שתף קטע נבחר

 

מי הזיז את הקבוצה שלי: מה קרה לעמודי הפייסבוק הנעלמים?

מחפשים את "סופרגירלז זה אופי"? אתם לא לבד: בזו אחר זו נעלמו היום מהרשת החברתית קבוצות רבות משתתפים ועמודים ישראליים מוכרים. אפקט "סטטוסים מצייצים" או מדיניות חדשה של פייסבוק? ברשת החברתית מוסרים כי העניין בבדיקה

מספר עמודי פייסבוק מוכרים וקבוצות מרובות משתתפים נעלמו באורח פלא הבוקר (יום ג') מהרשת החברתית. הבולטת ברשימה היא קבוצת הנשים "סופרגירלז זה אופי", המונה למעלה מ-85 אלף חברות, ויש גם קבוצות ועמודים פוליטיים, קבוצות משאבי אנוש דוגמת HR for HR, ואפילו קבוצת טיפים למטיילים ברומא. את הקבוצות והעמודים שאי אפשר לגשת אליהם (ויש לקוות שרק באופן זמני) - אי אפשר למצוא גם בשורת החיפוש.

 

מדיניות חדשה?  ()
מדיניות חדשה?

 

לקבוצת "סופרגירלז זה אופי" יש גם עמוד נלווה שלו מעט מאוד לייקים, ובאמצעותו העבירו המנהלות הודעה לקהילת המשתמשות. בהודעה נכתב: "היום בבוקר קמנו לגלות שהקבוצה נעלמה מפייסבוק (...) חשוב לנו לעדכן שאנחנו נמצאות בקשר עם צוות פייסבוק בישראל שעוזר לנו להבין ולפצח את התעלומה".

 

 

רק אתמול נודע כי פייסבוק מתכוונת להחיל כללים חדשים על עמודי פייסבוק וקהילות שמנהליהם מעודדים אינגייג'מנט בצורה בלתי אורגנית - בניסוחים כמו "שתפו בכל הכוח" ו"תייגו חברים שהייתם לוקחים לנופש במלדיביים". אולם לפי ההצהרה ההיא, הסנקציות של הרשת החברתית אמורות להתבטא בחשיפה נמוכה יותר לתוכן המיוצר בעמודים האלה - בטח ובטח לא להסרה של עמודים ושל קבוצות פעילות.

 

האפשרות השנייה, שרווחת בשעות האחרונות בקרב מנהלים ומשתמשים, היא שאלה ריקושטים שנוגעים ישירות לפסק הדין שניתן במקרה של "סטטוסים מצייצים" - העמוד שרק אתמול הוחזר לפעילות, לאחר שפייסבוק לא הצליחה להוכיח הפרה יסודית של מנהלו, אבי לן. העמוד ההוא הוסר בטענה שמנהליו מתעשרים על חשבון הפלטפורמה, סוגרים עסקאות ומעלים תוכן ממומן. לכן ההשוואה לקבוצות דוגמת "סופרגירלז", בהן תוכן שיווקי מסוגים שונים הוא חלק אינטגרלי מסך התכנים, נראית כמעט מתבקשת. אבל מה בנוגע לקבוצות פוליטיות שבהן אין שום נגיעה פרסומית? כאן זה כבר פחות ברור.

 

ייתכן כי מקרה "סטטוסים מצייצים" משמש עכשיו מעין תמרור אזהרה עבור כל מי שסוחרים בתוכן בפייסבוק מבלי לשתף אותה ברווחים - ולפחות בישראל עשויה ההיעלמות הפתאומית של הקבוצות הללו להיות ניסיון של פייסבוק להגביר את האחיזה ולהבהיר, גם למנהלים וגם למשתמשים, בבית של מי הם נמצאים. האפשרות השלישית והאחרונה היא שמדובר בבאג. פתאומי, שרירותי, שככה סתם בתזמון מופלא החליט להעלים קבוצות. מפייסבוק נמסר: "העניין בבדיקה".

 

 

הם עדיין באוויר    (צילום: אלי סגל)

הם עדיין באוויר    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
פייסבוק
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים