ב.מ.וו i3
ניסיון ראשון של ב.מ.וו לייצר מכונית חשמלית. שימוש נרחב בחומרי בנייה מתקדמים כמו סיבי פחמן נועד לאזן את תוספת המשקל של הסוללה החשמלית, אך מקפיץ את המחיר. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: מכוניות חשמליות
דגמים: חמש דלתות, ארבעה מקומות ישיבה
טווח מחירים: מ-199 אלף שקל למשומשות מ-2017 ועד 249 אלף שקל לחדשה מ־2018 (מחירון לוי יצחק)
תעודת זהות: ניסיון ראשון של ב.מ.וו לייצר מכונית חשמלית. שימוש נרחב בחומרי בנייה מתקדמים כמו סיבי פחמן נועד לאזן את תוספת המשקל של הסוללה החשמלית, אך מקפיץ את המחיר. בעולם היא מוצעת עם אופציה להוספת מנוע בנזין קטן המשמש כמאריך טווח לאחר שהסוללה מתרוקנת, בארץ האופציה אינה מוצעת.
פרטים טכניים: מנוע חשמלי, 170 כ"ס, תיבה אוטומטית. הנעה אחורית.
זיהום אוויר: אפס פליטת 2C0 מהאגזוז, קבוצת זיהום 1 מ־15. יותר ירוקה מהדשא באצטדיון של ביירן מינכן.
בטיחות: 4 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
ירידת ערך: 20 אחוז בשנה הראשונה לפי לוי יצחק. נמכרו ממנה בודדות, מה שבדרך כלל לא מסייע לשמירת ערך.
מה לבדוק לפני שקונים. אחריות ארוכה, 8 שנים, על הסוללה החשמלית. אבל מחייבת טעינה מנוהלת, כלומר קופסה עם כבל ("מוד 3"), מה שמגביל את השימוש בה רק למי שמחזיק בחנייה פרטית ־ ורצוי גם בחנייה קבועה במקום העבודה, לטעינה במשך היום. טעינה מלאה אורכת כשלוש שעות, ומספיקה לטווח אמיתי של 200 ק"מ.
למי היא מתאימה: שוחרי טכנולוגיה, איכות סביבה או שניהם, שיש להם מכונית אחרת לנסיעות ארוכות.
למה כן: עיצוב מרהיב, תא נוסעים מתקדם, זריזה (7.3 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש), מהנה בכביש ועם אורך של 3.99 מטר קלה לחנייה בעיר. עלויות תדלוק אפסיות ונטולות מס.
למה לא: סידור דלתות משונה, שמאפשר פתיחת דלת אחורית רק אחרי פתיחת קדמית. רק 4 מקומות ישיבה ותא מטען קטן (260 ליטר), מתלים קשים שפוגמים בנוחות הנסיעה, ובעיקר טווח נסיעה מוגבל, לאור תשתית הטעינה המוגבלת ברחבי הארץ והיעדר אפשרות לטעינה מהירה.
למחפשי אלטרנטיבות: רנו מוכרת את הזואי הקטנה יותר ב־132 אלף שקל, אך עם טווח ריאלי של 150 ק"מ והרבה פחות קסם. או שאפשר להמשיך לפנטז על טסלה.
השורה התחתונה: כרגע יותר פנטזיה טכנולוגית מאשר מכונית שימושית.
ציון: 4 כוכבים