קיה חושפת נירו חשמלי בתערוכת CES
יצרנית הרכב הקוריאנית חושפת אב טיפוס לנירו עם יחידת הנעה חשמלית בלבד. עם עיצוב ייחודי, הספק מרבי גבוה ב-40 אחוז מהגרסה הרגילה וטווח נסיעה של כמעט 400 ק"מ בין טעינות
קיה חושפת בתערוכת CES בלאס וגאס אב טיפוס חשמלי לנירו,
רכב הפנאי המשווק בישראל בגרסה היברידית. היצרנית הכריזה כי הנירו החשמלי הוא אחד מ-16 דגמים בעלי יחידות הנעה אלטרנטיביות (היברידי, היברידי נטען, חשמלי מלא, ותא דלק) שתציג עד 2025.
העיצוב החיצוני שונה משמעותית מהנירו המוכר, עם חזית נטולת סבכה קדמית שאינה דרושה ברכב חשמלי, יחידות תאורה ראשיות צרות יותר וצמד פסי לד בקצות הפגוש הקדמי. מהצד בולטים חישוקים ייחודיים ומראות צד קטנות המסייעים גם להפחתת מקדם הגרר. מאחור התקינה קיה פנסים שונים ופגוש מודגש עם הכיתוב niro EV.
קיה נירו EV
העיצוב החיצוני שונה משמעותית מהנירו המוכר, עם חזית נטולת סבכה קדמית שאינה דרושה ברכב חשמלי, יחידות תאורה ראשיות צרות יותר וצמד פסי לד בקצות הפגוש הקדמי. מהצד בולטים חישוקים ייחודיים ומראות צד קטנות המסייעים גם להפחתת מקדם הגרר. מאחור התקינה קיה פנסים שונים ופגוש מודגש עם הכיתוב niro EV.
גם עיצוב הפנים ייחודי לדגם ועושה שימוש בחומרים וצבעים שונים ומגוונים ומסך מגע גדול. מול הנהג הגה בעל שתי צלעות, לוח מחוונים דיגיטאלי וחוגה במקום בורר ההילוכים הקונבנציונאלי. ממשק HMI (ר"ת Human Machine Interface) מאפשר התאמת כל מאפייני הרכב לנהגים שונים על ידי זיהוי קולי.
קיה פרסמה נתונים טכניים חלקיים. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס, כ-40 אחוז יותר מהגרסה הרגילה. הוא ניזון ממצברים בקיבולת של 64 kWh המאפשרים טווח נסיעה 383 ק"מ בין טעינות.
קיה נירו חשמלי