סקר: 13% מהישראלים היו מעוניינים להשתמש בביטקוין לרכישות
סקר עולמי שערכה מאסטרקארד בנוגע לתשלומים דיגיטליים מעלה כי 13% מהישראלים היו רוצים לשלם באמצעות מטבעות קריפטוגרפים, נתון זהה לממוצע באירופה. את הכמיהה הגדולה ביותר לשימוש במטבעות הווירטואליים מפגינים הרוסים – יותר מרבע מהנשאלים שם היו מעוניינים לשלם בדרך זו
המטבעות הקריפטוגרפים ובראשם הביטקוין מעוררים עניין רב לא רק כנכס להשקעה, למרות התנודתיות החדה בערכם, אלא גם כאמצעי תשלום.
לא מעט עסקים ונותני שירותים בעולם ואפילו כמה בישראל מקבלים תשלומים באמצעות הביטקוין.
למרות הספק הרב בנוגע לאימוץ המטבעות הללו כאמצעי תשלום רווח, נראה כי לפחות בחלק מהמדינות יש נכונות לכך מצד התושבים, גם אם בשיעורים נמוכים. סקר שערכה מאסטרקארד בנוגע לתשלומים דיגיטליים מעלה כי 13% מהישראלים היו מעוניינים לבצע תשלומים שונים באמצעות המטבעות הקריפטוגרפים, נתון זהה לממוצע האירופאי. עוד נמצא כי השוק המוביל לשימוש במטבעות קריפטוגרפים הינו רוסיה שכן כ-26% מתושבי רוסיה רוצים לשלם באמצעות מטבעות קריפטו. מאידך נמצא כי המדינות הנורדיות מציגות רצון מופחת בשימוש הביטקוין עם ממוצע של 10%, כאשר בפינלנד דווח על כ- 6% בלבד.
הסקר שבחן גם את הנכונות לתשלומים דיגיטליים אחרים, מעלה כי לגבי תשלומים בין עמיתים (P2P) באפליקציות תשלומים, ישראל מובילה ביחס לממוצע האירופאי עם כ-66% המעוניינים בשירות זה, לעומת 48% באירופה. בנוסף, 57% מהישראלים מוכנים לעבור לבנקאות און-ליין וכ-50% כבר מוכנים לשימוש באפליקציות בנקאיות דרך הסלולר נתון הגבוהה מהממוצע האירופאי העומד על כ-42%.
הסקר שנערך על ידי חברת GCT עבור מאסטרקארד מעלה עוד כי בכל הקשור לרכישות באמצעות סריקת QR, 20% מהישראלים היו מעוניינים לרכוש דרך סריקת QR און-ליין ו- 23% היו שמחים להתנסות ברכישה דרך סריקת ברקודים בחנויות פיזיות.
בקניות אונליין נמצא כי כ-52% מהישראלים הביעו עניין בשימוש בארנק דיגיטלי (e-Wallet) כדוגמת פייפאל. לצורך השוואה הממוצע האירופאי עומד על 39% בלבד. יחד עם זאת, 74% מהישראלים ציינו כי בחלק מהקניות המקוונות הם יעדיפו להקליד את פרטי כרטיס האשראי בעת ביצוע הקנייה.
מלבד הביטוקוין ותשלומי P2P, צורת תשלום נוספת היא באמצעי לביש, שעדיין לא התבסס בישראל. כ-25% מהישראלים מציינים כי היו שמחים לשלם באמצעות צמידים, שעונים וכו'. בנושא זה הישראלים עוקפים מדינות מתקדמות כגון גרמניה, שוויץ ושוודיה, אך מפגרים מעט אחרי מדינות כדוגמת בולגריה, קרואטיה ורוסיה.
עומר אונגר, נציג מאסטרקארד בישראל מציין בעקבות הסקר כי "הצרכן הישראלי הינו חלוץ בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות חדשות והדבר משתקף מהמחקר שבו ניתן לראות כי המעבר לחוויית קנייה משופרת על ידי צורת תשלום חדשנית מעניינת את הישראלים שהיו שמחים להתנסות בהם ולאמץ אותם".