שתף קטע נבחר

מסתמן: מכונית היברידית בראש טבלת המכירות

לפי נתוני מסירות ראשוניים לרבעון - יונדאי איוניק ההיברידית היא כרגע המכונית הנמכרת ביותר בישראל. מספרים מצוינים גם להיברידיות אחרות

מכירות המכוניות ההיברידיות ממשיכות לשבור שיאים וממתנות את הירידה בשוק הרכב השנה. מנתונים ראשוניים שהגיעו לידי "ידיעות אחרונות" ו-ynet עולה כי המכונית הנמכרת בישראל מתחילת השנה ועד סוף חודש מרץ היא יונדאי איוניק, עם כ-4,200 מסירות.

 

יונדאי איוניק - הכי נמכרת (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
יונדאי איוניק - הכי נמכרת(צילום: ניר בן זקן)

 

זו הפעם הראשונה שמכונית היברידית היא הנמכרת ביותר ברבעון שלם. בכך היא גם המכונית היחידה שעקפה רכבי פנאי מבוקשים דוגמת יונדאי טוסון (כ-3,800 מסירות) וקיה ספורטאז' (כ-3,500). מהמשפחתיות שאינן היברידיות ניצבת סקודה אוקטביה (כ-2,800) בראש, לפני טויוטה קורולה (כ-2,300).

 

יש לציין כי ההצלחה של איוניק אינה חריגה: נתח השוק של כלי הרכב ההיברידיים ברבעון הראשון השנה בארץ מתקרב ל-15%, מאחר שדגמים נוספים בעלי מנוע בנזין-חשמל רשמו מכירות נאות: כ-2,500 מסירות לקיה נירו, כ-2,000 לטויוטה HR־C, כ-1,000 לטויוטה אוריס HSD ו-670 ליונדאי סונטה. בכל 2017 עמד נתח השוק של ההיברידיות על כ-10% בלבד.

 

מתחילת השנה נמסרו כ-93 אלף מכוניות חדשות, ירידה של כ-5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אם כי בפברואר־מרץ השנה נרשמה עלייה לעומת החודשיים המקבילים אשתקד. הפער בין השנים נובע בעיקר ממספר המסירות הקיצוני בינואר אשתקד.

 

מבין היצרניות שומרת יונדאי על ההובלה עם כ-14.8 אלף מסירות, לפני קיה (12 אלף), טויוטה (10,000), סקודה (6,500) וניסאן (6,200). אחריהן נמצאות מאזדה (5,600), מיצובישי (4,300), סוזוקי (4,200), רנו (3,800) ושברולט (2,700).

 

בקטגוריית המיני נותרה קיה פיקנטו (3,100) הוותיקה כנמכרת ביותר, אם כי יונדאי צמצמה את הפער במסירת כ-2,800 מכוניות מדגם i10 . טויוטה יאריס (1,800) ממשיכה להקדים את סיאט איביזה (1,500). סקודה סופרב (1,800) נותרה המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר.

 

גם בשוק היוקרה חל מיני-מהפך: מרצדס עברה להוביל עם 1,800 מסירות ברבעון הראשון, לפני אודי (כ-1,650) וב.מ.וו (1,400), שמקדימות בהרבה את וולוו (500), לקסוס (440), קאדילק (200) ואינפיניטי (140). אגב, גם כאן רשמו הדגמים ההיברידיים שיא, אם כי במקרה זה מדובר בעיקר בדגמים היברידיים-נטענים הזוכים להטבת מס גדולה עוד יותר - 20% מס קנייה לעומת 30% להיברידיות רגילות ו-83% למכוניות בנזין ודיזל.

 

למשל, ברבעון הראשון נמסרו 220 דגמי מרצדס GLC350E, כ-170 C350E, וכ-150 E350E. וולוו מסרה 152 דגמי XC60 T8, ב.מ.וו מסרה 114 דגמי 530E ו-114 דגמי 330E, ואילו אודי מסרה 73 דגמי Q7 מסדרת E-טרון ו-90 דגמי A3 מסדרת E-טרון. הדגם הנטען היחידי של מותג עממי, מיצובישי אאוטלנדר PHEV, מסר 163 יחידות.

 

בשוק הסופר-יוקרה מובילה פורשה עם 75 מסירות מתחילת השנה, לפני מזראטי (35), אסטון־מרטין (2) ופרארי, שמסרה רק מכונית אחת (488) מתחילת 2018.

 

הדגמים הכי נמכרים

1. יונדאי איוניק: 4,200

2. יונדאי טוסון: 3,800

3. קיה ספורטאז': 3,500

4. קיה פיקנטו: 3,100

5. סקודה אוקטביה: 2,800

 

היצרניות הכי נמכרות

1. יונדאי: 14,800

2. קיה: 12,000

3. טיוטה: 10,000

4. סקודה: 6,500

5. ניסאן: 6,200

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליהי קרופניק
היברידיות שולטותתתתת
צילום: ליהי קרופניק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים