רמי לוי: ירידה של 3% במכירות למ"ר, נסיגה של 2.9% במכירות החנויות הזהות
רכישת סניפי מגה תרמה לצמיחה של 11.7% במכירות הרשת, המונה 48 סניפים - אולם גבתה מחיר בצד ההוצאות והורידה את שיעור הרווחיות התפעולית מ-2.81% ל-2.77%; הרווח הנקי עלה ב-15.6% ל-110 מיליון שקל
רכישת סניפי מגה מסייעת לרמי לוי לסכם את 2017 עם צמיחה נאה של 11.7% במכירות, אל מעבר לסף ה-5 מיליארד שקל. מנגד, תוספת הסניפים גבתה ממנו מחיר כבר במכירות למ"ר, שירדו ב-3%, ובשיעור הרווחיות התפעולית, שנשחקה ל-2.277%.
רמי לוי משלים את ההשתלטות על קופיקס
רמי לוי רוכש מחצית מהרשת המוזלת גוד פארם רשות ההגבלים אישרה: רמי לוי נכנס כשותף לקופיקס
הרשת המונה 48 סניפים מסכמת את השנה החולפת עם מכירות של 5.07 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 4.53 מיליארד שקל ב- 2016. הצמיחה הושגה בעיקר הודות לפתיחת 2 סניפים חדשים במהלך השנה, שהצטרפו ל- 12 סניפים נוספים שפתחה הרשת במהלך 2016 ונכנסו בשנה החולפת לפעילות מלאה.
במכירות החנויות הזהרת נרשמה לרמי לוי ב-2017 ירידה של 2.88%, וזו מיוחסת על ידי הרשת בין היתר לחדירה המאסיבית של המותג הפרטי הזול, בשיעור ממוצע של 5% מהמוצרים הקיימים בשוק.
המכירות למ"ר בשנת 2017 הסתכמו ב-61.47 אלף שקל, בהשוואה ל-65.87 אלף שקל בשנת 2016 .הירידה במכירות למ"ר נבעה כאמור מפתיחת הסניפים החדשים, חלקם בסמוך לסניפים קיימים של הרשת.
הוצאות מכירה, שיווק הנהלה וכלליות עלו בשיעור של 13% (לנוכח הגידול בפעילות) והסתכמו ב- 971.8 מיליון שקל, לעומת 860.1 מיליון שקל בשנת 2016 .בהתאם עלה שיעור ההוצאות מהמכירות מ- 18.95% ב-2016 ל- 19.16% בשנת 2017. העלייה בהוצאות נגרמה בעיקר מעליה בהוצאות השכר ושכר המינימום, החשמל, הארנונה והוצאות תפעול אחרות.
העלייה בשיעור ההוצאות מהמכירות, הובילה לכך שלמרות עליה של 10.8% ברווח התפעולי שצמח ל-140.4 מיליון שקל, נשחקה הרווחיות התפעולית של לוי ל- 2.77% מהמכירות לעומת 2.81% ב- 2016.
ההכנסות המימון נטו הסתכמו בב-2.46 מיליון שקל לעומת 700 אלף שקל בלבד בשנת 2016 – בעיקר בשל ריבית על פיקדונות ובטוחות סחירות ושערוך ניירות ערך. עלייה זו בהכנסות המימון, לצד ירידה במס החברות, סייעו ללוי לחתום את השנה עם עליה של 15.6% ברווח הנקי, שהסתכם ב- 110 מיליון שקל. עם פרסום הדוח הודיעה רמי לוי על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.
ברבעון הרביעי של השנה רשמה רשת רמי לוי שיווק השקמה ירידה של 5.9% ברווח התפעולי, אשר הובילה לשחיקת הרווחיות התפעולית אל מתחת לרף 2%. מכירות החברה ברבעון צמחו ב- 9.2% ביחס לתקופה המקבילה ב-2016 והרווח הגולמי עלה בשיעור דומה של 9.6%. אלא שעליה של 15% בהוצאות הובילה לירידה ברווח התפעולי ל- 24.1 מיליון שקל לעומת 25.6 בתקופה המקביל ב-2016 ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל- 1.91% בלבד מהמכירות.