שתף קטע נבחר

 

סטארט-אפים על הכוונת: המיזם הסודי של חברות הענק

תוכלו להגיע אליהם רק אם מישהו המליץ עליכם. אם תתקבלו, תוך כחצי שנה תיפגשו עם בכירים בחברות ענק. אחוזי ההצלחה לעסקה - גבוהים מאוד. הכירו את תוכנית הסטארט-אפים של קוקה קולה, טרנר ומרצדס

על הקירות במשרדו של גבי צ'רטוק, מנהל הפעילות בישראל של TheBridge - תוכנית הסטארט-אפים של קוקה קולה, טרנר ומרצדס, תלויים מאות כרטיסי ביקור. הכרטיסים העליונים שייכים לבכירים בחברות ואילו ככל שיורדים מטה - כך יורד הדרג של העובד.

 

בקרוב תפתח TheBridge, שבחרה בתל אביב להיות העיר הראשונה שבה תפעל בזכות הסצנה המשגשגת של סטארט-אפים מתחילים, את המחזור החמישי, שבו הסטארט-אפים נבחרים בקפידה מבין מאות מועמדים.

 

אורחים מרחבי העולם (צילום: יח"צ) (צילום: יח
אורחים מרחבי העולם(צילום: יח"צ)

 

אז למה צריך עוד מתווך בדרך? צ'רטוק מספר כי בישראל לא חסרים יזמים, טכנולוגיה וגם משקיעים, אבל בכל זאת יש למי שמחפש להגיע לחברת ענק שתי בעיות עיקריות – "היכולת לספר את הסיפור" וגם היכולת ליצור קשר עם חברות גדולות.

 

לדבריו, למחזור הראשון נרשמו 100 סטארט-אפים, אך רק עשרה התקבלו. "קיווינו שאחד מהם יעשה פיילוט תוך חצי שנה, בפועל עשינו 14 פיילוטים", הוא אומר בגאווה. אחרי ארבעה מחזורים, המספר זינק: "עכשיו אנחנו עם 160 פיילוטים ו-62 הסכמים שנחתמו בית הסטארט-אפים לחברות הגדולות". מדובר במרצדס, קוקה קולה, טרנר ועוד. "סטטיסטית שבע מ-10 פיילוטים מגיעים לפיילוט ו-3 מתוך 10 מגיעים להסכם", הוא אומר.

צ'רטוק. מחזור חמישי בדרך במיזם (צילום: יח"צ) (צילום: יח
צ'רטוק. מחזור חמישי בדרך במיזם(צילום: יח"צ)

 

ואיך קשורה קוקה קולה לטכנולוגיה? צ'רטוק סיפר כי חברה ישראלית פיתחה תוכנה למציאות מדומה, שבה ניתן לראות איך יראה המקרר של ענקית המשקאות בכל פינה בחנות. לדבריו, הדבר חוסך שלושה עד חמישה ביקורים בחנות של נציג החברה, כיוון שבאמצעות התוכנה ניתן לראות בדיוק היכן המקום טוב להצבת המקרר. אותה טכנולוגיה, הוא מספר, פועלת בכ-30 מדינות ברחבי העולם.

 

חברה ישראלית נוספת עוסקת בתחום הפרסום. בין היתר היא אמורה למנוע מצב שבו באתרי אינטרנט יופיע פרסומות שאינן מתאימות לחדשות. למשל, אם מטוס מתרסק ביעד מסוים, לא תופיע פרסומת לטיסה לאותו יעד. "כך היא מונעת מבוכות וגם חוסכת כסף", אמר צ'רטוק. "חברות גדולות רוצות לייצר כסף, לחסוך כסף ולהקטין את הסיכון".

 

משרד צנוע ברוטשילד

למשרד הצנוע באחד הבניינים הישנים ברחוב רוטשילד בתל-אביב הגיעו שרים מכמה מדינות, בכירים מחברות ציבוריות מרחבי העולם וגם נציגים, אפילו מנכ"לים, מתאגידי ענק. צ'רטוק מעסיק ארבעה עובדים במשרד וביחד – בתהליך שנמשך כחצי שנה - הם מנסים לשדך בין היזמים הישראלים לחברות הענק.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

  

"אפשר להגיע אלינו רק אם ממליצים על הסטארט-אפ", מגלה צ'רטוק. הוא אינו מתכוון לחשוף את שמותיהם של הממליצים. "סטארט-אפ שלא יודע להגיע ל-70 האנשים שיכולים להמליץ עליו - הוא בבעיה", הוא אומר. "אנחנו מחפשים כאלה שיש להם מוצר עובד, לקוחות ראשונים. כל החברות שנמצאות פה גייסו 8-2 מיליון דולר. זה לא אקסלרטור".

 

בזכות הקשרים של TheBridge מצליחים נציגי החברות להיפגש עם לא מעט לקוחות פוטנציאלים. "השנה היו לנו 500 פגישות בשלושה ימים ל-11 חברות", מספר צ'רטוק על הלו"ז העמוס מאוד הצפוי ליזמים. "כל סטארט-אפ נפגש עם יותר מ-40 אנשים. יש פה נגישות מטורפת. לפעמים אומרים שהמוצר לא מתאים ואז משפרים אותו".

 

למשרדים ברוטשילד מגיעים הסטארט-אפיסטים פעם בשבועיים לשעתיים. "אנחנו נותנים להם חשיפה לכלים שאנחנו משתמשים. הייתה נציגה מארצות-הברית שעזרה להם בתחום הסטורי טלינג. כל סטארט-אפ זכה ליום איתה. היא עובדת עם קוקה קולה 20 שנה ויש לה ניסיון מטורף".

 

נושא נוסף שבו מלמדים את היזמים היא איך מייצרים מערכת יחסים עם לקוח פוטנציאלי. "אחד לא עונה לי, איך עושים הצעת מחיר, איך עובדים עם חברה בינלאומית", הוא אומר. "לפעמים סטארט-אפ מספר לנו איך היה וגם נציגה החברה מספר. המטרה שלנו היא להגדיל את אחוז ההצלחה".

 

צ'רטוק, עורך דין בהכשרתו, סיפר מדוע הוא בחר לעסוק בתחום הזה: "זו התגשמות החלום. זו הזדמנות להיות עמוק בתעשיית הסטארט-אפים, להשפיע על עולם היזמות בישראל. אני רואה את זה ממש כציונות".

 

 

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים