משתמשי סנאפצ'ט זועמים: "החזירו את הגרסה הישנה"
עדכון גרסה ששוחרר בשבוע שעבר לאפליקציה עורר את זעמם של המשתמשים, שיזמו עצומה. העדכון כלל עיצוב חדש של הממשק, והפרדה בין תוכן מפרסמים לבין תוכן מחברים. 600 אלף חתימות כבר נאספו
כמה כוח יש למשתמשים מול הפלטפורמות שבהן הם פועלים? השאלה הזאת צפויה לעמוד למבחן בזמן הקרוב: יותר מ-600 אלף משתמשי הרשת החברתית סנאפצ'ט חתמו על עצומה לפיה הם דורשים מהחברה להחזיר את ממש האפליקציה לגרסתו הקודמת, זאת לאחר עיצוב מחודש ששוחרר במהלך השבוע שעבר לכלל המשתמשים. העיצוב החדש כלל הפרדה מוחלטת בין תוכן של מפרסמים ומדיה, לבין תוכן שמיוצר על ידי חברים.
המשתמשים פחות אוהבים את התוצאה. בעמוד העצומה נכתב כי "עם שחרור העדכון החדש לסנאפצ'ט, משתמשים רבים מצאו כי הוא לא מסייע להקל עליהם בתפעול האפליקציה. למעשה, פיצ'רים רבים הפכו מסובכים יותר. יש רמה כללית של כעס בקרב משתמשים, ורבים מהם בוחרים להשתמש בשירותי VPN כדי להחזיר לעצמם את הגרסה הישנה של האפליקציה (...) מטרת עצומה זו היא לעזור בשכנוע אנשי החברה לחזור לגרסת סאנפצ'ט הקודמת - לפני העדכון החדש".
השינוי בסנאפצ'ט דומה למדי לזה שמנסה להחיל פייסבוק: הפרדה מוחלטת בין תוכן מפרסמים לבין תוכן משתמשים - כחלק מאסטרטגיה למיגור תופעות של פייק ניוז, ולהשבת האמון של משתמשים ברשתות החברתיות כפלטפורמה לתקשורת בין-אישית.
זו גם לא הפעם הראשונה שבה נוצרת מחאת משתמשים מהסוג הזה: אחת המחאות היותר זכורות בשנים האחרונות, כללה את ההתנגדות המאסיבית של משתמשי פייסבוק כשהוצג ה"טיימליין" החדש. גם משתמשי אינסטגרם, נטפליקס וטוויטר הביעו מחאות בתגובה לשינויים משמעותיים בפלטפורמות. אלא שבדרך כלל, המחאות האלה הן תגובה מיידית שקשורה בתהליך ההסתגלות של המשתמשים לממשק המחודש, והסערות הללו שוככות די מהר.
בסנאפצ'ט משדרים בינתיים אורך רוח, ומקווים שזעם המשתמשים יעבור במהרה. לצד זאת, משוכנעים בחברה כי השינויים החדשים - גם אם דרוש להם זמן הסתגלות, הם חיוביים וישפרו את מעמדה של הפלטפורמה לטווח הארוך.