שתף קטע נבחר

ההצעה שתוזיל את חבילות הנופש – אבל תבטל את ההחזר

לפי תיקון החוק שאושר בוועדת הכלכלה, סוכני הנסיעות יוכלו להציע שירותי תיירות זולים יותר, שכן הם יהיו ללא האפשרות לבטל ולקבל החזר כספי - מה שלעיתים מייקר את מחיר החבילה. המטרה: מכירת טיסות ונופשים זולים יותר שכיום מוצעים רק על ידי ספקים מחו"ל שלא מחויבים בהחזר כספי. לצרכנים תמשיך לעמוד הזכות לרכוש חבילות נופש עם אפשרות לביטול והחזר כספי

סוכני נסיעות ישראלים המוכרים שירותי נסיעות ותיירות, המתבצעים בפועל בידי ספקים בחו"ל, יוכלו לראשונה להציע את שירותיהם באחת משתי אפשרויות: עם זכות לביטול ההזמנה והחזר כספי או בלעדיה וללא ההחזר הכספי. כך קובע תיקון חוק הגנת הצרכן שאושר היום (ד') בוועדת הכלכלה לפי הצעה פרטית שהוגשה ביוזמת ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

 

לאחר אישורו הסופי במליאת הכנסת, ימנע התיקון המוצע הפסדים כספיים בעיקר מהסוכנים במקרים של ביטול ההזמנה, וגם מישראלים שמסדירים את נסיעותיהם רק באמצעות הסוכנים המקומיים.

 

נכון להיום, הצרכן הישראלי שמתקשר עם סוכן ישראלי יכול לבטל את ההזמנה ולקבל את כספו חזרה. במידה והסוכן הוא גם הספק המבצע את ההזמנה, כספו יוחזר בתמורה לדמי ביטול של 5% משווי העסקה (עד החזר שלא יעלה על 100 שקל).

 

במקרים בהם הסוכן איננו הספק המבצע, עליו לספוג הפסד כפול הכרוך בביטול ההזמנה. מצד אחד מוטלת עליו החובה להחזיר לצרכן את כספו, אך מן הצד השני הוא אינו מקבל פיצוי מקביל מהספק בחו"ל (שמחזיר לצרכן את כספו רק אם העסקה נעשתה ישירות דרכו).

 

ומה לגבי האפשרות להזמין ישירות מהאינטרנט?    (צלמים: אורי דוידוביץ ניצן דרור)

ומה לגבי האפשרות להזמין ישירות מהאינטרנט?    (צלמים: אורי דוידוביץ ניצן דרור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

ח"כ סמוטריץ אמר כי הצעתו נכונה לכל הצדדים. היא תמשיך להגן על הצרכן, אבל במקביל תאפשר לסוכני הנסיעות להתמודד עם התחרות הבינלאומית שנוצרה באינטרנט, מבלי לאבד את הלקוחות הישראלים שיזכו לקבל את השירות בתנאי ביטול שווים. כך תישמר זכות הצרכן לבטל עסקה בהתאם לחוק הקיים.

 

לדבריו ההצעה לא תשפיע על מחירי השירותים בחו"ל ולא תעלה אותם. היו"ר ח"כ איתן כבל (המחנ"צ) הסכים שהתיקון המוצע לא מכרסם בזכויות הצרכן ורק מצמצם את הנזק לסוכני הנסיעות מהמצב הקיים.

 

הצעת התיקון זכתה לתמיכה עקרונית מהדוברים השונים בשטח. משרד התיירות ציין כי ההגנה הקיימת על הצרכן בעסקאות תיירות בארץ רק פוגעת בו ומונעת ממנו לקבל מוצר זול יותר בלי זכות ביטול, בדומה למצב בחו"ל.

 

מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל יהל בן נר, אמרה כי גם המלונות בישראל נמצאים בתחרות בינלאומית קשה מאוד, והחלת התיקון המוצע תאפשר להשאיר את הכסף בארץ. מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות חני סובול אמרה כי כיום הסוכנים לא יכולים למכור לצרכנים בישראל 40% מהטיסות שיוצאות מהארץ, דווקא הזולות ביותר, שאינן ניתנות לביטול.

 

למרות הסכמת הנוכחים, ישי דון יחיא מרשות התעופה האזרחית העיר בהקשר לטיסות הלואו-קוסט, כי במצב הקיים יש אפליה בין החברות הישראליות, שמחויבות בזכות לביטול ההזמנה, לחברות הזרות שמציעות כרטיסי טיסה זולים יותר ללא אפשרות ביטול.

 

לדבריו, אם יתקבל התיקון בחוק הגנת הצרכן והוא יחול גם על חברות התעופה הזרות, "אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם זכויות ביטול מעולות, אבל בלי חברות תעופה שירצו לטוס לישראל". יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל סיכם כי הוועדה תבחן את ההערות השונות ותביא אותן בחשבון בהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים