H&M מתנצלת בעקבות הביקורת: הציגה ילד שחור בקפוצ'ון עם הכיתוב "קוף"
ענקית הקמעונאות הציגה ילד שחור לובש קפוצ'ון עם הכיתוב "הקוף הכי מגניב בג'ונגל" והביקורות ברשת לא איחרו לבוא. "באיזה יקום אתם חיים?" שאלו בטוויטר. בעקבות הסערה ברשת, החברה התנצלה והורידה את התמונה
משתמשים ברשתות החברתיות קראו למודעה "גזענית" ו"בלתי מקובלת", והובילו את הרשת להסיר את התמונה מהקולקציה שלה, ולהחליף את התמונה בצילום של הבגד ללא דוגמן.
"באיזה יקום אתם חיים שאתם חושבים שזה בסדר להשוויץ בגזענות שלכם", כתבה בטוויטר הגולשת אלכסנדרה פוקארד, שקראה למשתמשים להחרים את החנות. "אני דורשת להסיר את המודעה הזו".
במקום פחם: תחנת כוח שורפת בגדים מ-H&M
משתמש אחר כתב "זה גזעני ולא רגיש. הילד היפה הזה אפילו לא יודע למה הפכו אותו. צוות שלם מצלם ואף אחד לא הבין מה לא נכון בחיבור הזה".
משתמש נוסף קרא למודעה "בלתי מתקבל על הדעת. H&M עכשיו ברשימה שלי של מקומות שלעולם לא אקנה בהם".
אחרים טענו ש-H&M לא התכוונה לפגוע אך "היו אמורים להבין" שזה עשוי לפגוע. אחד המשתמשים הצהיר שהצילום מראה על היעדר מנהלים שאינם-לבנים ברשת.
"אני לגמרי מבין את הקונוטציות סביב המילה 'קוף', אבל, ברצינות, אני לא חושב שזו הייתה הכוונה שלהם בכלל", כתב משתמש בטוויטר. "עם זאת, בעידן הנוכחי, מישהו ב-H&M היה אמור להבין שזה עשוי לפגוע במישהו".
המקרה הנוכחי מגיע מספר חודשים לאחר שהקמעונאית הורידה מהמדפים בגד עם הכיתוב Dogfight in Random Alley (מלחמת כלבים בסמטה רנדומלית), לאחר שארגון זכויות בעלי החיים PETA התלונן על כך שהכיתוב משדר מסר "מסוכן".
מ-H&M נמסר: "אנחנו מתנצלים בכנות על התמונה המדוברת. טעינו, לפיכך התמונה הוסרה מכל ערוצי התקשורת שלנו ובנוסף הסוודר לא יוצע למכירה בכל השווקים של הרשת בעולם".