שתף קטע נבחר
 

שוב תוכנה מטעה: אודי תזמין 127 אלף מכוניות למוסך

סערת דיזלגייט רחוקה מלהסתיים, אך אודי נתקלת כעת בצרות חדשות לאחר גילוי עוד תוכנה מטעה המפחיתה את רמת הזיהום רק בעת בדיקה. היבואנית צ'מפיון: הנושא לא מוכר ולא התקבל כל עדכוון

אודי שוב בצרות. הרשות הפדרלית לתחבורה בגרמניה הורתה ליצרנית מכוניות היוקרה אודי לבצע ריקול בכ-127 אלף מכוניות מתוצרתה, לאחר שנמצא כי במכוניות עם מנוע V6 טורבו-דיזל הותקנה תוכנה המאפשרת פליטת מזהמים נמוכה יותר בעת מבחן הרישוי מאשר בעת שימוש רגיל. תוכנה דומה נמצאה בעבר ביותר מ-10 מיליון כלי רכב מתוצרת קונצרן פולקסווגן, במה שזכה לכינוי דיזלגייט. העיתון בילד אמ-זונטאג חשף את הסיפור ומשרד התחבורה הגרמני אישר את המידע.

 

אודי Q7 - למוסך ()
אודי Q7 - למוסך

 

לדברי העיתון, הרשות הורתה לאודי לבצע ריקול מיידי ואיימה כי אם לא תעשה כך, תבטל לאלתר את אישור השיווק של ספינת הדגל, אודי A8 החדשה. הקריאה לתיקון כוללת באירופה את שלל הדגמים במשפחת A בין 4 ל-8, כמו גם צמד דגמי הפנאי Q5 ו-Q7. בכולם מותקן מנוע דיזל V6 עדכני המתאים לתקן יורו 6, כך מדווחות סוכנויות הידיעות. בגרמניה יוזמנו כ-77 אלף מכוניות אך המספר המדויק של כלי רכב במדינות אחרות עדיין לא פורסם. לדברי חברת צ'מפיון, יבואנית אודי לישראל, לא התקבלה כל פניה בנושא מהיצרנית.

 

בתגובה לפרסומים אומרים באודי כי למכוניות אלה תוכנן ריקול ללא קשר לממצאי ואיומי הרשות הפדרלית. עוד אומרים באודי כי לאחר שתותקן תוכנה חדשה העומדת בדרישות, תבצע הרשות בדיקות מקיפות כדי לוודא כי היא אינה מטעה עוד.

 

פרשת דיזלגייט התפוצצה ברעש רב לפני כשנתיים וחצי, כאשר התגלה כי פולקסווגן התקינה במשך שנים תוכנות הטעיית בדיקות זיהום אוויר ביותר מ-10 מיליון כלי רכב. זיהום האוויר ממנועי פולקסווגן במהלך שימוש רגיל היה גבוה עד פי 40 מזה שהוצג בעת המבחן התקני. פולקסווגן נאלצה ותיאלץ לשלם עשרות מיליארדים, בינתיים גם שלח בית המשפט בכירים בקונצרן לבית הכלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים