אייקון גברי ישראלי: גולדסטאר מציג חדשנות רלוונטית
על מנת לעמוד באתגרי השוק, כמו גם מול חוק הגבלת הפרסום על משקאות אלכוהוליים, גולדסטאר השיק השנה בירת פרימיום חדשה בשם גולדסטאר SlowBrew, מארז בסקט עם בקבוקי זכוכית וקמפיין חדש תחת הכותרת "אחי, חלאס עם האחי", שהורכב מתובנות שונות המתארות מה זה "אח אמיתי"
בשיתוף Superbrands
כמותג מוביל בשוק הבירות הישראלי, גולדסטאר השיק השנה את גולדסטאר SlowBrew - בירת לאגר כהה בעלת 10% אלכוהול ומארז שישיית חצי ליטר חדש, ידידותי לסביבה ומשתלם לצרכן. בנוסף, המשיך המותג להוביל את זהותו כבירה גברית ישראלית באמצעות מספר מהלכי שיווק יצירתיים.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
ידיעות אחרונות: מציגים את המציאות הישראלית כבר 80 שנה
קליל: מגשימים חלומות באמצעות חלונות
יאללה מכבי: שירותי בריאות כבר יותר מ-70 שנה
גולדסטאר היא בירת לאגר ישראלית בסגנון לאגר דונקל מינכנאי, המכילה 4.9% אלכוהול ומיוצרת במבשלות חברת טמפו בנתניה. בירת גולדסטאר בושלה לראשונה בשנת 1950 על ידי הברומייסטר מנחם ברלינר.
בשנותיו הראשונות שווק גולדסטאר כתת-מותג של הבירה המובילה של המבשלות באותה התקופה - בירה נשר - ונקרא "נשר גולדסטאר". בשנת 1985 נרכש על ידי חברת טמפו.
מאז השקתו, לפני יותר מ-60 שנים, מוצב גולדסטאר כבירה גברית ישראלית, כאשר עם השנים הקונספט של גבריות וישראליות השתכלל והתאים עצמו לרוח התקופה. בתחילה, נבנה המותג בזכות הפופולריות שלו בקרב חיילים - ונמכר במחיר מוזל בקנטינות בבסיסי הצבא.
על מנת לתת מענה בקטגוריית הפרימיום, השיק המותג בתחילת 2013 את גולדסטאר Unfiltered - בירה לאגר כהה בעלת גוף מלא, המיוצרת ללא סינון, ולכן מאופיינת במרקם סמיך יותר ובטעם פירותי חזק יותר. השנה, במטרה לספק מענה לביקוש ההולך וגובר לבירות פרימיום חזקות, השיק המותג את גולדסטאר SlowBrew - בירת לאגר כהה וחזקה בעלת 10% אלכוהול, המיוצרת בתהליך תסיסה איטי וממושך.
הסביבה התחרותית
גולדסטאר הוא המותג המוביל בשוק הבירה בישראל, עם נתח שוק של 24%, על פי נתוני סטורנקסט. לצידו, פועלים בשוק המקומי ארבעה מותגי בירה משמעותיים אחרים (שניים מהם - בירה מכבי והיינקן - משווקים אף הם על ידי טמפו) ועוד עשרות מותגים קטנים. בשנים האחרונות גברה התחרות בשוק הבירה עם כניסתן לשוק של בירות סופר-פרימיום ובירות בוטיק ישראליות.
במקביל, במהלך שנת 2014 נכנסו לתוקפן מגבלות חדשות על פרסום אלכוהול בישראל. תקנות אלה משפיעות על אופי השיווק וערוצי הפרסום הזמינים למותגים הפועלים בענף. כך, למשל, במסגרת התקנות נאסר על משווקים בקטגוריה לכלול סלוגן מכירה בפרסומות שלהם, ומה שמותר להציג הוא רק את המוצר עצמו, שם היצרן ואחוז האלכוהול שבמוצר. כמו כן, נאסר השימוש בהצגת המותג בשילוט חוצות.
האתגר השיווקי
מותג גולדסטאר ניצב מול אתגר אסטרטגי של שימור וחיזוק מעמדו האייקוני, אל מול סביבה תחרותית שהולכת וגדלה. לצורך כך עליו לייצר חדשנות מוצרית רלוונטיות בעלת ערך לצרכן.
בנוסף, חוק הגבלת הפרסום על משקאות אלכוהוליים מייצר אתגר מתמשך עבור המשווקים בקטגוריית הבירות בפרט והמשקאות האלכוהוליים בכלל. עבור המותג גולדסטאר, שהפרסומות שלו תקשרו לאורך השנים ערכים של גבריות ואחווה גברית, מדובר במגבלה משמעותית, שאתגרה את המותג לחפש דרכים חדשות לתקשור הערכים שלו.
הפתרונות היצירתיים
השינויים בהעדפות הצרכנים והביקוש הגובר לבירות פרימיום ולבירות חזקות יותר הובילו את גולדסטאר, כמותג חדשני ומגוון, להשיק השנה בירת פרימיום חדשה - גולדסטאר SlowBrew. הבירה החדשה היא בירת לאגר כהה חזקה עם 10% אלכוהול, המיוצרת בתהליך תסיסה איטי וממושך (פי 2 יותר זמן מתהליך ייצור בירות גולדסטאר אחרות). תהליך הייצור מאפשר מיצוי מלא של הלתת והכשות, ומוביל ליצירת בירה בעלת עומק, איזון ונוכחות עוצמתית. הבירה החדשה מספקת מענה לקהל צרכני הבירה המחפש גיוון והתפתחות, ואשר מתעדכן באופן תדיר בטעמים חדשים.
