מובילאיי מגיבה לתאונת אובר: זה הזמן לדון בבטיחות אוטונומית
ענקית הטכנולוגיה הישראלית שוברת שתיקה בעניין התאונה הקטלנית בה היה מעורב רכב אוטונומי של אובר - "זה הזמן לדיון משמעותי בבטיחות הרכב האוטונומי"
"החברה מצפה מכלי רכב אוטונומיים להציג יכולת גבוהה יותר מנהג אנושי. בעקבות מותה הטרגי של אלין הרצברג שנפגעה בשבוע החולף מרכב אוטונומי של אובר באריזונה, נראה כי זה הרגע המתאים לבצע מספר אבחנות למונח 'בטיחוות' בהתייחס לזיהוי ו(תהליך) קבלת החלטות", כך פרופסור אמנון שעשוע במאמר שפרסם באתר חברת אינטל. שעשוע מזהיר בדבריו כי "מקרים דומים לתאונה הקטלנית עלולים לפגוע באמון השברירי ממילא של הציבור (ברכב אוטונומי) ולגרום לנסיגה בתהליך הרגולוציה".
טרגדיה: מכונית אוטונומית של אובר הרגה הולכת רגל
מכונית אוטונומית הרגה הולכת רגל, וזה לא נראה טוב
יצרניות הרכב בוחנות את התאונה האוטונומית
זיהוי הולכת הרגל על-ידי תוכנת מובילאיי במרחק שמאפשר תגובה
שעשוע אינו מצביע באופן ישיר על המערכות שהתקינה אובר בוולוו XC90 כאחראית לתאונה עקב כשל בזיהוי הולכת הרגל, אך מבהיר כי היא לא תפקדה באופן מיטבי. לדבריו, סרט הווידאו מהתאונה ששחררה משטרת טמפי מוכיח כי יכולת הזיהוי של עצמים במערכות רכב אוטונומי - העומדת בבסיס מערכות הבטיחות המתקדמות כיום, כולל בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב - היא משימה מאתגרת במיוחד. משימה שמסייעת כבר היום להציל חיים (במכוניות סדרתיות), עם טכנולוגיה הנדרשת כבסיס למכונית אוטונומית מלאה בעתיד.
למרות שאינו אומר זאת בבירור, שעשוע מציין כי תוכנת מובילאיי אותה הריצו על סרט הווידאו ששחררה המשטרה, אותה תוכנה המשמשת בכלי רכב סדרתיים כיום, זיהתה באופן מלא את הרצברג הצועדת עם אופניה לרוחב הכביש כשניה לפני הפגיעה הקטלנית. שעשוע אינו אומר זאת, אך יש להניח כי פרק זמן שכזה לא היה מאפשר למנוע את התאונה אלא (אולי) רק להקטין את חומרתה. עם זאת הבהיר כי חלק ניכר מהנתונים הוויזואליים שעמדו לרשות אמצעי החישה של הוולוו, לא עמדו לרשות תוכנת מובילאיי שהתבססה על נתוני סרט הווידאו בלבד.