בוחרים חדשנות: הוכרזו זוכי מוצר השנה לשנת 2018
שלושת הפרמטרים לפיהם מוכתרים מוצרי השנה הם חדשנות, אטרקטיביות ושביעות רצון הציבור משימוש בפועל. בין הזוכים: סדרת טיפוח העור של ניוטרוג'ינה, ג'ל הכביסה אריאל בייבי, בירה גולדסטאר ושירות Bcyber של בזק. עוד הוענק בטקס פרס החברה החדשנית לשופרסל, על זכייתה במספר פרסי מוצר השנה הגבוה ביותר
הציבור בחר: זוכי מוצר השנה לשנת 2018 הוכרזו אמש (יום א') בטקס חגיגי במוזיאון תל אביב. בין הזוכים: סדרת טיפוח העור של ניוטרוג'ינה, ג'ל הכביסה אריאל בייבי, בירה גולדסטאר, שירות Bcyber של בזק ועוד.
על פי מנכ"לית פרסי מוצר השנה בישראל, אתי עמיעד, שלושת הפרמטרים לפיהם מוכתרים מוצרי השנה הם חדשנות (25%), אטרקטיביות (25%) ושביעות רצון הציבור משימוש בפועל (50%). עוד הוכרזה בטקס הזוכה בפרס החברה החדשנית, על זכייתה במספר פרסי מוצר השנה הגבוה ביותר השנה. האות ניתן למנכ"ל חברת שופרסל, איציק אברכהן, מידי פרופ' יעקב הורניק, העומד בראש צוות המומחים של מוצר השנה, לאחר שזו שברה השנה את השיא הישראלי של מוצרים זוכים - 11 מוצרים חדשים שונים שיצא תחת המותג הפרטי.
נציין כי פרסי "מוצר השנה - בחירת הצרכנים" מוענקים ב-36 מדינות ברחבי העולם. בישראל מוענקים הפרסים כבר 13 שנה. על פי מארגני הטקס, מטרת הפרסים היא לעודד חדשנות ואיכות במוצרים החדשים שמשווקים מידי שנה.
המארגנים מסבירים כי במסגרת תהליך הבחירה המשווקים מגישים הן את מוצריהם והן את שירותיהם החדשים כמועמדים לצוות עצמאי, המוקם בכל מדינה משתתפת. הצוות מורכב ממומחים לשיווק ולחדשנות, קמעונאים בכירים, עיתונאים ואנשי אקדמיה, והוא זה אשר מדרג את המוצרים והשירותים המועמדים, ומחליט מי מביניהם הוא חדשני מספיק על מנת לעבור לשלב הבא - מחקר הצרכנים.
בשלב זה עורך מכון המחקר הבינלאומי קנטאר מדיה את מחקר הצרכנים (בישראל נערך המחקר בשנת 2018 בקרב יותר מ-2,000 צרכנים), אשר מחווים דעתם לגבי המוצרים והשירותים המועמדים ומדרגים את המוצרים על פי האטרקטיביות שלהם ושביעות רצונם משימוש בהם בפועל. בכל קטגוריה, המוצר או השירות שציון האטרקטיביות ושביעות הרצון שלו הוא הגבוה ביותר - מוכתר ל"מוצר השנה".