כמו כן, במטרה לעודד את ציבור הצרכנים להקטין במידת האפשר את טביעת הרגל הפחמנית שלו, השיק השנה המותג מארז חדש, הראשון מסוגו בישראל - אריזת בסקט עם שישיית בקבוקי בירה מזכוכית, בנפח 500 מ"ל. המארז החדש הושק בעקבות שיתוף פעולה של גולדסטאר עם קרבון טראסט, ארגון מוביל העוסק במדידה והקטנת ההשפעות הסביבתיות של ארגונים ומותגים.
בדיקת קרבון העלתה כי אריזת בקבוקי 500 מ"ל מזכוכית לשימוש חוזר היא האריזה בעלת טביעת הרגל הפחמנית הנמוכה ביותר. לאור זאת, הוחלט לייצר מארז נוחות של שישה בקבוקי 500 מ"ל מזכוכית הניתנים לשימוש חוזר, לאחר שעברו תהליך קפדני של שטיפה יסודית ומילוי מחדש. האריזה החדשה, מלבד היותה ידידותית לסביבה, משתלמת יותר לצרכן, אשר מקבל החזר של 1.2 שקלים על כל בקבוק אותו הוא ממחזר.
כמו כן, כדי לעמוד באתגר שנוצר עקב כניסתו לתוקף של חוק פרסום המשקאות האלכוהוליים, המשיך גם השנה המותג גולדסטאר להשיק מהלכי שיווק יצירתיים. גולדסטאר יצא עם קמפיין חדש "אחי, חלאס עם האחי", שפנה גם הוא, כמו קמפיינים קודמים, לערך הכי מזוהה והמיוחס לגולדסטאר בקרב קהל היעד שלו - הגבריות. הקמפיין נוצר מהתובנה כי המילה "אחי", הנחשבת לאחת הסממנים המזוהים עם הגברים הישראלים, סובלת מזילות. הקמפיין הורכב מתובנות שונות המתארות מה זה "אח אמיתי".
הקמפיין כלל שילוט נרחב ברחבי הארץ וסרטון בכיכובו של ליאור רז, דמות ה"גבר גבר" הישראלי. בעמוד הפייסבוק, "אחי, חלאס עם האחי", התקיימה לכל אורך הקמפיין פעילות שוטפת אשר כללה פוסטים ברוח הקמפיין ופעילות נושאת פרסים. הקמפיין זכה לחשיפה רחבה וזכה לאהדה רבה.
בנוסף השיק המותג ליין אקססוריז חדש לכלבים במסגרת מותג האופנה שלו, גולדסטאר Factory. בין המוצרים שהושקו, כולם בהשראת גולדסטאר - "פאסונית" (חולצת כלבים) במגוון מידות לכלב, חטיפים בצורת בקבוק בירה וקערות מזון.
כדי לציין את השקת הליין, יצא גולדסטאר Factory בקמפיין דיגיטלי תחת השם "הכלב ששידך אותי", עם סרטון ויראלי, שצבר עד כה מאות אלפי צפיות, ותחרות אינטרנטית במסגרתה התבקשו הגולשים לספר על דייטים שהכלב שלהם השיג להם. הסיפור המוצלח ביותר זיכה את שולחו בכל מוצרי הליין ובאספקת בירה גולדסטאר לשנה.
במקביל, המשיך המותג במיצג הבקבוקים הייחודי שלו בנתב"ג. המיצג הושק בשנה שעברה במטרה לחזק את תפישת הישראליות של המותג, והוא כולל מקרר בירות באורך 60 מטרים אשר הורכב מ-56 מקררי גולדסטאר המכילים כ-2,900 בקבוקים. הרעיון מאחורי המיצג היה ליצור אצל הנוסעים הנכנסים לישראל רצון עז לפתוח את המקרר במקום ולשתות בירה קרה.
דברים שלא ידעת על גולדסטאר
גולדסטאר היה מותג הבירה הראשון בישראל שנמזג מחבית.
פאב “המוזג“ בתחנה המרכזית בתל אביב היה הבר הראשון בישראל שהציע גולדסטאר מהחבית.
מקור השם גולדסטאר (כוכב זהב באנגלית) מיוחס לסימן הכוכב בעל ששת הקודקודים, המזוהה עם גילדת יצרני הבירה הגרמנית. הכוכב, המוכר בשם Brewer’s Star, היה סמל הגילדה והוטבע מאז ימי הביניים על בירות שנחשבו לטהורות ואיכותיות.
במהלך השנים השתתפו בפרסומות של גולדסטאר ידוענים מהארץ ומהעולם: בשנת 1961 הופיע הכוכב ההוליוודי פול ניומן, וגם יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד השתתף בתפקיד טייס נועז של מסוק חילוץ.
השנה חגג פסטיבל "גולדסטאר - עיר הבירה" חצי יובל.
אבני דרך בחיי גולדסטאר
1950 - גולדסטאר מבושלת לראשונה על ידי הברומייסטר מנחם ברלינר ממבשלות תעשיות בירה ארץ ישראל.1966 - גולדסטאר מאמצת את הסיסמה “תנו לגבר גולדסטאר“.
1985 - גולדסאטר נרכשת על ידי טמפו.
2013 - השקת בירת הפרימיום גולדסטאר Unfiltered.
2015 - השקת מותג האופנה גולדסטאר Factory.
2016 - השקת קמפיין "שחררי את אביתר" ותחרות הזקן הנעים.
2017 - השקת גולדסטאר SlowBrew עם 10% אלכוהול והשקת מארז שישיית חצי ליטר ידידותי לסביבה.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands