צפו: כך תיראה הנסיעה בקו האדום של הרכבת הקלה
חברת נת"ע, שמבצעת את העבודות התת-קרקעיות בקו האדום, פרסמה סרטון הדמייה לנסיעה הצפויה בקו. היום פורסם גם מכרז למעליות ודרגנועים בתחנות. הקו צפוי להתחיל לפעול ב-2021
חפירת התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום של הרכבת הקלה הולכת ומתקדמת ובנת"ע, החברה שמבצעת את העבודות, נערכים כבר לעבודות הגמר. בחברה פרסמו היום (ד') הדמייה של נסיעה בקו, וכמו כן פורסם מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של דרגנועים ומעליות לתחנות שיפעלו מתחת לאדמה.
המרכז שפורסם היום, כולל 110 דרגנועים ו-61 מעליות, שישרתו את הנכנסים והיוצאים מהתחנות התת- קרקעיות של הקו האדום. על פי המפרט, כל תחנה תהיה בנויה משלושה מפלסים: מפלס כירטוס, מפלס תיפעול טכני ומפלס לרציפי הרכבת. התחנות יהיו סגורות וממוזגות, עם דלתות שנפתחות היישר לתוך הקרונות. הגישה של הנוסעים אל מפלס הכרטוס ואל הרציפים תהיה באמצעות שלושה דרגנועים או במעלית. בחודשים הקרובים יתפרסם מכרז גם לאוורור ולמיזוג התחנות.
הקו האדום הוא הראשון ברשת הסעת ההמונים שמשרד התחבורה ונת"ע מקימים, והוא יפעל בעוד כארבע שנים, באוקטובר 2021. הקו יעבור בפתח-תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ועד בת ים - חלקו במפלס הרחוב וחלקו במנהרה תת-קרקעית.