בקרוב בסנאפצ'ט שלכם: פרסומות מישראל
חברת "סנאפ", שעומדת מאחורי האפליקציה הפופולרית, פתחה לאחרונה פעילות מסחרית בארץ
חברת "סנאפ", שעומדת מאחורי האפליקציה הפופולרית סנאפצ'ט, פתחה לאחרונה פעילות מסחרית בישראל. היא תאפשר לראשונה לחברות ולמותגים ישראליים לרכוש פרסומות, שיוצגו לעיני משתמשי אפליקציית סנאפצ'ט בישראל ובעולם. הפעילות המסחרית של סנאפ בישראל נפתחה בחצי השנה האחרונה, ומי שמנהל אותה הוא אסף שגיא, לשעבר מ"פלייבאז".
עד כה הפעילות הייתה מתחת לרדאר, אך אתמול נחשפה כאשר סנאפ הודיעה על שותפות עם סוכנות הפרסום הישראלית "Teenk" למכירת פורמטי פרסום של סנאפצ'ט בישראל. כחלק מהשותפות, Teenk מונתה כנציגת מכירות מורשית שבאפשרותה לשווק את כל כלי הפרסום של סנאפצ'ט בישראל.
"חברות טכנולוגיה ישראליות רבות כבר מפרסמות לקהלים הגלובליים שלנו", אמר שגיא. "היה חשוב לנו להבטיח שמפרסמים הפועלים בתוך ישראל יקבלו גישה דומה למוצרי הפרסום החדשניים שלנו. Teenk היא מובילת שוק בהבנת צרכן התוכן הישראלי, והשותפות שלנו תסייע לתמיכה במפרסמים מקומיים".
לסנאפ יש 170 מיליון משתמשים בעולם, והיא נחשבת לפופולרית מאוד גם בקרב צעירים בישראל. האפליקציה מאפשרת לשלוח ולקבל הודעות ותמונות עם אפקטים וציורים, ולפרסם ולצפות ב"סטוריז" - אוסף של תמונות וסרטונים שגם הם נמחקים אחרי זמן קצר.
יש כמה סוגי פרסומות בסנאפצ'ט: מודעות סנאפצ'ט, שהם סטוריז ממומנים, תמונות וסרטונים של מותג מפרסם; "פילטרים" - כיתובים ולוגואים ממותגים שגולשים יכולים להוסיף לתמונה וסרטון; ו"עדשות" - מסכות וירטואליות ממותגות שנוצרו על ידי מותג מפרסם, ומשתמשים יכולים להוסיף אותן לסרטונים שלהם.
"חיכיתי הרבה זמן כדי שנוכל להשתמש בכלי הפרסום בסנאפצ'ט עבור הלקוחות שלנו, מה שלא היה אפשרי כי סנאפ לא פעלו בארץ", אמר יניב וייצמן, הבעלים והמנכ"ל של Teenk. "מהיום, כל כלי הפרסום של סנאפצ'ט פתוחים למפרסמים הישראלים, וזה דבר שתמיד רצינו שיקרה. מאוד מחמיא לי שהם בחרו בנו כשותפים, ואני מאמין שנראה מעתה קמפיינים קריאטיביים ישראליים בסנאפצ'ט".
סנאפ כבר מקיימת פעילות פיתוח מצומצמת בישראל מאז 2016, אז רכשה את הסטארט־אפ "סימאג'ן".
לכניסתה לפעילות מסחרית יש כמה משמעויות מבחינת השוק המקומי: ראשית, מפרסמים ומותגים ישראליים יוכלו מעתה להציג פרסומות ומודעות בסנאפצ'ט עבור קהל ישראלי. כלומר, משתמשים ישראלים בסנאפצ'ט יראו יותר פרסומות של מותגים מקומיים; שנית, חברות סטארט־אפ ואפליקציות שרוצות לפרסם לעיני קהל צעיר ברחבי העולם יוכלו גם הן לעשות זאת דרך סנאפצ'ט; שלישית, מדובר במתחרה נוספת בשוק הפרסום הדיגיטלי המקומי, מול הדומיננטיות של פייסבוק וגוגל.
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"