מבחן אופניים Koning 26 Pro - ענק מחושמל
קחו את כל מה שאתם יודעים על אופניים חשמליים, הכפילו כל נתון והכינו 5,000 שקלים. מבחן לכלי רב שימושי
אופניים חשמליים ובמידה רבה גם קורקינטים, הם כמעט תמיד "פתרון הקילומטר האחרון". זאת אומרת, כלים שתפקידם לכסות את המרחק הפיזי בין הבית לתחבורה ציבורית, ממנה למקום העבודה וחוזר חלילה. וככל שהמרחק הזה גדול יותר, כך נדרשים אופניים בעלי יכולת גבוהה יותר. ולקונינג יש פתרון יצירתי.
עוד על אופניים: מגזין שטח
מה יש?
אופניים חשמליים עם גלגלי "26 גדולים, מנוע חזק, שיכוך מלא ויכולת זלילת קילומטרים, זה שאופני חישוקי "20 קטנים עם מתלי נייר - הרוב הכמעט מוחלט על הכביש - לא יספיקו עבורו.
לאופניים האלה יש מנוע 48V בטבור הגלגל האחורי, והוא מוזן על-ידי סוללה נשלפת המסתתרת בשלדת האלומיניום ומגיעה בשתי גרסאות מבית פנאסוניק: 8.7 או 10.5 אמפר. ניהול המערכת נעשה דרך צג LCD על הכידון עם נתוני טעינה, מהירות ופונקציות מחשב דרך. בניהול אנרגיה חכם אפשר להגיע לטווח של כ-40 ק"מ בין טעינות והעמסת מצבר ריק באנרגיה - אצלי בבית - ארכה כשש שעות.
לשלדת האלומיניום מתלה אחורי עם נדנדה ארוכה ובולם זעזועים בעל יכולת כיוון עומס קפיץ. בחזית מזלג סאן-תור הפעילה בעולם אופני ההרים, גם כאן עם כיוון עומס קפיץ. עם מעט תשומת לב ניתן לקבל אפילו איזון נכון - ונדיר באופניים חשמליים שכאלה - בין שני הקצוות.
יש מעביר הילוכים של שימאנו Acera האחראי על שבעה הילוכים ויש שיפטרים בתפעול אגודל. המעביר - עם מגן השומר על שלמותו - אינו מתחתית מדפי החלפים של היצרן וזה סימן מעודד. הגלגלים מאסיביים מאד עם טבורים מחוזקים, שפיצים מאד עבים וחישוקי אלומיניום עם צמיגים רחבים בעלי דופן גבוהה. אלו לא צמיגי אופני הרים אלא כ-30% עפר ו-70% כביש.
עוד ראוי להזכיר את מעצורי הדיסק ההידראוליים. מערכת של Tektro - שוב, שכיחים באופני הרים - מסוגלת להתמודד עם אופניים כבדים במשקל של כ-24 ק"ג הנעים ב-25 קמ"ש תקניים, או הרבה יותר מזה במורד תלול. מחיר הדגם מתחיל ב-5,000 שקלים ומגיע ל-7,000 שקלים בגרסה המאובזרת ביותר עם סוללת 10.5 אמפר.
מה רוכב?
באופניים האלה הכל יותר גדול מהרגיל. המרחק לכידון, גובה המושב. אפילו קוטר הסיבוב. אין כאן את הזריזות התזזיתית של אופני "20 וללא ספק קשה יותר להשתחל עמם ברחובות כרך צפופים. כוחם, כצפוי, נמצא במרחבים הפתוחים, בנוחות רכיבה ובטיחות.
צמיגים רחבים עם נפח אוויר גדול ומתלים בשני הקצוות מספקים נוחות נסיעה יוצאת דופן בעולם אופני העיר החשמליים. שיבושים שיוציאו אופניים עם גלגלים קטנים מיציבות מגוהצים כאן על תקן "לא אירוע". וזה נחמד ותורם המון לבטיחות. יש תשע רמות סיוע חשמלי, יותר מדי לטעמי, עם פערים כמעט לא מורגשים בין רמה לרמה. בכל מקרה, חשוב ללמוד איך לנהל את האנרגיה שכן הסוללה נוטה להתרוקן במהירות אם תבחרו באופציית הסיוע המירבית.
משקל העצמי כמובן כביר, ואלה לא אופניים שתרצו להרים לקומה שלישית בלי מעלית. גם במדרגות זו לא חוויה מרנינה, שכן מידותיהם גדולות ומפריעות. קיפול והנפה לתא מטען ברכב? אפשרי אבל מאוד מאתגר.
מה לסיכום?
האופניים האלו מתאימים כתחליף לכלי רכב או תחבורה ציבורית ולרוכבים מרחק רב מדי יום, לרוכבי דרכי עפר או כבישים משובשים וכמובן לאלה שמידותיהם הופכות רכיבה על אופניים קטנים לסיוט. ביחס לעולם האופניים החשמליים הרכיבים כאן איכותיים מהמקובל ולכך יש השלכות חיוביות עתידיות. רק אל תצפו מהם להיות קומפקטיים ונוחים לנשיאה או אחסון. בשום אופן.