שתף קטע נבחר
 

ינואר דו-גלגלי - השנה נפתחה בירידה

שוק הרכב הדו-גלגלי פתח את שנת 2018 בירידה לעומת אשתקד, עם 1,615 קטנועים ואופנועים חדשים מתחילת השנה

הסירו את שנת 2017 מהסטטיסטיקה, וינואר 2018 הוא חודש תחילת-השנה הטוב בעשור האחרון בשוק הרכב הדו-גלגלי. רק נתוני שיא בחודש המקביל אשתקד, בו נמכרו 1,819 כלים חדשים, מונעים מינואר החולף להיות הטוב ביותר מאז נכנסה לתוקפה רפורמת ביטוח כלים דו-גלגליים שפגעה קשות בשוק. בסך הכל נמסרו 1,615 כלים חדשים ולשם השוואה, כ-100 יותר מ-2014-2015, כ-200 יותר מהשנתיים שקדמו להן ו-500 יותר (עם עליה של כ-50% לעומת תחילת העשור.

 

אופנועים, במגמת עליה שנתית (צילום: ניר עמוס) (צילום: ניר עמוס)
אופנועים, במגמת עליה שנתית(צילום: ניר עמוס)

 

ובכל זאת, למרות שהוא מסתפק בסגנות התואר, בכל זאת היסטוריה קטנה לה אחראי מותג האופנועים-קטנועים ימאהה, אשר סיים את החודש עם נתון זהה למותג הנמכר ביותר בישראל כבר שנים ארוכות, סאן יאנג - 315 כלים. באותה נשימה ראוי להזכיר כי גם התמקמות מותג אופנועים יפני בראש טבלת מסירות (אפילו חודשית) היא עניין נדיר למדי.

 

במקרה של ימאהה מדובר באופנועים וקטנועים, בהם לא פחות מ-77 קטנועי Tmax בשתי הגרסאות. בכך מציג הקטנוע החזק (והיקר) נתון מרשים במיוחד: הכלי הדו-גלגלי השלישי הנמכר ביותר, אחרי המובי 125 הקטן והזול של קימקו (106 יחידות) וה-MP3 300 התלת-גלגלי והזול משמעותית של פיאג'ו שמקדים את הימאהה בכלי אחד בלבד.

 

במקום השלישי בין המותגים נמצא קימקו עם 261 כלים, ובמפתיע ללא כל מסירות של קטנוע הדגל החדש והמבטיח AK550. סוזוקי היפנית במקום הרביעי עם 140 כלים חדשים, לפני מותג ק.ט.מ שמכר בינואר 113 כלים חדשים. הונדה מעט מאחור עם 105 כלים חדשים (ושבעה קטנועי X-ADV גדולים ויקרים).

 

ב.מ.וו ממוקמת שביעית עם 75 כלים חדשים, כמעט שליש מהם (23) מתוצרת הודו - ה-310 בגרסאות GS-הרפתקה (19 כלים) ו-R לכביש (4). קאוואסאקי במקום שמיני עם 67 כלים. וכמה מכרו המותגים הנישתיים? הארלי מכר 10 אופנועים, דוקאטי 8, אנפילד חמישה ואינדיאן ומוטוגוצי שלושה כל אחד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצרנית
ימאהה T-MAX - רק מתחזק
יצרנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים