סמסונג או אפל? מה מעדיפים הישראלים
סמסונג שולטת עם 41% ממכירות הסמארטפונים בשוק הפתוח, אפל משתרכת מאחור עם 16% בלבד. שיאומי, המותג שעד לפני שנתיים בכלל לא הצלחנו לבטא את שמו, זינק למקום השלישי
האם הישראלים פחות מתחברים לאייפון? לפי נתונים שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" סמסונג שולטת בשוק הטלפונים הניידים הישראלי, כאשר אפל מסתפקת במקום השני. הנתונים מאפשרים להציץ לנתחי השוק של היצרניות השונות במכירות הטלפונים הניידים בישראל במהלך שנת 2017, ונראה שהמנצחת הגדולה של השנה היא שיאומי, שרשמה זינוק מטאורי בישראל ביחס לשנים קודמות והתמקמה במקום השלישי.
הנתונים הם של חברת מחקרי השוק GFK, והם מתייחסים למכירות של טלפונים בשוק הפתוח בלבד: כלומר ברשתות האלקטרוניקה, בחנויות ובאינטרנט, אך לא אצל ספקיות הסלולר. לפי הערכות, 60% ממכירות הסמארטפונים בישראל נעשות בשוק הפתוח, ולפיכך אף שהנתונים לא מציירים תמונה מלאה של המכירות בארץ, הם מעניקים מושג נרחב על החלוקה בין המותגים ועל המגמות.
על פי הנתונים, ב-2017 הצליחה סמסונג לבצר את מעמדה כיצרנית הסמארטפונים המובילה בישראל, בפער גדול מאוד מאפל. היא החזיקה ב־41% מהמכירות בשוק הפתוח, לעומת 37.3% ב-2016. את הגידול אפשר לייחס להצלחתם של הגלקסי S8 ו־S8 פלוס והנוט 8 וכן מכשירים מוזלים יותר, לצד מסעות שיווק ופרסום נרחבים מאוד. אפל החזיקה ב-16.2% מהשוק, גידול ביחס ל-11% מ־2016. זהו פער גדול מאוד לעומת סמסונג. לפי נתונים נוספים, במכירות דרך חברות הסלולר נתח השוק של אפל אמנם גדול יותר - אך הפער נותר גדול גם שם, כ-18-22 אחוזים לטובת סמסונג. באפל יכולים אולי להתנחם שנתח השוק בנובמבר-דצמבר 2017, בהם הושקו האייפונים החדשים בישראל, גדל ועמד על כ־23־24 אחוזים.
שיאומי, ענקית הסמארטפונים הסינית, כבשה את ישראל ב-2017. בעוד שב-2016 המותג כמעט לא היה קיים בארץ, בשנה שעברה החברה זינקה למקום השלישי עם 11.3%. את ההצלחה אפשר לייחס לפעילות הנרחבת של היבואנית הרשמית "המילטון" בקידום המותג, וכן בהצלחת הסמארטפון הזול רדמי נוט 4, שנמכר כאן בהמוניו, לצד דגמים נוספים.
מי שרשמה ירידה השנה היא LG, גם משום הנזק התדמיתי שנגרם למותג בגלל התקלה במכשירי ה-G4 בשנים 2015־2016. מנתח שוק מרשים של 18.8% ב-2016 צנחה LG השנה ל־10.7% בלבד. וואווי, שנכנסה לישראל בסערה בשנים האחרונות והשקיעה הון במסעות פרסום ובהשקות מפוארות, הסתפקה במקום החמישי עם 7.2%, גידול ביחס ל־6.6% ב-2016. מותגים נוספים, ביניהם מייזו, נוקיה, סוני ומותגים סיניים שונים, מתחלקים בשאר האחוזים מנתח השוק.
הכתבה התפרסמה ב"ידיעות אחרונות"