אחרי שלושה עשורים - פולקסווגן חוזרת לפייקס פיק
יצרנית הרכב הגרמנית חוזרת למירוץ המפורסם, 31 שנים מאז השתתפה בו לאחרונה. הכוונה המוצהרת: שבירת השיא בו מחזיקה החשמלית של פיז'ו
פולקסווגן שיחררה תמונה ראשונה של ה-ID R, מכונית מירוץ חשמלית שתנסה לשבור את שיא הפייקס פיק,
מירוץ הטיפוס המפורסם בעולם. כדי לעשות זאת תדרש פולקסווגן לקבוע זמן מהיר מזה שקבע אלוף העולם לשעבר בראלי, סבסטיאן לואב, עם הפיז'ו 208 T16 ב-2013 - שמונה דקות ו-13.8 שניות.
ה-ID R מעוצבת בדומה למכוניות המתחרות בסבב מירוצי סיבולת, עם תא נהג מרכזי ומרכב אווירודינמי וכנף אחורית עצומת ממדים. היצרנית אינה חושפת בינתיים פרטים טכניים, פרט לעובדה שההנעה תהיה כפולה, ככל הנראה באמצעות צמד מנועים חשמליים - האחד עבור הגלגלים הקדמיים, האחר לאחוריים.
פולקסווגן גולף 1987 פייקס פיק
הפייקס פיק נערך כיום על כביש המטפס לפסגת ההר הגבוה ביותר בחלקו הדרומי של רכס הרוקי'ס במדינת קולורדו. הוא מכונה "המירוץ לעננים", שכן מקו הזינוק (1,440 מטרים מעל פני הים) מטפסים המתחרים כשלושה ק"מ ועד לגובה של 4,300 מטר מעל פני הים. אורכו של הכביש הצר והמתפתל כ-20 ק"מ והוא כולל לא פחות מ-156 פניות, חלקן על סף תהום.
ה-ID R מעוצבת בדומה למכוניות המתחרות בסבב מירוצי סיבולת, עם תא נהג מרכזי ומרכב אווירודינמי וכנף אחורית עצומת ממדים. היצרנית אינה חושפת בינתיים פרטים טכניים, פרט לעובדה שההנעה תהיה כפולה, ככל הנראה באמצעות צמד מנועים חשמליים - האחד עבור הגלגלים הקדמיים, האחר לאחוריים.
גם בהשתתפות הקודמת של פולקסווגן במירוץ, לפני 31 שנים, נעשה שימוש בצמד מנועים - קדמי ואחורי - ששכנו בקרבי גולף (MK2) - בנפח 1.8 ליטר כל אחד ובהספק מרבי של 652 כ"ס. משקל הגולף עמד על מעט יותר מטון והזינוק ל-100 קמ"ש ארך 3.4 שניות בלבד. נהג המירוצים יוכי קלינט (Jochi Kleint) הוביל את חלקו הראשון של המירוץ, אך נאלץ לפרוש פניות ספורות לפני קו הסיום בגלל מתלה קדמי שבור.
מאחורי ההגה של ה-ID R ישב רומן דומא (Romain Dumas) בעל הרקורד המרשים של רשימת ניצחונות ארוכה במירוצי סיבולת לרבות 24 השעות של לה מאנס, ספא ונורבורגרינג. הוא בעל ניסיון גם באליפות העולם בראלי והשתתף בדקאר המפרך. הנהג הצרפתי ניצח בעבר בפייקס, אך לא שבר את שיאו של לוואב.
פולקסווגן ID R פייקס פיק