המעבר של Steam לשקלים מביא איתו בעיות חדשות
המעבר של פלטפורמת הגיימינג למטבע הישראלי המקומי היה אמור לעשות חיים קלים יותר לשחקנים – אך בפועל קיבלנו חוסר זמינות חלקי ובעיקר תגי מחיר גבוהים יותר
ההכרזה של Steam על מעבר לשימוש בשקלים חדשים (ובעוד מספר מטבעות מקומיים אחרים ברחבי העולם) במקום בדולרים אמריקנים הייתה אמורה להיות צעד פשוט יחסית להקלת חייהם של הצרכנים וליצירת תחושת חיבור משמעותית יותר עם השוק - אך מה שקיבלנו בפועל הוא בלאגן בלתי מובטל, שבעיקר מייקר את המחירים עבור הרוכשים מארץ הקודש, לעתים אף בעשרות אחוזים.
עוד כתבות באתר HWzone:
מחשב החלונות 10 הראשון עם מעבד Snapdragon 835 יגיע אלינו מ-HP?
עברה לצד האפל: המלחמה של EA Games בשחקנים
מעבר לכך שמעבר להצגת מחירים בשקלים מביא לאפקט פסיכולוגי שבו הכל פשוט "מרגיש" יקר יותר למבקר הממוצע בשל המספרים שגדלו, מדולרים בודדים לעשרות שקלים, מעשרות דולרים למאות שקלים וכדומה - נוצר גם מצב מוזר לפיו חלק מהכותרים הפכו לבלתי זמינים לרכישה, בשל העובדה שהמפיצות האחראיות עליהם לא סיפקו תג מחיר נדרש במטבע שלנו.
מחירים אלה עודכנו עבור רובם המוחלט של המשחקים בקטלוג העצום של Steam בתוך כמה ימים מהמעבר, אך כעת אנחנו מוצאים עצמנו ניצבים בפני בעיה גדולה עוד יותר - בחברת וואלב לא ראו לנכון להגביל את המחיר שאותו קובעות המפתחות והמפיצות השונות בשקלים ביחס למחיר המקורי הנדרש בדולרים, וכך נוצר מצב מכעיס עד מאוד בו חלק גדול מהכותרים עולים כעת יותר משעלו עד לפני כמה ימים, כשהחנות עוד פעלה בדולרים (גם אם מוסיפים לתחשיב את עלות ההמרה מדולרים לשקלים שאותה גבו ב-PayPal או בחברת כרטיס האשראי שלכם).
אם לא די בכך, בחלק מהמקרים הפרש המחירים הזה הוא עצום ממש ומגיע לעשרות אחוזים, כשנראה כי לפחות לחלק מהמפיצות הגדולות אין שום כוונה לספק הצעות תחרותיות כלשהן בישראל - ודוגמה בולטת במיוחד לכך הוא GTA V, שמחירו המומלץ הרשמי החדש נקבע על סכום הזוי של 350 שקלים, כ-99 דולר ותוספת של כ-66 אחוזים בהשוואה למחיר המומלץ המקורי (הגבוה גם הוא עבור משחק בן שנתיים וחצי) של 60 דולר.
מדובר בהתפתחות מכעיסה, אך בעיקר מאכזבת מצד הפלטפורמה שנחשבת בעיני רבים כמופת ודוגמה לפוטנציאל החיובי של עולם הגיימינג. ייתכן שאלו רק חבלי לידה של כל המעבר הזה, ושהמחירים עוד יעודכנו ויהפכו להגיוניים וסבירים מעט יותר, אך עד שזה יקרה סביר להניח כי נראה התחזקות משמעותית של מגמה לרכישת קודים עבור משחקי Steam בשירותים מתחרים, חלק בעלי מוניטין בעייתי (עם קודים מוזלים שמקורם בגניבת פרטי אשראי או בהפרת מגבלות רכישה אזוריות) אשר פוגעים לכאורה במפתחים ובאותן המפיצות בסופו של דבר.
האם נזכה לראות שיפור בקרוב, או שהמחירים המנופחים בשקלים ישארו כמו שהם גם בעתיד והשחקנים יאלצו פשוט להתרגל למצב הזה? נמשיך לעקוב ולעדכן.