שתף קטע נבחר
 

23 מיליארד דולר: ספוטיפיי בדרך להנפקה

שירות הסטרימינג המוזיקלי נהנה מרווחים של כחמישה מיליארד דולר בשנה החולפת, מחזיק למעלה מ-71 מיליון משתמשי פרימיום וצפוי להגיע לישראל בתוך חודשיים

ענקית הסטרימינג השוודית ספוטיפיי הגישה מסמכים לקראת הנפקה ישירה בבורסה, עשור לאחר שהוקמה. התשקיף מציג שווי חברה של 23.4 מיליארד דולר, שכן המניות נסחרות בשווי של בין 123-90 דולר. ספוטיפיי הציגה בנוסף רווחים של כחמישה מיליארד דולר בשנה החולפת, עלייה של 38 אחוזים משנת 2016.

 

 

לשירות הסטרימינג המוזיקלי יש למעלה מ-71 מיליון משתמשי פרימיום (כלומר, משתמשים בתשלום), ומספר כמעט כפול של משתמשים חודשיים רשומים. המסמך בן ה-200 עמודים שהוגש, מציג גם כי החברה שילמה לאורך השנים כעשרה מיליארד דולר בתמלוגים לאמנים ומוזיקאים, והיא אכן נתפשת כאחד הגורמים המחיים של תעשיית המוזיקה בעשור האחרון.

 

 

דניאל אק, מנכ"ל ספוטיפיי ומייסד שותף, צייץ אתמול כי "מרגיש טוב עכשיו כשהחתול יצא מהשק. שקיפות מכוננת אמון", והתייחס כמובן לפרסום הגשת המסמכים בכלי התקשורת. הנפקת החברה צפויה להיות אחת הגדולות והמתוקשרות השנה, וספוטיפיי מקווה שההליך יושלם כמה שיותר מהר.

 

ספוטיפיי נחשבת לאחת השחקניות החזקות ביותר בשוק שירותי הסטרימינג, והיא פועלת לצד שירותים דוגמת אפל מיוזיק, דיזר, טיידל ואחרים. למרות זאת, המתחרה הישירה שלה כיום היא אפל מיוזיק, שנכנסה יחסית מאוחר למשחק, אך מציגה קצב צמיחה מרשים.

 

באחרונה נודע כי ספוטיפיי עושה צעדים משמעותיים לקראת השקה בישראל, לאחר שמכשול ההסכמים עם אקו"ם הוסר, ושני הגופים הגיעו להסכמות בנוגע לגובה התמלוגים. תאריך ההשקה עדיין לא ידוע, אולם על פי הערכות השירות יהיה זמין למשתמשים בישראל בתוך חודשיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה: Shutterstock
ספוטיפיי
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים