שתף קטע נבחר
 

קרב ענקים: מארק צוקרברג וטים קוק מתכתשים

המנכ"לים של שניים מהתאגידים הטכנולוגיים הכי גדולים ורווחיים בעולם, מחליפים מהלומות על רקע פרשת קיימברידג' אנליטיקה. קוק: "היינו יכולים לעשות טונות של כסף אם היינו הופכים את הלקוחות שלנו למוצר", צוקרברג: "בניגוד לאפל, אנחנו לא בונים שירות שמיועד רק לעשירים"

פייסבוק ואפל ראש בראש: המנכ"לים של שניים מהתאגידים הטכנולוגיים הכי גדולים בעולם התבטאו במהלך השבוע האחרון בתקשורת אחד כנגד השני. זאת על רקע פרשת הפרת פרטיות המשתמשים על ידי קיימברידג' אנליטיקה, פרשה שמרעידה את פייסבוק מאז התפוצצה.

 

מימין: מארק צוקרברג, טים קוק ()
מימין: מארק צוקרברג, טים קוק

 

בריאיון למגזין הטכנולוגי "ריקוד", נשאל טים קוק, מנכ"ל אפל, על ההתנהלות של פייסבוק ושל המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג. קוק אמר אז "לעולם לא הייתי מוצא את עצמי בנעליים של צוקרברג". זאת בהתייחס למטח הביקורות שספגה הרשת החברתית הפופולרית בעולם סביב התנהלותה טרום הפרשה וגם מרגע שהתפוצצה.

 

"האמת היא שהיינו יכולים לעשות טונות של כסף ממונטיזציה (הפקת רווח כספי מנכסים דיגיטליים) של המשתמשים שלנו", אמר קוק, "אם המשתמשים שלנו היו המוצר עצמו. אבל בחרנו שלא לעשות את זה. במקום זה, בחרנו לעשות מונטיזציה של המוצרים שלנו אל המשתמשים". קוק הוסיף כי מדובר היה בהחלטה עסקית מחושבת שנועדה למנוע מצבים מהסוג שפייסבוק נקלעה אליהם.

 

השקת האייפון היקר בהיסטוריה

השקת האייפון היקר בהיסטוריה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

מארק צוקרברג מצידו לא נשאר חייב. מאז ששבר שתיקה בעקבות התפוצצות הפרשה, הוא מקפיד להתראיין לכלי תקשורת שונים. בין היתר, בחר להגיב לדבריו של קוק בריאיון למגזין "ווקס": "לטעון שאם השירות ניתן בחינם אז לא אכפת לנו מהמשתמשים זה שטחי", אמר. "העובדה שהמודל העסקי שלנו מבוסס על פרסומות היא שמאפשרת לנו להגיע לכמה שיותר משתמשים. זו הדרך ההגיונית היחידה".

 

בהמשך, בחר לעקוץ את קוק ואת חברת אפל, הידועה כתאגיד טכנולוגי שמציע מוצרים יקרים ולא פונה לכלל המשתמשים, ביקורת שהתחזקה בספטמבר האחרון עם השקת האייפון היקר ביותר בהיסטוריה.

 

"אם אתה רוצה לבנות שירות שלא פונה רק לעשירים, אתה חייב להציע משהו שכולם יכולים להרשות לעצמם", אמר צוקרברג. "בפייסבוק, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לגבות כמה שפחות ולספק שירות שכולם יכולים להשתמש בו. זה לא אומר שלא אכפת לנו ממשתמשים". צוקרברג ביקש להזהיר מפני "תסמונת סטוקהולם", לפיה חברות שעובדות קשה כדי לגבות הרבה יותר כסף מהמשתמשים, מצליחות לשכנע אותם שזה נעשה לטובתם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים