מכונית ראשונה לקופרה - אטקה עם 300 כ"ס
יצרנית הרכב סיאט חושפת דגם סדרתי ראשון מבית חטיבת קופרה, מציגה איביזה ספורטיבית עדיין בשלבי אב-טיפוס ומבטיחה שבעה דגמים ספורטיביים נוספים עד 2020 - חלקם היברידיים.
סיאט השיקה את מותג קופרה כחטיבת ספורט נפרדת
ועצמאית של היצרנית, בדומה לרנו-ספורט, פיז'ו-ספורט ופיאט-אבארט. בהתאם לרוח הנושבת כיום בתעשיית הרכב, הדגם הראשון שישווק תחת המותג לא יהיה על בסיס מכונית סופר-מיני או משפחתית קומפקטית כנהוג בעבר, אלא דווקא רכב הפנאי אטקה.
בסיאט-קופרה מבטיחים כי עד 2020 יושקו שבעה דגמים נוספים, שלושה מהם עם יחידות הנעה היברידיות. האטקה קופרה צפוי לנחות אצלנו בסוף השנה הנוכחית.
בניגוד לסיאט ליאון ואיביזה ששווקו שנים ארוכות בגרסאות ספורטיביות תחת השם קופרה, רכב הפנאי של סיאט זוכה לראשונה לחיזוק כוח והתאמת מתלים. הוא יצויד במנוע ה-2.0 ליטר המוגדש והמוכר של לאון קופרה, עם 300 כ"ס והנעה כפולה-קבועה הניזונה מתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ללא אופציה לתיבה ידנית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות (0.3 שניות פחות מהלאון) ו-254 קמ"ש מרביים (5 קמ"ש פחות). יש להזכיר בהקשר זה כי קונצרן פולקסווגן סירב - כך מנהלי המותגים המקומיים - עד היום לאפשר לשווק בארץ דגמים שונים שצוידו עם הספק מרבי של מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, למשל בפולקסווגן גולף R, אודי S3 וכמובן סיאט לאון קופרה.
הקופרה אטקה תצויד גם בבלמים גדולים יותר, צמיגי פירלי P-זירו, בולמי זעזועים אדפטיביים ובורר נהיגה הכולל מצב קופרה ששולט על ניהול המנוע, ההיגוי והמיתלים. קופרה אטקה תגיע גם עם פגוש קדמי אגרסיבי יותר עם פתחי אוורור גדולים, מסיט אוויר מאחור, רביעיית מפלטים וחישוקי "19 יחודיים. בתא הנוסעים יש מושבי ספורט עם תמיכה משופרת וריפוד אלקנטרה, מסך מגע בגודל "8 עם תצוגת נתונים מורחבת וייעודית (כולל לחץ גדישה, מד תאוצה צידית וכו') ולוח מחוונים דיגיטאלי.
סיאט אטקה קופרה
בניגוד לסיאט ליאון ואיביזה ששווקו שנים ארוכות בגרסאות ספורטיביות תחת השם קופרה, רכב הפנאי של סיאט זוכה לראשונה לחיזוק כוח והתאמת מתלים. הוא יצויד במנוע ה-2.0 ליטר המוגדש והמוכר של לאון קופרה, עם 300 כ"ס והנעה כפולה-קבועה הניזונה מתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ללא אופציה לתיבה ידנית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות (0.3 שניות פחות מהלאון) ו-254 קמ"ש מרביים (5 קמ"ש פחות). יש להזכיר בהקשר זה כי קונצרן פולקסווגן סירב - כך מנהלי המותגים המקומיים - עד היום לאפשר לשווק בארץ דגמים שונים שצוידו עם הספק מרבי של מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, למשל בפולקסווגן גולף R, אודי S3 וכמובן סיאט לאון קופרה.
הקופרה אטקה תצויד גם בבלמים גדולים יותר, צמיגי פירלי P-זירו, בולמי זעזועים אדפטיביים ובורר נהיגה הכולל מצב קופרה ששולט על ניהול המנוע, ההיגוי והמיתלים. קופרה אטקה תגיע גם עם פגוש קדמי אגרסיבי יותר עם פתחי אוורור גדולים, מסיט אוויר מאחור, רביעיית מפלטים וחישוקי "19 יחודיים. בתא הנוסעים יש מושבי ספורט עם תמיכה משופרת וריפוד אלקנטרה, מסך מגע בגודל "8 עם תצוגת נתונים מורחבת וייעודית (כולל לחץ גדישה, מד תאוצה צידית וכו') ולוח מחוונים דיגיטאלי.
בנוסף הציגה סיאט באירוע גם קופרה איביזה, בשלב ראשון לתצוגה בלבד אך במראה שאינו מותיר מקום לספק - היא מוכנה לפס הייצור. יש להזכיר כי בעת השקת האיביזה
החדשה הצהירה סיאט כי לא תציע גרסה ספורטיבית כקודמותיה. ואכן, היא עושה זאת תחת מטריית "קופרה". בעתיד תוצג גם ארונה,
גרסת הפנאי של הסופר-מיני, תחת מותג קופרה.
האיביזה קופרה תחלוק רכיבי הנעה עם פולו GTI העדכנית ולכן תצויד במנוע 2.0 ליטר מוגדש שיחליף את ה-1.8 ליטר הוותיק, ותשודך כמובן לתיבת הילוכים ידנית או כפולת-מצמד.
סיאט אטקה קופרה