אין קץ להבטחות החישמול: הפעם מניסאן ואינפיניטי
נראה כי חשיפת תכניות עתידיות למכוניות חשמליות הפכה חלק בלתי נפרד מכל שיחה עם בכיר בתעשיית הרכב. כעת עושות זאת ניסאן ואינפיניטי
במהלך חמש השנים הקרובות תעשיר ניסאן את ארסנל הדגמים שלה בארבעה כלי רכב חשמליים ואילו אינפיניטי, חטיבת היוקרה של המותג הצרפתי-יפני, תוסיף לאולמות התצוגה שלה שני דגמים מונעי חשמל. כך חשף סגן נשיא חטיבת מנועים (לרבות חשמליים) של היצרנית, טושיהירו היראי.
שישה דגמים חשמליים אלה יהוו בדיוק מחצית מסך הדגמים החשמליים שצפויים לראות אור עד 2022 אצל שלושת מותגי הקונצרן - רנו, ניסאן (ואינפיניטי) ומיצובישי, כך לפי התכנית העסקית הרב-שנתית שהוצגה בשלהי אשתקד על-ידי קרלוס גוהן, העומד בראש הקונצרן.
טושיהירו הדגיש כי לא מדובר בדגמים היברידיים עם מנוע (בנזין) מאריך טווח הטוען את המנוע החשמלי ומהווה חלק בלתי נפרד מתכניות E-Power של הקונצרן, אשר מצאו מקום בנוט בשוק היפני. לדברי הבכיר, 95% ממשתתפי סקר בו נשאלו עם איזו מכונית נהנו יותר, אמרו כי המכונית ההיברידית הייתה מהנה יותר לנהיגה מזו החשמלית. יש להזכיר כי לפני כחודש הצהיר מנכ"ל ניסאן, הירוטו סאייקאווה, כי החל ב-2021, כל מכונית חדשה שתוצג על-ידי אינפיניטי תהיה מונעת חשמל, או היברידית עם מנוע חשמלי ומנוע בנזין כמאריך טווח.
עוד מדווחת סוכנות הידיעות AP כי ניסאן הצהירה שתתחיל השנה לשווק בסין את הליף החשמלית, ותשיק לא פחות מ-20 דגמים חשמליים חדשים במהלך חמש השנים הקרובות ביחד עם השותפה הסינית דונגפנג. ב-AP מזכירים כי פיתוח כלי הרכב החשמליים מהווה חלק מהשקעה בסך 5 מיליארד דולר עד 2020 עליה הכריזה ניסאן אתמול (יום שני) ביחד עם דונגפנג.
ב-2019 צפויות שתי היצרניות להתחיל לשווק רכב חשמלי קומפקטי "במחיר נגיש", כך הכריז נשיא החברה הסינית, יון סקי. לדבריו, הרכב החשמלי של השותפות יתמודד מול מכוניות זולות סיניות אחרות. בסך הכל צפויות ניסאן ודונגפנג לפתח לא פחות מ-40 דגמים חדשים, מחציתם חשמליים או היברידיים, במהלך חמש השנים הקרובות.