אודי הציגה A6 חדשה - אצלנו בסוף השנה
מותג היוקרה משיק דור חדש למכונית הסאלון ומחליף את הדגם היוצא והוותיק, עם עיצוב וטכנולוגיה שמגיעים מספינת הדגל A8
אודי חושפת את ה-A6 החדשה, שתנסה להתמודד טוב מקודמתה המיושנת (הושקה ב-2010) מול ב.מ.וו סדרה 5
ומרצדס E קלאס העדכניות.
לדברי היבואנית, ה-A6 צפויה לנחות כאן ברבעון האחרון של השנה.
שלא במקרה, ה-A6 החדשה נראית כאחות מוקטנת במעט של ה-A8,
דגם העל של היצרנית. מבחוץ כמובן ובתוך תא הנוסעים, עם לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) וצמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית - עליון ("10.1) האחראי על מערכת בידור-ניווט, תחתון ("8.6) שמנהל את מערכות המיזוג-נוחות.
ה-A6 תוצע עם ארבע אפשרויות מיתלים לבחירה: רגילים מפלדה, ספורטיביים, עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומיתלי אוויר. כאופציה תוצע מערכת המשלבת בין היגוי ביחס העברה משתנה לגלגלים הקדמיים והיגוי לגלגלים האחוריים המאפשר הקטנת רדיוס סיבוב ב-1.1 מטר, כמו-גם שיפור היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.
אודי A6
הדגם החדש ארוך בכחצי ס"מ (494 ס"מ) מבעבר, רחב בסנטימטר (188.5 ס"מ), זהה בגובה (145 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך בסנטימטר (292.5 ס"מ). הממדים גדלו באופן זניח אמנם, אך אודי טוענת כי שינויים שערכה בתכנון תא הנוסעים מאפשרים להציע מרחב מחייה משופר משמעותית לנוסעים מאחור. נפח תא המטען נותר זהה - 530 ליטר.
כצפוי, מערכות הבטיחות המתקדמות שמוצעות ב-A8 יוצעו גם כאן, כולל הבטחה דומה ליכולת עתידית של נהיגה אוטונומית ברמה 3, אם כי כמו במקרה של ה-A8, עדיין לא ברור מתי יתקבלו אישורים לכך.
יחידת ההנעה הרלוונטית לשוק הישראלי היא V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר המפיק 340 כ"ס, 7 כ"ס יותר מה-V6 היוצא (בעל מגדש על). המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד ולהנעה כפולה-קבועה מסוג קוואטרו-אולטרה - קדמית בבסיסה המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים כשנדרש. הביצועים נותרו ללא שינוי - 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.
אודי מבטיחה שיפור בצריכת הדלק תודות למערכת חשמל 48V - שמוסיפה למשקל הרכב כ-25 ק"ג - המאפשרת לדומם את המנוע בשיוט (בטווח מהירות שבין 55 ל-160 קמ"ש) ומקדימה את פעולת מערכת עצור וסע (בגלישה לעצירה החל מ-22 קמ"ש). החיסכון לדברי אודי הוא שבעה ליטר ל-1,000 ק"מ. לארץ צפויה להגיע גם גרסת בסיס עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין והנעה קדמית.
ה-A6 תוצע עם ארבע אפשרויות מיתלים לבחירה: רגילים מפלדה, ספורטיביים, עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומיתלי אוויר. כאופציה תוצע מערכת המשלבת בין היגוי ביחס העברה משתנה לגלגלים הקדמיים והיגוי לגלגלים האחוריים המאפשר הקטנת רדיוס סיבוב ב-1.1 מטר, כמו-גם שיפור היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.