ליגת מרוצי מסלול בארץ
לראשונה בישראל: מירוצי מכוניות במסלול. ליגת פיג'ו 208 רייסינג קאפ שתפעל מהשנה הבאה בארץ תאפשר לעבור הדרכות מקצועיות ולהתחרות כחוק במסלולים החדשים בפצאל ובערד ובקרוב בבאר-שבע
זינוק גדול קדימה לספורט המוטורי הישראלי הצעיר: לראשונה יתקיימו בארץ ב-2018 מרוצי מכוניות במסלול, ולא בדרכי עפר, עם מכוניות שנבנו מראש למטרה זו.
ל"ממון" נודע כי יבואנית פיג'ו, קבוצת לובינסקי, תהיה יבואן הרכב הראשון שיפעיל בישראל ליגת מרוצי מסלול, באמצעות מכוניות פיג'ו 208 רייסינג קאפ, שנבנו מראש לשמש כמכוניות מרוץ. משלוח ראשון של שמונה מכוניות כבר בדרך לארץ, ומכוניות נוספות עשויות להגיע בהתאם לביקוש. מדובר במכוניות שנבנו בסדנת המרוצים של היצרן בצרפת ומצוידות בכל האבזור המקובל במרוצי מכוניות כמו כלוב בטיחות, מערכות כיבוי, מתלים מתוחכמים ובלמים חזקים במיוחד. מכוניות אלה משמשות את פיג'ו במגוון ליגות מרוצים באירופה.
צפו: 208 קאפ
בעולם משקיעים יצרני הרכב הגדולים במרוצי מכוניות כדי לקדם את מכירותיהם. בישראל היו עד היום רק מקרים בודדים של יבואני רכב שהעניקו חסות לליגות מרוצי השטח, כמו יונדאי לפני כעשור עם ליגת מרוצי העבירות "יונדאי אקסטרים". אבל מרוצי מסלול לא ניתן היה לקיים בארץ, בהיעדר מסלולי מרוצים. רק בשנה האחרונה הושלמה סלילתם של שניים כאלה, בפצאל שבבקעת הירדן ובערד, ומסלול נוסף, גדול יותר, נמצא בשלבי סלילה סמוך לבאר־שבע. נהגי מרוץ ישראלים בולטים, כמו אלון דאי, רוי ניסני, ירין שטרן ואחרים, נאלצים להתחרות בחו"ל.
כעת יבואנית פיג'ו, בשיתוף עם ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג ובית הספר לנהיגת מרוצים "פרו דרייב" של ראם סמואל, תפעיל ליגת מרוצים מקצועית פעילה שתקיים עשרות מרוצים בשנה בשלושת המסלולים. הליגה תאפשר לנהגים להשתתף במרוצים סדירים ורשמיים, בהם כל המכוניות זהות. בנוסף יתקיימו פעילות חווייתית ללקוחות ולאורחים וקידומי מכירות לכל אורך השנה ובהדרכה צמודה. עד היום התקיימו במסלולים יעודיים בארץ רק מירוצי קרטינג ואופנועים.
בעולם מזוהה פיג'ו עם הספורט המוטורי והשתתפה במרוצים כבר לפני 100 שנה. רק בשנה החולפת ניצחו מכוניות פיג'ו את מרוץ הדקאר, ואת ראלי דרך המשי. "אנחנו גאים להיות היבואן הראשון שתורם לפיתוח הספורט המוטורי בארץ ולחינוך לנהיגה ספורטיבית מהירה ובטוחה במסלולים שמיועדים לכך ונתמכים על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית", אומר דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי.
ראם סמואל, מנכ"ל פרו דרייב ונהג מרוצים בעבר, הסביר כי "ישראלים רבים חולמים על נהיגת מרוצים. עכשיו נוכל לאמן ישראלים בישראל, ולאפשר לנהגים לצמוח וללמוד את התחום לעבור אימונים אישיים ואף להתכונן למרוצים בחו"ל".
נאוה מנדלסון, מנכ"לית ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג, העריכה כי "כניסת קבוצת לובינסקי לפעילות הספורט המוטורי תתרום לכניסה והשתלבות של יבואני רכב ולהרחבת מעטפת הפעילות".
בקרוב בארץ
צילום: באדיבות פיג'ו
מומלצים