פורשה מחשמלת: משקיעה שישה מיליארד אירו עד 2022
יצרנית מכוניות הספורט הודיעה כי תכפיל את ההשקעה המתוכננת בפיתוח וייצור דגמים חשמליים והיברידיים בארבע השנים הקרובות ומפרטת כיצד יושקעו המיליארדים
במהלך ארבע השנים הקרובות תשקיע יצרנית מכוניות הספורט פורשה סכום עתק של שישה מיליארד יורו (כ-26 מיליארד שקלים) בפיתוח דגמים כל-חשמליים והיברידיים-נטענים חדשים. כך הוחלט על-ידי דירקטוריון החברה בפגישתו האחרונה. "אנחנו מכפילים את ההשקעה בחשמול (כלי רכב) מ-3 ל-6 מיליארד יורו", אמר אוליבר בלום, יו"ר חבר המנהלים של היצרנית הגרמנית, "כל זאת לצד המשך פיתוח דגמים עם מנועי בעירה פנימית. אנחנו מכוונים בהחלטה זו לעתיד (תעשיית הרכב)", הוסיף.
לפי פורשה, מחצית מהסכום תושקע בפיתוח. כחצי מיליארד במכונית הקונספט החשמלית שתהפוך סדרתית בעתיד הלא-רחוק, מישן-אי (Mission E). מיליארד נוסף יוקצה ל"חשמול והיברידיזציה" של דגמים קיימים, מאות מיליונים להרחבה ועדכון פסי ייצור ו-כ700 מיליון יורו יושקעו ב"טכנולוגיות חדשות", תשתית טעינה ותחבורה חכמה. סכום כסף נוסף יוקדש להרחבת אתר הפיתוח של פורשה בוויסנבך, גרמניה.
המישן E תצויד במנוע בעל 600 כ"ס ותזנק ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות בלבד, עם טווח נסיעה ריאלי - לפי התקן האירופאי החדש (NEDC) - של כ-500 ק"מ עם זמן טעינה סופר-קצר של כ-15 דקות ל-400 ק"מ נסיעה בעת שימוש בעמדת טעינה ייעודית. לדברי שי דואני, מנכ"ל יבואנית פורשה לישראל, נפתחה כבר רשימת מעוניינים למישן E עם כמה עשרות הזמנות. לדבריו, התכנון המקורי להגעת הרכב הוא 2020, אך יתכן שיגיע מוקדם יותר.
יש להזכיר כי פורשה משתפת פעולה עם אודי, ב.מ.וו, מרצדס ופורד במיזם תחת השם איוניטי (IONITY) במסגרתו תוקם תשתית טעינה מהירה של 400 תחנות לאורך צירי תנועה מרכזיים באירופה, אשר תהפוך את השימוש בכלי רכב חשמליים נגישים יותר עבור משתמשים "כבדים". פרויקט הקמת התשתית החל ב-2017 וצפוי להשלים את מאות התחנות הראשונות עד 2020.