שתף קטע נבחר
 

להיות מותג על: מה זה סופרברנדס?

בישראל יש כמעט 3,000 מותגים, אך רק מעטים מהם מצליחים להגיע לדרגת Superbrands. מה הופך מותג ל"מותג על", ואיך בכלל נבחרים ה- Superbrands של ישראל?

בשיתוף Superbrands

 

יש הרבה מותגים בעולם. למעשה, מהרגע שבו אנחנו קמים משנת הלילה ועד לרגע שבו אנחנו הולכים לישון - אנחנו מוקפים במותגים. החל ממברשת השיניים עימה אנחנו מצחצחים את השיניים, הקפה שאנחנו שותים, הרכב שבו אנחנו נוסעים ואפילו ערוץ הטלוויזיה שבו אנחנו צופים לפני שאנחנו נרדמים וחולמים (וגם לשם מגיעים מותגים...).

 

לסיפורי מותגי העל של ישראל והאנשים שעומדים מאחוריהם

האנשים שמאחורי המותגים: כך מובילים superbrands להצלחה

 

בישראל, כך לפי הספירה האחרונה, יש כמעט 3,000 מותגים שונים, אבל רק מעטים מהם מצליחים להגיע לדרגה של Superbrands - "מותגי על". אז מה בדיוק הופך "סתם" מותג לסופרברנדס? מתברר שכמו כל דבר בחיים, הכל זה עניין של רגשות.

 (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
(צילום: סיון פרג')
 

מותגי על: סיפור אהבה

אפשר לדמות מותגים לאנשים שנמצאים סביבנו. לחלקם אנחנו אדישים, וחלקם פשוט לא מעניינים אותנו. אך למרות זאת, יש קבוצה נבחרת של אנשים שאנחנו ממש אוהבים, מכבדים ומעריכים. מותגים שהצליחו לגרום לצרכנים להרגיש כלפיהם רגש עוצמתי וחזק - הם המותגים שעשו את ה"קפיצה" והפכו ממותג רגיל ויומיומי למותג על. אבל איך מחליטים מי מאלפי המותגים בישראל הוא אכן Superbrands?

 

בתשע השנים האחרונות פועלת בישראל השלוחה המקומית של ארגון ה-Superbrands הבינלאומי. הארגון הוקם בבריטניה לפני יותר מ-20 שנה על ידי בריטי ממוצא יהודי בשם מוריס קנובל. הוא עורך מדי שנה מחקר מקיף בקרב הצרכנים בישראל, והם אלו שמחליטים למי לדעתם מגיע השנה התואר Superbrands.

 

בשנת 2017 למשל, אפשר למצוא ברשימת מותגי העל שפועלים בישראל מותגים מעולם מוצרי הצריכה כמו קוקה קולה, במבה, סופר-פארם ורשת האופנה H&M; מותגי תקשורת וסחר אלקטרוני כדוגמת האייפון, טוויטר ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אישים כדוגמת הנשיא ראובן ריבלין והדוגמנית גל גדות ועמותות כדוגמת "לתת", האגודה למען החייל ומגן דוד אדום.

 (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
(צילום: סיון פרג')
 

כדי שהצרכנים יכתירו מותג כמותג על - הוא חייב להיות שונה, איכותי, מצטיין ויוצא דופן בהשוואה למותגים אחרים בקטגוריה. מדובר במותגים שדואגים לטפח סוג של מערכת יחסים עם הצרכנים, כמו שמטפחים מערכות יחסים בין אנשים.

 

צרכנים מעוניינים שהמותגים שהם משתמשים בהם יספקו את צרכים פיזיים (טעים, מחמם, ריחני וכו') כמו גם צרכים רגשיים ("גורם לי להרגיש יפה", "אני מרגיש בטוח בשימוש איתו"). מאחר שמי שמכריע מי הם מותגי העל הוא הוד מעלתו הצרכן, וכידוע הצרכנים בישראל לא פראיירים - המותגים שנכנסו השנה לרשימת ה-Superbrands הם רק כאלה שהצרכנים יודעים ומרגישים שהם אמיתיים איתם, לא עובדים עליהם ויהיו שם בשבילם. בדיוק כמו חברים בשר ודם.

 

"מותגים שמוכתרים כ-Superbrands הם מותגים שהקשר שנוצר בינם לבין הצרכנים הוא עמוק וחזק במיוחד", מסבירה מנכ"לית Superbrands Israel, אתי עמיעד. לדבריה, "המחאה החברתית, למשל, היוותה נקודת שבר ביחסים בין המותגים לצרכנים, אבל למרות זאת, העובדה שהשנה נוספו מותגים חדשים לרשימת מותגי העל של ישראל מלמדת שהמשווקים הישראליים הפנימו את לקחי המחאה והם פועלים כדי לחזק את הקשר שלהם עם הצרכנים הישראלים".

 (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
(צילום: סיון פרג')
 

עמיעד מוסיפה כי "דבר נוסף שמרשים לגלות, ש-50% מרשימת מותגי העל החדשים שנכנסו ב-2017 ל'היכל התהילה' של סופרברנדס - הם מותגים ישראליים כחול-לבן". לדבריה, הקטגוריות בהן נכנס המספר הרב ביותר של מותגים חדשים לרשימת מותגי העל הן אופנה, נופש ופנאי, מזון ואנשים.

 

בין המותגים החדשים שהצרכנים בישראל הכתירו השנה כסופרברנדס ניתן למצוא למשל את פלאפון, ה. שטרן, תדיראן, מלונות הרודס ,HOT, קליניק, GA-DE, ובזק בינלאומי. ynet (שהוכתר גם השנה כסופרברנדס על ידי הגולשים בישראל), בשיתוף ארגון Superbrands, מזמינים אתכם לגלות את הסודות הקטנים של מותגי העל בישראל במתחם מיוחד שנותן הכרה והוקרה למותגים בישראל, ש"עשו את זה" השנה.

 

בשיתוף Superbrands

 

 

לפנייה לכתב/ת
מומלצים