שתף קטע נבחר
 

מה שרואים מכאן

אחת הדרכים הטובות לייצור תוצאות רצויות מתחילה בהבנה בצורך של האחר וכיצד לשלב ביו הצורך הזה לצורך שלך

תחושת סוף שנה,יש אווירת חג. כשהרמתי את הטלפון לקבוע פגישה, שמעתי את המשפט המוכר "ניפגש אחרי החגים". חשבתי על חברי הטוב אלון שמתכנן לעבור דירה והחלטתי להתקשר אליו לבדוק איפה הוא עומד בעניין הזה ואם הוא צריך עזרה. הוא ענה מיד, “הי, מה קורה, אני שמח שהתקשרת, מחר באים להעביר לי את כל התכולה מהמקום הישן ואני עשוי להזדקק לעזרה”.

 

זאת הסיבה שהתקשרתי אליך, לא הצלחתי להבין איך הצלחת לשכנע את כולם לעשות את המעבר, בכל מקום שאני מתקשר אליו כולם באויירת סוף שנה ולא באמת רוצים לעבוד.

 

"זה הכל עניין של תקשורת נכונה, אתה מבין בזה הרבה יותר ממני”.

תסביר כיצד הצלחת לשכנע את כל הגורמים, ואני יודע מנסיון שזה לא מעט גורמים שיום לפני חג המולד אתה מעביר דירה.

 

"הכל הכל מתחיל באמונה שזה יקרה. יצא לי לקרוא ספר מעולה שמדבר על כיצד לרכוש חברים ולהשפיע על אנשים. הספר נכתב בשנות השלושים ע"י דל קרנגי והוא מדבר שם על הדרך שבה אפשר לרכוש חברים ולהשפיע על אנשים, ובצורה הזאת לקבל את התוצאות שאתה רוצה”.

 

נשמע מאוד מעניין, תפרט בבקשה.

 

"למרות שעשויים לחשוב שמה שנכתב באמצע שנות השלושים לא יכול להיות רלוונטי היום, מצאתי שכל מה שכתוב רלוונטי להיום. הספר מחולק לארבע חלקים, אתן נגיעה קטנה בכל חלק על מנת שנוכל להבין על מה מדובר ואני ממליץ לכל מי שמתקשה בתקשורת עם אנשים ולקבל את התוצאות שהוא מבקש לעצמו כדאי שיקרא את הספר הזה. מספר אנשים שהכרתי שעמדו לפני פיטורין בגלל תקשורת לקויה הצליחו ליישם את מה שכתוב בספר ולמנוע את הפיטורים שלהם ואפילו לקבל קידום”.

 

נשמע מעולה, בוא נמשיך.

 

"בחלק הראשון הוא מדבר על טכניקות יסוד כיצד להתנהל מול אנשים, קרנגי אהב לדוג דגים, הוא אהב אוכמניות וגלידה והבין שעל מנת לדוג דגים, הוא לא יכול להשתמש במה שהוא אוהב לאכול אלא במה שדגים אוהבים וזה תולעים. כלומר הוא לא יכול לחשוב על מה הוא אוהב אלא מה האחר אוהב. אם אתה מאמן כושר אישי אתה לא בא ללקוח ואומר לו אני רוצה לבנות עסק שמבוסס על שרות לקוחות איכותי וכו’, אתה תבוא אליו מתוך מה שהוא צריך. כלומר, אעזור לך לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן ולהפחית את אחוזי השומן בגופך על מנת שתרגיש טוב. נעשה זאת ביחד יד ביד כשאני איתך לאורך הדרך על מנת שתצליח להגיע למטרה. המפתח להצלחה בתחום הזה היא להכנס לתוך נעלי האחר ולראות את מה שהאחר רואה בעיניים שלו וליצור הלימה בין הצרכים שלו לצרכים שלך, זכור מה שאתה צריך לא באמת מעניין את האחר.

 

“בחלק השני הוא מדבר על דרכים לגרום לאנשים לחבב אותך, מתי בפעם האחרונה שאלת את רופא השיניים שלך איך הוא החליט להיות רופא שינים או איך הוא בכלל התחיל את הדרך שלו, רבים מסתובבים בתחושה ששום דבר לא קורה חוץ מאשר הסרט שבו הם חיים והם הכוכבים הבלעדיים בסרט הזה.

 

“כמה פעמים שאלת מישהו "איך היה סוף השבוע שלך?"אבל באמת ממקום שאכפת לך, להיות מקשיב אוטנתטי, לא מזוייף ולא בכדי לצאת ידי חובה. כשמקשיבים למישהו ממקום כזה נוצרת תקשורת מסוג אחר לגמרי ושומעים דברים שלא שמענו קודם, זכרו שאנשים אוהבים לדבר על עצמם כי הם חיים בסרט של עצמם. פתאום תוכלו לגלות דברים על אחרים שבחיים לא חשבתם שהם יכולים להיות. נוצר חיבור שורשי עמוק שלא יכול להיווצר אלא בנסיבות הללו.

 

“בחלק השלישי הוא מדבר על כיצד להביא אנשים לחשוב כמו שאתה חושב, תאר לך מקרה שבו נניח קופאית בחנות סוגרת קופה ומזהה שחסרים 30 דולר. זאת פעם ראשונה שזה קורה, היא יודעת שהמנהל יגלה את זה ויירד עליה ועל הדרך שהיא מנהלת כסף של אחרים. האבדן הזה משקף לפחות שעתיים עבודה שלה, היא תשב שם בשקט ותספוג הכל כי היא לא יודעת כיצד להגיב, לכן ההצעה שבפעם הבאה כאשר זיהיתם שעשיתם טעות, לא לחכות שהיא תתגלה, אלא לבוא להגיד ‘עשינו טעות’ ולהדגיש עד כמה אתה מרגיש רע בגלל הטעות שביצעת ממקום אמפטי. ברוב המקרים אחרים פחות יחמירו איתכם ויסלחו לכם על הטעות ויבואו להגנתכם.

 

“בחלק הרביעי הוא מדבר כיצד לשנות את דעתם של אחרים מבלי לעורר התנגדות. נניח שאתה מעשן ופתאום מגלה שהבן שלך רוצה להתחיל לעשן, במקום להגיד לו כמה זה לא בסדר ושהוא עושה טעות, אתה צריך לדבר על עצמך ועל הטעות שאתה עשית כאשר בחרת להתחיל לעשן. מהמקום הזה נוצרת אמפטיה ורצון להקשיב כי אני לא מפנה אצבע מאשימה כלפי האחר, זכרו ! תמיד כדאי לדבר על הטעויות שלנו”.

אני מבין וזה מה שעשית על מנת להיות בדירה החדשה שלך יום לפני חג המולד?

 

"הבנתי מה אני צריך לעשות, ועם תוצאות אי אפשר להתווכח”.

 

ניסים שדה, מחזיק בתואר שני מטעם אוני' תל אביב במינהל ציבורי, מאמן לתקשורת ותוצאות, מאמן ומנחה יחידים וקבוצות, מוסמך מטעם האקדמיה של אנטוני רובינס, ומחבר הספר "50 סיבות למה לא ניו יורק".

www.nissimsade.com

info@nissimsade.com

917-22258549

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים