וולוו חושפת V60 חדשה - לא תגיע אלינו
יצרנית הרכב השבדית חושפת V60 חדשה. מלבד עיצוב עדכני ומערכות בטיחות מתקדמות, תהיה גם דגם ראשון ליצרנית עם שתי אפשרויות הנעה היברדיות-נטענות. לישראל היא לא תגיע
וולוו חושפת את ה-V60 החדשה, דור שני למכונית הסטיישן השבדית.
ביבואנית וולוו לישראל החליטו כי ה-V60 לא תגיע אך גרסת הסדאן שלה (S60) תנחת כאן במהלך 2019 לאחר שתוצג.
כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית ישולבו בדגם החדש, לרבות בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות) גם בכניסה לתנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב כולל התחמקות באמצעות היגוי מתאונה.
וולוו V60
ה-V60 מאמצת את קו העיצוב העדכני של היצרנית עם מראה דינמי ומודרני יותר והמוטיבים המוכרים שפגשנו בדגמי המותג האחרים לאחרונה. כולל יחידות תאורה בצורת פטיש נורדי מלפנים ובעיצוב בומרנג מאחור. גם תא הנוסעים דומה לשאר דגמי היצרנית עם מסך מגע גדול הממלא את הקונסולה המרכזית, לוח מחוונים דיגיטאלי ומתג התנעה בעיצוב ברז בין המושבים הקדמיים.
ה-V60 מתבססת על פלטפורמת SPA המודולרית של היצרנית (משותפת ל-XC90, S90 ו-XC60) המחליפה את הבסיס הוותיק שנותר שריד אחרון לבעלת הבית הקודמת - פורד (משותפת למונדיאו). היא ארוכה ב-12.5 ס"מ (476 ס"מ) ובסיס הגלגלים בה ארוך ב-9.5 ס"מ (287), אך היא נמוכה ב-5.5 ס"מ (142.5) וצרה ב-1.5 ס"מ (185 ס"מ). תא המטען גדל ב-99 ליטר (529 ליטר).
כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית ישולבו בדגם החדש, לרבות בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות) גם בכניסה לתנועה חוצה, בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב כולל התחמקות באמצעות היגוי מתאונה.
היצע המנועים כולל טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 150 כ"ס ב-D3 או 190 כ"ס ב-D4 ובנזין 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ומגדש-על המפיק 310 כ"ס ב-T6. צמד הדיזלים משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 אוטומטית בעוד הבנזין מוצע רק עם תיבה אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
ה-V60 היא מכונית ראשונה של היצרנית עם שתי גרסאות היברידיות נטענות - T6 עם הספק משולב של 340 כ"ס ו-T8 עם הספק משולב של 390 כ"ס, שתיהן מתבססות על שילוב בין מנוע חשמלי (87 כ"ס) המחובר לגלגלים האחוריים אך נבדלות בהספק מנוע הבנזין כפול המגדשים בנפח 2.0 ליטר שמחובר לגלגלים הקדמיים ומפיק 253 או 303 כ"ס בהתאמה.
באופן מפתיע, לפי וולוו הביצועים של שתיהן זהים - 4.8 שניות ל-100 קמ"ש (שניה פחות מגרסת הבנזין הרגילה) ו-250 קמ"ש מרביים. לשתי הגרסאות מצברי לתיום-יון בקיבולת 10.4kWh מאפשרים טווח נסיעה חשמלי של 45 ק"מ.
וולוו V60