השבוע הקשה של אפל
בעוד מכירות האייפון X מרקיעות שחקים, מחלקת התוכנה של חברת אפל עברה שבוע קשה עם שתי תקלות חמורות, אחת במערכת ההפעלה של מחשבי המק והשנייה במערכת ה-iOS
בעוד מחלקת המכירות של חברת אפל מחככת ידיים בהנאה למראה נתוני המכירות של האייפונים החדשים ברחבי העולם, במחלקת התוכנה של החברה משתמשים באותן ידיים על מנת לטמון בהן את הראש לאות מבוכה, לאחר ששתי תקלות חמורות אירעו במכשירי החברה במהלך השבוע האחרון.
זה החל בפריצת אבטחה חמורה במערכת ההפעלה החדשה של אפל למחשבים, MacOS High Sierra, כאשר התברר שכל משתמש במחשב מק, יכול בלי כלים מיוחדים ובעיקר בלי צורך בסיסמת המשתמש לפרוץ למחשבי מק אחרים ולהשיג הרשאות אדמיניסטרטור. אפל שיחררה עדכון מיוחד במהלך זריז ביותר שלקח פחות מ-24 שעות אבל אז התברר שישנה בעיה נוספת עם אנשים שהתקינו את העדכון עוד בטרם הם התקינו את מערכת ההפעלה החדשה. עניין שהצריך הנחיות מיוחדות של התקנה, אתחול, התקנת עדכון, אתחול שוב ורק אז ניתן היה להגיע לפתרון הבעיה בכללותה.
המשבר במחלקת התוכנה המשיך כאשר התברר שמספר גדול של מכשירי אייפון עם מערכת ההפעלה 11.1 החלו לסבול בנקודת זמן מסוימת מבעיה של אתחולים לא ברורים. בתאריך של אתמול, כלומר ה-2 בדצמבר בשעה 12:15 לפנות בוקר לפי שעון החוף המזרחי, החלו אייפונים ברחבי העולם לקרוס מספר פעמים וזה התברר כקשור לבאג מסוים שכלל תזכורות או אירועים חוזרים ביומן שהוטמעו במכשיר על ידי תוכנות צד שלישי.
מסיבה כלשהי, מערכת ההפעלה החלה להסתבך עם התזכורות הללו בדיוק בנקודת הזמן שצוינה למעלה והחלה לקרוס ללא סיבה נראית לעין מספר פעמים. במחקלת התוכנה של אפל, שעבדו ללא קשר על גרסת 11.2 של מערכת ההפעלה לאייפון, זירזו את ההשקה שלה והיא שוחררה עוד לפני המועד המתוכנן רק כדי לטפל בבעיה שהתרחשה באופן מפתיע. אנחנו ממליצים לעדכן את מערכות ההפעלה של האייפונים ומחשבי המק באופן סדיר על מנת למנוע היתכנות של בעיות מסוג זה.