק מתת ההיגוי בדגם היוצא.
המנוע משודך כבעבר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה - "קוואטרו". אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות (קיצוץ של שתי עשירית שנייה) בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. המיתלים לא רק מוקשחים אלא גם מונמכים ב-2.5 ס"מ בהשוואה ל-A3 רגילה, והבלמים גדולים יותר עם דיסקים בקוטר 370 מ"מ מלפנים ו-310 מ"מ מאחור.
ועוד בפינת היוקרה דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, מתחילה לשווק את מתיחת הפנים לסדרה 1 עם תג-מחיר שמתחיל ב-185 אלף שקל (התייקרות של 5,000 שקל), לצד סדרה 2 קופה וקבריולה המעודכנות במחירן מתחיל ב-235 אלף שקל.
העדכון הוויזואלי מינורי בלבד ומסתכם ביחידות תאורה משולבות לד בחזית ומאחור וחישוקים שונים, בעוד שתא הנוסעים זוכה כעת לתאורה לבנה (במקום כתומה) בלוח המחוונים וצג בקרת האקלים. מערכת ה-iDrive עם מסך תצוגה גדול ("8.8 במקום "6.5) תוצע כאופציה בתוספת 25.5 אלף שקלים. גם מערכות הבטיחות שודרגו עם בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 60 קמ"ש), התראה על סטייה מנתיב ועייפות נהג.
היצע מנועי הטורבו-בנזין הרלוונטי לישראל נותר ללא שינוי ומתחיל ב-1.5 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-136 כ"ס ב-118 וב-218 (קופה בלבד שהצטרפה להיצע), או 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-184 כ"ס ב-120 וב-220, דרך 224 כ"ס ב-125 ולקינוח 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים ו-340 כ"ס ב-140 וב-240.
כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. ויש הפתעה: ה-218 קופה מוצעת גם עם אופציה לתיבה ידנית עם שישה הילוכים.