שתף קטע נבחר
 

יצרניות הרכב בוחנות את התאונה האוטונומית

התאונה בה נהרגה הולכת רגל כתוצאה מפגיעת וולוו אוטונומית, ממשיכה להכות גלים. אחרי שאובר הודיעה כי תפסיק את ניסוייה לאלתר, מצטרפת אליה גם טויוטה "לטובת נהגיה". GM ממשיכה כרגיל וכך גם פורד

האירוע המאיים על חברות המעורבות בפיתוח רכב אוטונומי כבר מאחורינו. תאונה קטלנית בה נהרגה הולכת רגל שהתפרצה לכביש באופן פתאומי, גרמה לסערה תקשורתית השבוע. אלין הרצברג בת ה-49 שהלכה לצד אופניה נפגעה באורח קשה ממכונית וולוו XC90, מתה מפצעיה בבית החולים אליו פונתה בעיר טמפי, אריזונה, ונכנסה לסטטיסטיקה עצובה של כמעט 6,000 הולכי רגל שנהרגים בתאונות דרכים בארה"ב במהלך שנה.

 

וזה מה שאמר על התאונה המדען הראשי של משרד התחבורה: 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המדען הראשי: "יצרנית הרכב אשמה בתאונה אוטונומית"

 

אך יש הבדל קטן ומאוד משמעותי. איש לא אחז בהגה הוולוו שפגעה בה. רכב הפנאי הגדול לקח חלק, כמו מאות כלי רכב אחרים, בניסוי נהיגה אוטונומי שנערך בערים ומדינות שונות בארה"ב. בעת התאונה היה במצב אוטונומי מלא. ישבה בו אמנם אשת צוות ניסוי - רפאלה ווסקז בת ה-44 - אשר אמורה על-פי חוק לאחוז בהגה או לבלום בעת הצורך, אך זה לא קרה.

 

מפקדת במשטרת טמפי, סילביה מויר, אמרה כי ווסקז שישבה ברכב טענה כי "זה היה מהיר כברק. ההרוגה פשוט יצאה (אל הנתיב) ממש לפני הרכב. הביטוי הראשון להתנגשות הצפויה היה צליל הפגיעה (באישה)".

 

הובר וולוו XC90 ()
אובר - וולוו XC90

 

יש להניח כי עדות זו, יחד עם תיעוד הווידאו של שתי מצלמות שהותקנו ברכב (האחת מופנית כלפי חוץ, האחרת מכוונת לפניו של איש הצוות), הביאה את אנשי המשטרה המקומית לציין באזני כתבים כי "זה ברור מאוד שקשה היה להמנע מתאונה כזו בכל מצב נסיעה - עם נהג שאוחז בהגה או במצב אוטונומי מלא - בהתחשב באופן שבו הגיחה (הולכת הרגל) מאזור חשוך לנתיב הנסיעה. "כרגע אני מניחה שאובר לא תואשם בתאונה", אמרה מויר אך הוסיפה כי אינה שוללת את האפשרות להאשים את איש הצוות ברכב הפוגע.

 

הצהרות אלה של המשטרה זכו לביקורת חריפה, שכן לטענת רבים הן "חסרות רגישות" ו"לא מבוססות מספיק". יש גם לציין כי לטענת המשטרה, הוולוו לא האטה כלל לפני הפגיעה, עובדה שאמורה להטריד ולו במעט את עורכי הניסויים. אחרי הכל, מכונית אוטונומית אמורה להגיב מהר עוד יותר מכל נהג אנושי, וגם אם לא למנוע את התאונה כליל, לפחות ולנסות לעשות כך. יש להניח כי מאז התאונה עוסקים רבים בתעשייה בדיוק בנקודה זו.

 

בעקבות התאונה הודיעה חברת אובר כי היא משעה לאלתר את כל ניסויי הרכב האוטונומי שהיא עורכת בערים שונות בארה"ב. טויוטה העוסקת בתחום כמו יצרניות רבות אחרות, הצטרפה אליה אתמול (ג') והודיעה אף היא כי תעצור את הניסויים על כבישים ציבוריים אם כי תמשיך אותם באתרים סגורים וייעודיים בארה"ב ויפן. עם זאת אמרה היצרנית היפנית כי מדובר בהפסקה קצרה שנועדה בעיקר עבור נהגי הניסוי שלה. "הפסקנו את הניסויים מתוך התחשבות במצב רוחם של נהגי הניסוי שלנו (שעלולים להפגע רגשית)".

 

ג'נרל מוטורס העורכת אף היא ניסויים קדחתניים בעזרת 110 מכוניות אוטונומיות על אדמת ארה"ב, הודיעה כבר כי תמשיך אותם במדינות קליפורניה, מישיגן ואריזונה, והבהירה כי התאונה לא תפגע בהכנותיה לעבור לניסויים ברכב אוטונומי רמה 5 (ללא הגה ודוושות כלל) בערים שונות בארה"ב כבר ב-2019. גם המתחרה הגדולה, חברת פורד, הודיעה כי תמשיך בניסוייה האוטונומיים.


פורסם לראשונה 21/03/2018 20:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
וולוו קטלנית - האוטונומית של אובר
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים