שתף קטע נבחר

 

תוואי הרכבת הקלה ברמת גן - מאבק בדרך לבג"ץ

בכירי העירייה הציעו תוכניות חלופיות לקו הסגול - אך בחברת נת"ע שבונה את המסלול טוענים כי הדבר ידחה את פתיחתו בשנתיים וחצי, וייקר את הפרויקט ב-360 מיליון שקל. ראש העיר תקף בוועדת הכלכלה: "שר התחבורה צריך להסביר למנכ"ל נת"ע מי עובד אצל מי"

 

הדמיית הקו הסגול של הרכבת הקלה

הדמיית הקו הסגול של הרכבת הקלה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בכירי עיריית רמת גן התייצבו היום (ב') בוועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת מאבקם במתווה הקו הסגול של הרכבת הקלה שבונה נת"ע ואמורה לחבר את יישובי בקעת אונו ורמת גן ללב תל אביב. העירייה דורשת לשנות את התוואי באזור אלוף שדה כך שהרכבת לא תעבור בגובה הכביש, אלא תעבור במנהרה פתוחה ואז בגשר.

 

מנכ"ל נת"ע, יהודה בראון, הסביר כי שינוי התוכנית בשלב זה עלול לעכב את סיום הפרויקט בשנתיים וחצי לפחות והזהיר שהדבר יעלה 360 מיליון שקלים נוספים. בחודש ינואר אמור להתקיים דיון בבג"ץ בעניין, אך עד אז הציע יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל לשלוח את הצדדים למגשר שיכריע בעניין תוך חודשיים.

 

התוואי של הקו הסגול ברכבת הקלה ()
התוואי של הקו הסגול ברכבת הקלה

כאן תעבור הרכבת (צילום: נת"ע) (צילום: נת
כאן תעבור הרכבת(צילום: נת"ע)

בשנה האחרונה מנהלת העירייה מאבק נגד הקו ואף הוציאה תושבים מטעמה להפגין בכבישים. ראש העיר ישראל זינגר דורש מחברי הוועדה להתערב בשינוי התוואי שמתוכנן לקשר בין אוניברסיטת בר אילן, גבעת שמואל ורמת גן למסוף 2000 בת"א.

 

בחודש שעבר עתרה העירייה לבג"ץ נגד נת"ע, הוועדה הארצית לתכנון ובנייה ומשרד התחבורה בדרישה לשנות את המסלול, וטענה כי התוואי שמתוכנן בגובה הכביש יפגע באיכות החיים של תושבי האזור ויגרום לכאוס תחבורתי באחד הצמתים המרכזיים של גוש דן.

 

החלופה שהציעה העירייה היא לשנות את התוואי במקטע אלוף שדה כך שיעבור במנהרה באורך 800 מטרים מתחת לרחוב הירדן, כאשר 600 מטרים מתוכה יהיו "חפיר" פתוח. התחנה עצמה, כך הציעו בעירייה, תיבנה על גשר מעל דרך יצחק רבין.

 

ראש העיר זינגר מפגין נגד מסלול הרכבת ()
ראש העיר זינגר מפגין נגד מסלול הרכבת

תחילה הציעה העירייה תוכנית אחרת, שכללה חפירת מנהרה מתחת לרחוב הירדן באורך של 350 מטרים ובעומק של 7 מטרים. בנת"ע טענו כי שתי התוכניות אינן ישימות מבחינה הנדסית וציינו כי "אימוץ חלופת העירייה תוביל לדחיית מועד הפעלת הקו הסגול בשנתיים וחצי לכל הפחות". עוד ציינו בנת"ע כי הדבר מייקר את הפרויקט ב-360 מיליון שקלים נוספים.

 

ראש העיר ישראל זינגר תקף את בכירי החברה ואמר: "אני מבקש משר התחבורה שיסביר למנכ"ל נת"ע מי עובד אצל מי". זינגר טען כי עלות התוכנית שגיבשה העירייה נאמדת בסכום של כ-50 מיליון שקלים, וכי הוא מוכן להשתתף במימון התקציב אם התוכנית תתקבל. לישיבה בכנסת הגיעו חברי מועצה שהצהירו על התמודדות לבחירות הקרובות על ראשות העירייה, והבטיחו לציבור כי עבודות הרכבת בעיר יהיו נושא מרכזי בקמפיינים שכבר החלו.

 

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און, השיב לזינגר: "אני עובד אצל שר התחבורה, אך יחד עם זאת השר מצפה ממני להגיד אך ורק את האמת המקצועית שלי. אנחנו מעדיפים לתת רמת שירות גבוהה יותר לנוסעי הקו הסגול, ועל סמך ניתוח מקצועי שביצענו נוכחותו של הקו הסגול לא תפגע בתנועה ברחוב הירדן".

 

יו"ר הועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) השיב כי לוועדה אין יכולת מקצועית להכריע בעניין והציע לצדדים ללכת להליך של בוררות שיסתיים תוך חודשיים. זינגר הסכים למהלך ואילו נציג משרד התחבורה אמר כי נעשה בעבר ניסיון להגיע לפשרה. כבל אמר כי יפנה בשם חברי הוועדה לשר התחבורה בכדי שזה יקבל את ההצעה במהלך השבוע הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים