שברולט אסטרו-GMC ספארי 1989-1998
התשובה של ג'נרל מוטורס לקרייזלר וויאג'ר, שהמציא את שוק המיניוואנים ב-1983. מבוסס על שלדת רכב מסחרי, יוצר בגרסה רגילה או ארוכה ונמכר בארץ תחת שני שמות שונים. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: מיני-ואנים קדמוניים
דגמים: חמש דלתות, שישה עד שמונה מקומות ישיבה
טווח מחירים: כבר לא מופיע במחירונים הרשמיים, מחירי השוק נעים בין 5,000 ל-25 אלף שקל.
תעודת זהות: התשובה של ג'נרל מוטורס לקרייזלר וויאג'ר, שהמציא את שוק המיניוואנים ב-1983. מבוסס על שלדת רכב מסחרי, יוצר בגרסה רגילה או ארוכה, נמכר בארץ תחת שני שמות שונים. מתיחת פנים בשנת 1994.
פרטים טכניים: מנוע בנזין, שישה צילינדרים, 4.3 ליטר, 165 כ"ס במקור, 190 כ"ס מאז 1994. גיר ארבעה הילוכים אוטומטי, הנעה אחורית.
זיהום אוויר: הרבה. הנתונים המדויקים נמחקו במפץ הגדול.
בטיחות: ציון "גרוע" במבחן הריסוק של חברות הביטוח בארה"ב. שתי כריות אוויר ו-ABS מאז 1994
מה לבדוק לפני שקונים: מגוון רחב ושונה מאוד של רמות גימור. רמה 1 הייתה רכב מסחרי לכל דבר, רמה 2 הוסיפה חלונות חשמליים ונעילה מרכזית, רמה 3 עם מזגן למושבים האחוריים ולוח מחוונים דיגיטלי, רמה 4 כללה שישה מושבים נפרדים, תא נוסעים איכותי יותר, צביעה בשני גוונים וצמיגים ומתלים משודרגים. המנוע והגיר מגלים אמינות נאה ושורדים מאות אלפי ק"מ. האלטרנטור ומשאבת הדלק פחות. חלפים זמינים וזולים, בעיקר בהזמנה מחו"ל. הסבה חוקית לגז אפשרית רק מדגמי 1995 והלאה, רכבים רבים הוסבו מבלי לציין ברישיונות.
למי הוא מתאים: לבעלי משפחות גדולות "על תקציב".
למה כן: חזק וזריז יחסית, מרווח ומפנק. משנה הבאה יוכל הספארי ליהנות מאגרת רישוי מוזלת (222 שקל בלבד) ו-75% הנחה בביטוח מקיף, בעקבות הקלות החדשות של משרד התחבורה לרכבי אספנות.
למה לא: התנהגות כביש גרועה, נוחות נסיעה בינונית בכביש לא מושלם, צריכת דלק של 6 עד 8 ק"מ לליטר ביומיום.
למחפשי מציאות: רנו (דאצ'יה) לוגאן 2009-2010 כבר אפשר למצוא ב-20 אלף שקל, עם גיר אוטומטי, שבעה מקומות ישיבה, רמת בטיחות יותר גבוהה וצריכת דלק עדיפה
השורה התחתונה: רכב מסחרי בתחפושת של מיניוואן. מפנק אבל רע לתפארת.
ציון: 2 כוכבים