כוכבי הרוק הם הסטרטאפיסטים
גיא פורה ושותפו הבריטי, דיוויד בראיינט, הקימו את ‘פלייגראונד’, חברה שהיא כמו לייבל של כוכבי רוק, רק ליזמים מבריקים. 2018 תהיה השנה שלהם
כמי שמתגאים בשורשים מבית אומת הסטארטאפים, כולנו מבינים שמדובר בשושלת שהופכת יוקרתית למדי. פלייגראונד, החברה שהקים הישראלי גיא פורה בשותפות עם בכיר גוגל לשעבר, הבריטי דיוויד בראיינט, חרטה על דגלה להוביל את הסטארטאפים בארה״ב קדימה. הגישה של פלייגראונד, לצד הלקוחות המפורסמים שלה, היא שהובילה אותה להשתחל להבטחות השנה המסקרנות שלנו.
״בעולם של היום״, מסביר גיא פורה, ״הרוק סטארס הם כבר לא אלו עם הגיטרה והצלילים הנכונים, הרוק סטארס הם הסטארטאפיסטים, היזמים שמשנים את העולם״.
פלייגראונד פועלת כאילו הייתה ׳לייבל׳ של כוכבי רוק, כשמהרגע שמזהה ׳טאלנט׳, לוקחת אותו קדימה, מלטשת במקומות הנכונים, ממודל עסקי, ועד השקעות, לקוחות ומיתוג כיאה לתרבות האמריקאית וקהל היעד, בטכניקות צמיחה לא קונבנציונליות.
״ממש כמו שאמן מגיע עם כשרון ופוטנציאל, והלייבל, מצידו, דואג לסטייל, לבחירת השירים הנכונה, להופעות בבמות החשובות ולהצלחה הגדולה, כך גם אנחנו״.
פורה מוסיף ומציין שהחברה בוחרת חברות בקפידה, וביחד איתן, עוברת את המסלול עד להצלחה. ״אנחנו עובדים על שני מדדי הצלחה עיקריים: rich and famous״.
לא מכבר כתבנו כאן בידיעות אמריקה על סיפור ההצלחה הפרטי של פורה.
אחרי שנפצע בשירותו הצבאי וכמעט ואיבד את מאור עיניו, יצא להרפתקה קרייריסטית סוערת. ״גם אחרי שהרופאים הצליחו להשיב לי את הראייה, הם הציעו לי ליהנות מהחיים, כי היה ברור להם שמדובר בהצלחה זמנית. “הם הודיעו לי שעד גיל 40 אני לא אראה. הם לא חשבו שהטיפול יחזיק מעמד”.
זה התווה את הדרך שבה חי את חייו. "כעבור שנה כבר הפסקתי לראות בעין אחת. בעין השניה אני עם עדשה מספר 14. כשאמרו לי שהזמן מוגבל, אתה אומר בוא נהנה מזה. לא מדובר בהחלטה מסודרת. זה בוא נהנה ואז דיכאון, מאניה-דיפרסיה ברמות הכי גבוהות, אבל מה שניצח זו המאניה”.
כילד בן 21 שיודע שלחיים כפי שהוא מכיר אותם יש תאריך תפוגה, פורה מחליט למצות כל רגע. "אתה רוצה כמה שיותר הנאות וכמה שיותר טיולים, וככה חייתי עד שהכרתי את אשתי. טיולים מסביב לעולם, יציאות כל ערב גם כשאתה עייף, אם ישנתי 4 שעות זה היה טוב. הידיעה שיש לי עד גיל 40 הפכה לחלק ממני".
הבחירה במסלול הקריירה נבעה גם היא מאותו איום שמרחף מעליו. "בחרתי לעסוק בפרסום שהוא תחום מאוד זוהר, מאוד דינאמי, עם הרבה כסף, ובכל מקום עבודה הודעתי למעסיקים שיקחו בחשבון שפעם בשנה אני לא פה, אני מטייל. וכך עשיתי".
את דרכו החל ב"וואלה", שם פיתח מערכת וידאו עוד הרבה לפני שהיה יו טיוב, משם פתח חברת דיגיטל משלו ובסופו של דבר התבסס בחברת גיתם BBDO בתפקיד בכיר. במסגרת התפקיד עמל על פיתוח סטארטאפ בשם סנוקס שכמו הוידאו, הקדים את זמנו והציע לגולשים לקבל המלצות שיווקיות מחברים בלבד. חברת הפרסום של BBDO העולמית העבירה אותו לניו יורק לקדם את הרעיון וכך השתקע בארה"ב.
העבודה בניו יורק חשפה את גיא להרבה צדדים בדרך להקמת סטארטאפ והובילה אליו קשרים חדשים בתעשייה. “עבדתי פה במשרד פרסום ואחרי משהו כמו חצי שנה בתפקיד, החלו לפנות אלי כל מיני סטרטאפיסטים ישראלים שהגיעו לכאן, ביקשו את עזרתי. ברגע שהיו לי כבר 4 או 5 חברות ובניתי להן מודל עסקי, הבנתי שמצאתי את הייעוד שלי. יכולתי להשתמש ביתרונות שפיתחתי כאן ובידע ובקשרים ובמקביל להגשים חלום לשרת את מדינת ישראל. מאז ומתמיד רציתי לייצג את המדינה. רציתי להיות דיפלומט לפני הכל, עד שהבנתי שזה לוקח הרבה מאוד שנים ולי כמובן לא היה זמן, אבל הצורך להיות איזה שגריר של ישראל נשאר. כאן הייתה ההזדמנות שלי".
פורה נכנס לרשימה שלנו דווקא אחרי שלא רק לקוחות ישראלים פנו אליו, אלא החל לאחרונה לסייע גם לחברות מקומיות מסקרנות, הבולטת מביניהן just, חברת המים של לא אחר מהכוכב ההוליוודי וויל סמית׳. ״הייתי רוצה להאמין״, הוא אומר, ״שחלק גדול בבחירה בנו נובע מהיכולת שלנו כישראלים לגרום לדברים לקרות״.
פורה ובראיינט עובדים בין השאר עם כוכבים כמו ליונל ריצ׳י וקאלווין האריס, והחל מהחודש הקרוב מובילים את החברה לדרך חדשה שלהבטחתם, יהיה קשה לפספס.