שתף קטע נבחר
 

קיה סיד חדשה תגיע בעוד מספר חודשים

יצרנית הרכב הקוריאנית חושפת את דור שלישי לסיד הקומפקטית, עם עיצוב מעודכן, יחידת הנעה חדשה ומערכות בטיחות מתקדמות. תנחת כאן באמצע השנה

קיה חושפת את הסיד החדשה, דור שלישי להאצ'בק חמש דלתות הקוריאנית שתוצג בתערוכת ז'נבה. לדברי טלקאר, יבואנית המותג, המשפחתית הקומפקטית תנחת כאן במחצית השניה של השנה.

 

למרות השקעה ניכרת של מותג הרכב הקוריאני בסעיף העיצוב בשנים האחרונות, הסיד נראית שגרתית משמעותית מאב הטיפוס המעניין שהוצג בתערוכת פרנקפורט לפני כחצי שנה. היא עדיין נראית דינמית ומודרנית מהסיד היוצאת תודות קיצור סרח העודף מלפנים ב-2 ס"מ והארכת האחורי במידה זהה, עם יחידות תאורה צרות משוכות לאחור, פתחי אוורור מודגשים בפינות הפגוש ומסיט אוויר בקצה דלת תא המטען.

גם עיצוב הפנים עודכן עם לוח מחוונים והגה שונים, מושבים עם תמיכה משופרת וקונסולה מרכזית חדשה עם מסך מגע בחלקה העליון ("7 או "8 בהתאם לגרסה). הסיד החדשה שומרת על בסיס גלגלים זהה לדגם היוצא (265 ס"מ), אבל היא רחבה ב-2 ס"מ ונמוכה ב-2.3 ס"מ מקודמתה. תא המטען גדל ב-15 ליטר (395 ליטר).

חשוב יותר, הסיד תשווק מעתה עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, התראה על רכב ב"שטח מת" ובקרת שיוט אדפטיבית. היצע המנועים רחב אך הרלוונטי לשוק הישראלי הוא 1.4 ליטר טורבו-בנזין המפיק 140 כ"ס (5 כ"ס יותר מה-1.6 ליטר אטמוספרי היוצא) שמשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין (120 כ"ס) משודך רק לתיבת שישה הילוכים ידנית, ועל כן ספק אם גרסה מעניינת זו תגיע ארצה.

 

מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל (115 כ"ס או 136 כ"ס) הרלוונטי לשוק המוניות יעבור בירושה מהמכונית היוצאת, אך מערכת פליטה שונה מאפשרת הקטנת פליטת המזהמים. בעתיד תוצע הסיד גם בגרסה חצי-היברידית עם מערכת חשמל 48V.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים