מאזדה: מכוניות חשמליות מזהמות יותר
יצרנית הרכב היפנית טוענת כי מכוניות חשמליות לא יביאו להפחתה בזיהום האוויר בעתיד הקרוב. הסיבה – שיטת המדידה אינה מביאה בחשבון את הזיהום הנגרם בתהליך ייצור החשמל. לטענתה כיום מכוניות חשמליות מזהמות יותר ממכוניות בנזין
בשונה מהמגמה הרווחת בתעשיית הרכב,
חברת מאזדה טוענת שמכוניות חשמליות אינן מספקות את ההפחתה המתבקשת בזיהום האוויר. האמירה השנויה במחלקות מתבססת על שיטת המדידה הנוכחית המתבססת רק על הנסיעה במכונית ולא מביאה בחשבון את זיהום האוויר הנגרם מהפקת החשמל בתחנות הכוח.
מאזדה סקייאקטיב X
לדברי היצרנית, מכונית חשמלית בגודל בינוני צורכת 20kWh ל-100 ק"מ. במידה והחשמל אותו היא צורכת מופק על ידי תחנות כוח הפועלות על פחם פליטת ה-CO2 עומדת על 200 גרם לק"מ. זאת לעומת 156 גרם למכונית בעלת מנוע בנזין ו-100 גרם למכונית בעלת מנוע גז טבעי. לדברי היצרני עד למעבר משמעותי יותר לייצור חשמל באנרגיה מתחדשת (כיום כ-85 אחוז ממנה מופקת מדלק מאובן) מכוניות חשמליות לא יאפשרו להביא להפחתה אמיתית בזיהום האוויר.
מאזדה טוענת כי בעתיד הקרוב הפחתה משמעותית בזיהום האוויר מתחבורה תגיע משיפור היעילות של מנוע הבעירה הפנימית. יש לזכור שלמאזדה אין בהיצע יחידת הנעה חשמלית או משולבת חשמל ברשימת הדגמים, מלבד גרסה היברידית ל-3 העושה שימוש ביחידת ההנעה של טויוטה ומשווקת רק ביפן. היצרנית צפויה להציג יחידות הנעה היברידיות וחשמליות רק בשנה הבאה.
מאזדה סקייאקטיב X