שתף קטע נבחר

תחנה של הרכבת הקלה - ע"ש אריק איינשטיין: "אין ראוי ממנו"

תחנת הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב בתל אביב תיקרא על שמו של הזמר שמזוהה יותר מכולם עם העיר העברית הראשונה. "גדלתי על השירים של איינשטיין", אמר שר התחבורה ישראל כץ - שעומד מאחורי היוזמה

אריק איינשטיין, שנחשב לאחד הזמרים הגדולים במוזיקה הישראלים - אם לא לגדול מכולם - הלך לעולמו בגיל 74 ב-26 בנובמבר 2013. הוא נולד בתל אביב, חי בה כל ימיו ומזוהה עם העיר העברית הראשונה יותר מכל זמר ישראלי אחר. כמה משיריו הידועים מתכתבים עם תל אביב ומנציחים אתרים וסצינות מחיי העיר: "אני רואה אותך בדרך לגימנסיה", "תל אביב גדות הירקון", "השריקה של התנועה", "עיר לבנה" ועוד. הסרט המיתולוגי שעשה עם אורי זוהר, "מציצים", העניק את שמו לחוף הים הפופולרי מצפון למלון שרתון הישן וגן העצמאות.

אריק איינשטיין ז"ל (צילום: אביגיל עוזי) (צילום: אביגיל עוזי)
אריק איינשטיין ז"ל(צילום: אביגיל עוזי)

 

התחנה על שמו של אריק איינשטיין היא חלק מהקו האדום - הקו הראשון של הרכבת הקלה, שישתרע מפתח תקווה ועד בת ים. העבודות על הקו החלו לפני שנתיים ולפי התוכנית המקורית הוא אמור להיחנך בשנת 2021. תוואי הקו כולל 34 תחנות, והתחנה על שם איינשטיין, שממוקמת סמוך לרכבת מרכז, היא אחת הגדולות והמרכזיות בו.

 

השר כץ ציין אתמול כי פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא המיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה שמבוצע כיום. "חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שרבים הטילו ספק לגביו, הופך היום למציאות", אמר.

 

תחילת כריית מנהרות הקו האדום. ארכיון (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
תחילת כריית מנהרות הקו האדום. ארכיון(צילום: מוטי קמחי)

את מנהרות הקו האדום כורות שמונה מכונות (TBM (Tunnel Boring Machine ענקיות: כל מכונה כזאת היא באורך של 115 מטרים, בקוטר של כשבעה וחצי מטרים ובמשקל של כ-900 טון. 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG נמצאים בתוך המכונה בכל רגע נתון. קצב ההתקדמות של כל אחת הוא עשרה מטרים ליום, תוך שהן קודחות בקרקע, מפנות את עודפי העפר, ומדפנות את המנהרה בטבעות בטון. הכרייה מתבצעת בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

 

במקביל, מתקדמת הקמת התחנות התת־קרקעיות ברחבי המטרופולין על פי לוחות הזמנים. חברת נת"ע, האחראית מטעם משרד התחבורה על הקמת הרכבת הקלה, פועלת להקדמת זמני הביצוע של הפרויקט וחוזרת על מחויבותה להפעיל את הקו האדום כמתוכנן, באוקטובר 2021.

 

 

השר ישראל כץ (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
השר ישראל כץ(צילום: אבי מועלם)

 

השר כץ אמר כי עוצמת הבעיות והאתגרים הכרוכים במיזם הזה הרתיעה גורמים רבים ומנעה את יישום הפרויקט התחבורתי במשך למעלה מארבעה עשורים. "מנהיגות לא נרתעת מאתגרים. מנהיגות חותרת למגע ודוחפת לביצוע ללא הפסקה על מנת לממש מדיניות משנה מציאות. רבים חתמו על הצהרות ותוכניות. רבים הניחו אבני פינה. אנחנו מבצעים. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות תהיה ותיראה אחרת", ציין כץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
"אין ראוי ממנו". איינשטיין ז"ל
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים