אמת או חובה: הנה מידע שכדאי לזכור על ביטוח
איך לחסוך אלפי שקלים בשנה לא רק בקניית הרכב אלא גם בעלויות הביטוח? ואיזה פתרונות יצירתיים יש למי שיש לו בבית נהג צעיר?
בשיתוף ynet רכב חדש
אמת או חובה. אתם יודעים כמה עולה לכם לשלם ביטוח עבור המכונית שלכם? באמת? כנראה שלא. משום מה נושא הביטוח לרכב הפך למעין "רוע הכרחי", סוג של הוצאה כספית שאנו נוטים לא רק לקבל כמובנת מאליה, אלא גם כזו שאנו נוטים להתעלם משיעורה.
להתעלם ממחירו של הביטוח זה כבר מסוכן. אחרי הכל, איננו מדברים כאן על הוצאה חד פעמית של כמה מאות שקלים, אלא על הוצאה שיכולה להגיע בקלות אפילו לכדי עשרה אחוזים מערכה של המכונית. ובל נשכח שאנו עוסקים כאן בתשלום שנתי, שיש לשלם מדי שנה ללא יוצא מן הכלל, אלא אם אתם מעוניינים לנסוע חלילה ללא הביטוח.
ראשית יש את ביטוח החובה. שמכסה אפשרות שנפגע בנפש במישהו בכביש. ומעבר לכך יש לנו את הביטוח המקיף, שמכסה את הנזק שעלול להיגרם לנו אם חס וחלילה נעבור תאונה. עלותו של הביטוח המשולב, כלומר של שני הביטוחים, יכולה להגיע לכמעט ששת אלפים שקלים ואפילו יותר אם לא נשים לב. כמובן, זוהי רק ההתחלה. מה עם נהג חדש? מה עם כמה נהגים צעירים בבית? ומה אם בעבר עשינו תאונה? כל אלה כמובן מעלים את עלותו הכוללת של הביטוח והופכים אותו כבר להוצאה משמעותית מאוד עבור משק הבית.
עם זאת, ביטוח לא חייב להיות עונש, לפחות לא במקרה של מי שבוחר בליסינג פרטי תפעולי. בשונה מבעליה של מכונית, שצריך לשלם לבדו את הביטוח האישי שלו בהתחשב על סמך נתוניו ההיסטוריים, בליסינג פרטי תפעולי חברת הליסינג משתמשת בכוח הקניה הניכר שלה מול חברת הביטוח, כדי לקבל מחיר יותר טוב עבור הלקוחות.
לעתים מדובר במחיר נמוך אפילו בחצי ממחירי השוק. הנה מספר דוגמאות: עבור מכונית קטנה יש לשלם ביטוח בגובה של כ-1,200 שקלים בעוד שבחוץ המחיר עלול להיות כפול. מכונית בינונית כדוגמת סקודה ראפיד תדרוש מלקוח אשר חוכר מכונית בליסינג פרטי תפעולי לשלם כ-1,500 שקלים ואילו במכונית משפחתית יידרש סכום של כ-1,800 עד 2,100 שקלים, מחיר שהוא ללא ספק נמוך משמעותית ממחירי השוק. במידה והלקוח מעוניין לחכור רכב כביש שטח, העלות היא כ-2,000 שקלים לרכב כביש שטח רגיל ועד 2,500 לרכב בעל שבעה מושבים.
יתרון משמעותי נוסף הרותם את כוחה של חברת הליסינג נוגע לנהגים צעירים וחדשים: בעוד שלקוח פרטי רגיל שאינו חוכר מכונית בליסינג פרטי תפעולי נאלץ לשלם מאות שקלים ואף יותר, כדי לקבל כיסוי לנהגים הצעירים של השבט, לקוח ליסינג תפעולי פרטי יצטרך להוסיף סכום זעום של 49 שקלים בלבד בחודש עבור נהג חדש. נהג צעיר? עוד 129 שקלים. ובל נשכח כמובן עובדות נוספות שמהן נהנה מי שבוחר במכונית בליסינג פרטי תפעולי: טיפולים שהחבה לוקחת עליה, אין ירידת ערך, תשלומים חודשיים נוחים. בכל מקרה, מדובר בעסקה משתלמת.
הצעות לרכב חדש וליסינג