שתף קטע נבחר
 

מאזדה: מכוניות חשמליות מזהמות יותר

יצרנית הרכב היפנית טוענת כי מכוניות חשמליות לא יביאו להפחתה בזיהום האוויר בעתיד הקרוב. הסיבה – שיטת המדידה אינה מביאה בחשבון את הזיהום הנגרם בתהליך ייצור החשמל. לטענתה כיום מכוניות חשמליות מזהמות יותר ממכוניות בנזין

בשונה מהמגמה הרווחת בתעשיית הרכב, חברת מאזדה טוענת שמכוניות חשמליות אינן מספקות את ההפחתה המתבקשת בזיהום האוויר. האמירה השנויה במחלקות מתבססת על שיטת המדידה הנוכחית המתבססת רק על הנסיעה במכונית ולא מביאה בחשבון את זיהום האוויר הנגרם מהפקת החשמל בתחנות הכוח.

 

מאזדה סקייאקטיב X

מאזדה סקייאקטיב X

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לדברי היצרנית, מכונית חשמלית בגודל בינוני צורכת 20kWh ל-100 ק"מ. במידה והחשמל אותו היא צורכת מופק על ידי תחנות כוח הפועלות על פחם פליטת ה-CO2 עומדת על 200 גרם לק"מ. זאת לעומת 156 גרם למכונית בעלת מנוע בנזין ו-100 גרם למכונית בעלת מנוע גז טבעי. לדברי היצרני עד למעבר משמעותי יותר לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת (כיום כ-85 אחוז ממנה מופקת מדלק מאובן) מכוניות חשמליות לא יאפשרו להביא להפחתה אמיתית בזיהום האוויר.

מאזדה טוענת כי בעתיד הקרוב הפחתה משמעותית בזיהום האוויר מתחבורה תגיע משיפור היעילות של מנוע הבעירה הפנימית. יש לזכור שלמאזדה אין בהיצע יחידת הנעה חשמלית או משולבת חשמל ברשימת הדגמים, מלבד גרסה היברידית ל-3 העושה שימוש ביחידת ההנעה של טויוטה ומשווקת רק ביפן. היצרנית צפויה להציג יחידות הנעה היברידיות וחשמליות רק בשנה הבאה.


לאחרונה חשפה היצרנית מנוע מהפכני המכונה Skyactiv-X שיוצע לראשונה במאזדה 3 העתידית שתראה אור בשנה הבאה. מדובר במנוע הבנזין הראשון בעולם עם הצתה באמצעות דחיסת אוויר על ידי הבוכנה, בדומה למנועי דיזל. בהשוואה למנועי בנזין נוכחיים במאזדה (Skyactiv-G), המנוע העתידי אמור לספק תוספת של 10-30 אחוזים במומנט ושיפור של בין 20 ל-30 אחוז בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים