שתף קטע נבחר

 

סקירה: Into The Breach

חברת Subset Games פיתחה עד כה כותר אחד מוצלח בשם FTL ועכשיו, לכבוד פסטיבל גיימרז, אירוע הגיימרים הגדול בישראל, המתקיים בחול המועד פסח בביתן 1, לקחנו לסיבוב את הכותר השני בסה"כ שלהם. Into The Breach הוא משחק אסטרגיה משובח וזה מה שחשבנו עליו

בשיתוף פסטיבל גיימרז

 

האם אפשר להגיד שמשחק כלשהו הוא ״מושלם״? מצד אחד, אין יצירה אמנותית בלי פגמים. מצד שני, אם לא מתייחסים אל המילה הזו בצורה מילולית - ומבינים שמדובר במחמאה הכי גבוהה שאפשר להרעיף - אז כן, יש משחקים מושלמים. ו-Into the Breach הוא אחד מהם. הוא גם אחד ממשחקי האסטרטגיה הטובים ביותר שהגיעו לחנויות אי פעם.

 

Into The Breach

Into The Breach

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

רוב רובו של Into the Breach מתרחש על לוח של 8x8 משבצות. ואם זה נראה לכם כמו שטח משחק קטן, נזכיר כי מדובר בגודל של לוח שחמט. וכמו בשחמט, גם כאן יש שני צדדים, שמבצעים את המהלכים בתורות. רק שבמקום 16 כלי משחק, כאן יש לשחקן רק שלושה. ושלושתם רובוטים ענקיים.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)

 

חברת Subset Games, שאחראית על המשחק הזה, פיתחה לפני כן רק כותר אחד, FTL שמו. גם הוא היה משחק אסטרטגיה, שהפך ללהיט בזכות העומק והקושי שלו. אם יש דבר רע אחד שאפשר להגיד על FTL, הוא שלפעמים המשחק היה מעט לא הוגן. המנוע שלו, שיצר עבור השחקנים תסריטים רנדומליים, היה לפעמים זורק מקל לגלגלי השחקן באופן שהיה בלתי אפשרי לצפות. Into the Breach הולך לכיוון ההפוך - אתם יודעים בדיוק מה מגיע, והשאלה היא האם תוכלו לעצור את זה.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)
 

 

כל שלב במשחק הזה, מיוצר מחדש בצורה רנדומלית בכל פעם שתשחקו בו. על המפות, יהיה אוסף של משבצות הר, משבצות מים, משבצות ריקות ובניינים. אל שדה הקרב הזה תצניחו את שלושת הרובוטים שלכם, אשר יידרשו לשרוד 4-5 תורות, ובדרך גם לבצע משימה כלשהי. לפעמים יהיה פריט עליו עליכם להגן, או אויב ספציפי שצריך להרוג.

 

מי שינסו להפריע לכם במשימה הזו הם ה-Vek - חייזרים דמויי חרקים. על כל מפה אליה תוצנחו כבר יש כמה, ואויבים נוספים ינסו להצטרף אליהם בכל תור מבסיסם התת-קרקעי, דרך משבצות שמסומנות בבירור ככאלה שמהן יופיעו האויבים הבאים.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)

 

בכל תור, יוכלו הווק לנוע כמה צעדים ברחבי המפה, ו(רובם) יכינו מתקפה. יש כאלה שיכולים לתקוף את אחת המשבצות הצמודות; אחרים מטווחים משבצת מרחוק, או יורים קדימה ירייה אחת. יש גם ווק שזורקים פצצות, כורי עכביש ושלל מתקפות נוספות; ויש כאלה שתפקידם רק לשפר את היכולות של היחידות האחרות.

 

וכאן מתחיל החלק בו אתם נכנסים למשחק. לאחר שאויביכם הכינו את מתקפותיהם, עליכם להבין איך שלושת הרובוטים שלכם, שכל אחד יכול גם הוא לנוע ולבצע מתקפה אחת, מסוגלים למנוע כמה שיותר נזק.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)
 

 

אם זה נשמע לכם פשוט, אתם טועים בגדול. אפילו סט הרובוטים הראשון שתקבלו, ששלושתם מסוגלים בעיקר לירות דברים, מספק מגוון אסטרטגי עצום. כל תור הוא פאזל. אולי באמת לחבוט בווק שנמצא מולכם זה הפתרון לפאזל הזה, אבל אולי כדאי לירות מרגמה שתיפול דווקא משבצת לידו, ותזיז אותו משבצת הצידה - כך שיחסום את הדרך ליריה של חברו, וייפגע בה מעצמו.

 

ואולי, מה שאתם באתם רוצים לעשות זה ללכת לעמוד על משבצת ממנה אמור להגיע האויב הבא, ולמנוע ממנו לצאת (למרות שזה פוגע ברובוט שלכם), כי יש יותר מדי אויבים גם ככה על המפה.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)

 

עם קרבות א-סימטריים, בהם מספר הווק יהיה הרבה פעמים גבוה ממספר הרובוטים שלכם, המטרה שלכם תמיד היא למקסם את מספר הפעולות שכל מהלך שלכם עושה. וזה קשה. אפילו על רמת הקושי הנמוכה ביותר, המשחק לא פשוט בכלל. למעשה, כדאי מאוד להתחיל ממנה, ולא מרמה שנקראת ״רגילה״.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)

 

המשותף ל-Into the Breach ול-FTL הוא היכולת להרוס לכם את היום בכמה שניות. פגיעה בבניינים ב-Into the Breach מורידה ממד החיים שלכם, שהולך אתכם לכל אורך המערכה, והמילוי שלו מחדש אינו טריוויאלי. שגיאה אחת, שיכולה להיות דווקא הרג של אויב - רק שאויב אחר על המפה נותן לכל חבריו את הכח להתפוצץ כשהם מתים - יכולה לקחת אתכם מנצחון בטוח ללחימה על החיים שלכם.

 

Into The Breach (צילום מסך)
Into The Breach(צילום מסך)
 

 

אלה רק חלק מהמערכות שתצטרכו להכיר, יש גם אחרות. בחלק מהמפות יש אירועים סביבתיים שדורשים מכם להימנע ממשבצות מסויימות; קבוצות רובוטים כוללות יכולות מגוונות של התקפות ישירות, או מניפוציה של הסביבה; לרובוטים יש שדרוגים, וטייסים שגם הם מביאים עמם יכולות משל עצמם.

 

קל יחסית להבין את כל מה שהולך במשחק הזה, אבל מאוד קשה להתמקצע. כל קרב יכול לקחת לכם כמה דקות בודדות, אבל כמו בשחמט, אפשר לשבת רבע שעה על מהלך כדי לנסות ולהבין האם יש דרך טובה יותר, יעילה יותר לצאת מתסבוכת - אולי בלי להקריב את הבניין, או בלי לפגוע ברובוט שלכם. לעתים, תצטרכו להקריב כלי כדי להציל את המערכה, ולפעמים אין אלא להפסיד, אבל רק ככה לומדים. וברגע בו כבר יש לכם בראש אסטרטגיות שונות, כל מהלך הוא אתגר מענג שיכול להשתוות למשחקי אסטרטגיה אשר נראים הרבה יותר מתוחכמים ומושקעים במבט ראשון.

 

 

בחול המועד פסח ייערך בגני התערוכה בתל-אביב פסטיבל גיימרז - ובמסגרתו ייחשפו חלק מהמשחקים הבולטים של 2018. לכל הפרטים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים