חוגי הלקוחות ששווה להכיר
טיולי קונספט מיוחדים מסביב לעולם, כניסה לתצוגות אופנה יוקרתיים, אירועי ספורט מוטוריים, מגזינים בלעדיים, הופעות פרטיות של האמנים הכי נחשבים, שפים מובילים שמבשלים במטבח לכם ועוד. הכירו את חוגי הלקוחות שתרצו להצטרף אליהם
בשיתוף כלמוביל מרצדס
"יש לך כרטיס מועדון?" הדמות של קופאית הסופר "לובה" מארץ נהדרת המחישה בצורה הטובה ביותר אולי, את קונספט מועדון הלקוחות שכולנו מכירים כבר שנים. עולם מועדוני הלקוחות התפתח בשל רצונן של החברות השונות לגרום לנו להישאר נאמנים אליה ובסופו של דבר לרכוש ממנה עוד ועוד. אבל אם נודה על האמת, ברוב הפעמים ההטבות לא באמת שוות את ההשקעה במילוי טופס כשאנחנו תמיד ממהרים – ואנחנו תמיד ממהרים, תשלום שנתי, כשהביקור הבא שנעשה בחנות יהיה מי יודע מתי, שימוש בנקודות רק כשכבר השכבתם בחנות כמה מאות שקלים, הנחה של 10% בקניה מעל..... ועוד כרטיס אשראי שצריך לעקוב אחר ההוצאות שלו. אז רבים מעדיפים לוותר על התענוג - ובצדק.
אך בעידן בו כל צרכן יכול לרכוש כמעט כל מה שהוא רוצה, איזה מותג שהוא רוצה - וזה עוד לפני שדיברנו על שופינג האונליין שגורם לכל פיצוצייה שנייה להפוך לסניף דואר, חברות רבות הבינו כי יש צורך מועדון לקוחות אחר - כזה שנותן ערך מוסף מעבר לקניה ולשימוש, כזה שישמור את הלקוחות נאמנים ושבעי רצון לאורך זמן.
לכן, כבר לא מדובר במתן הנחות רנדומאליות על מוצרים אותם רוצים להוריד מהמדפים, אלא מנסים ככל האפשר להתמקד בלקוח, לבנות לו מעין פרופיל וליצור תכנים והטבות שידברו אליו לא רק בפן הכלכלי, אלא גם יעשירו אותו בידע ובתוכן שספק אם היה מקבל במקום אחר או למען האמת, אפילו מתעניין מראש.
המגמה כיום של המותגים היא לנסות למפות את כל מה שרכישה אצלם מדמה, מה היא אומרת על מי שרכש, מהם תחומי העניין של הלקוח שגרמו לו לרכוש אצלם שוב – אם תרצו, בעצם להבין את עולמו של כל לקוח ולקוח שבוחר לקנות במותג הספציפי הזה. את כל המידע הזה מעבדים ויחד יוצרים ובונים מערך תכנים, הטבות ואפילו טיולים שיעניקו ערך מוסף. אין ספק שמדובר במשימה לא קלה בכלל ושונה מ-"1+1 לחברי מועדון בלבד" אבל אין מה לומר - היא מתגמלת בהחלט. רוצים דוגמאות? הכירו כמה מחוגי הלקוחות האקסקלוסיביים ביותר - כאלו שהייתם רוצים להיות חלק מהם.
מטבחי בולטהאופ
מותג המטבחים בולטהאופ מונה עשרות אלפי חברי לקוחות בישראל בנוסף לחברי מועדון תושבי חוץ . לקוחות שרוכשים מטבח ואו מוצרי חשמל אוטומטית הופכים לחברים בחוג וזוכים בלא מעט הטבות מיוחדות, ביניהן טיולי גורמה לחו''ל.
טיולים באיטליה לכל אורכה ורוחבה, בספרד, בדרום צרפת ומרוקו. הנוסעים מבקרים במקומות נחשקים ונדירים, כאלה שרוב התיירים לא מצליחים להגיע אליהם. כיאה למותג מטבחים, כחלק מהטיול הקולינרי אף מבשלים בחוות הפרטיות והמאוד פשוטות אך המפנקות של המאמות האיכריות מדרום איטליה. המטרה היא לאו דווקא מקומות אקזוטיים ויוקרתיים, אלא אותנטיים ובעלי ערך מוסף. כל טיול מלווה בסדנאות בישול וארוחות גורמה. הטיולים משלבים פרט לחוויות קולינאריות גם תרבות, נופים, לינה במלונות וטירות מהמאה הקודמת , שווקים צבעוניים ועוד.
פינוק נוסף לו זוכים חברי החוג הוא סדנאות בישול. במסגרת האקדמיה לבישול של המותג, מתקיימות כשלוש או ארבע סדנאות שבועיות שונות ומגוונות. ואם לא בא לכם להגיע למטבח של מישהו אחר? אין שום בעיה, לקוחות שקנו והתקינו מטבח חדש של המותג זכאים לקבל "ארוחת בכורה" של שף מקצועי שיגיע הביתה לחנוך את המטבח החדש ולפנק את הרוכש ואת חבריו בארוחה מיוחדת בביתו.
חוג הלקוחות של כלמוביל מרצדס MERCEDES INSPIRE
בכלמוביל מרצדס הבינו שעולם האונליין מבסס את מעמדו בכל רגע ולא נראה שהוא הולך להעלם בקרוב, אמנם עדיין לא רוכשים מכונית באתרי האינטרנט אבל כמעט את כל השאר- לגמרי כן. בכלמוביל מרצדס נותנים דגש משמעותי על שימור הקשר האישי עם הלקוח ולכן ניסו לחשוב איזה עולם אפשר לבנות להם. דנה רביד מנחם, מנהלת השיווק של המותג מספרת כי מתוך היכרות עמוקה עם הלקוחות ומגוון סקרים, החליטו במותג לפתח שלל אירועים אליהם כל לקוח יוכל להתחבר.
"כלמוביל מרצדס רקחה תוכנית האירועים מגוונת ופרסונאלית מאוד, שתאפשר לכל לקוח להתחבר לתוכן שמעניין אותו ולבוא, לשמוע או לחוות. היא מכילה בין היתר טיולים ליעדים אטרקטיביים בחו"ל כמו המסע האחרון שיצא ללפלנד עם רכבי מרצדס: מסע בערבות הקרח וצפייה בזוהר הצפוני".
בתוכנית גם טיולי AMG וטיולי SUV מלאי אדרנלין, ושלל אירועים אינטימיים נוספים המתקיימים מידי חודש באולם התצוגה המרכזי של מרצדס בהרצליה. מערב עם סטייליסטיות מובילות כמו סנדרה רינגלר, דרך אילן פיבקו למתעניינים בעיצוב ואדריכלות, ועד דן אריאלי המרצה על כלכלה התנהגותית. המחשבה כאן, היא לתת משהו שאי אפשר לקנות בכסף.
"גם אם למשל מדובר על הופעה, אז תמיד ננסה לשלב שני אמנים שלרוב לא מופיעים יחד, על מנת לתת ערך מוסף", אומרת רביד. "המטרה היא גם לייצר מפגשים אינטימיים עם הלקוחות". לדבריה, ההיענות לכל המערך גדולה מאוד. "אמנם מדובר על אנשי עסקים שאין להם המון זמן פנוי אבל כלמוביל מרצדס נותנת את האופציה לצאת מהשגרה, מעומס העבודה ולהתרועע עם אנשים דומים להם משהו משותף, כך שגם שם אפשר ליצור עבודה חדשה וקשרים חדשים שיניבו פירות".
מועדון הנוסע המתמיד של אל על
אין ספק שהמכנה המשותף הרחב ביותר לכל מי שחבר במועדון הנוסע המתמיד של אל על הוא שהוא טס הרבה וככל הנראה גם נהנה מזה. גם כאן, מלבד אירועי לקוחות ייחודיים ומפגשים עם מנכ''ל על אל בסגנון שולחנות עגולים, קיימות עוד לא מעט אופציות מפנקות כמו הופעות של אמנים ישראלים ומחו''ל. רק לאחרונה הופיעו בפני הלקוחות ברי סחרוף ואהוד בנאי וגם אדיר מילר הגיע להצחיק, חוויות קולינריות, הצגות בכורה ומופעי סטנד אפ.
כמו כן, חברי היוקרה של החוג זכאים לראשוניות בשדרוג למחלקות יוקרה, עדיפות ברשימות ההמתנה לטיסות של החברה, חברות חינם במועדון המלך דוד הכוללת בידוק מועדף בדלפקי המלך דוד וכניסה לטרקליני אל על בישראל ובעולם, שירותי קונסיירג', כרטיס אשראי שצובר ללקוחות הנוסע המתמיד ביחס המרה משתלם במיוחד ועוד לא מעט דברים שיגרמו לחברי המועדון להרגיש מיוחדים.
אמריקן אקספרס CENTURION
קומץ הלקוחות המחזיקים בכרטיס CENTURION, הנחשב לכרטיס האשראי היוקרתי בעולם, נהנים מגישה עולמית ובלעדית לאנשי מקצוע עם הרבה ידע, ניסיון וקשרים חובקי עולם. החברה מספקת שירותי קונסיירג' ייחודיים ומסייעים ללקוחות החוג בקבלת מידע וסיוע בהזמנת כרטיסים לאירועי תרבות, ספורט, הופעות מוזיקה, השכרת רכבי יוקרה ועוד.
בעלי כרטיס הסנטוריון נהנים ממסגרת אשראי מוגדלת, היכולה להגיע למאות אלפי ואף למיליוני דולרים. מיליארדר סיני רכש בנובמבר 2015 ציור ב-170 מיליון דולר, ושילם תמורתו באמצעות כרטיס אמריקן אקספרס סנטוריון. בכך צבר כ-2 מיליארד נקודות בתוכנית הנוסע המתמיד.
בנוסף, ניתנת אפשרויות כניסה לאירועים בינלאומיים יוקרתיים, פגישות עם סלבריטאים, תצוגות מוקדמות של בתי אופנה, הזמנה בלעדית לטקס פרסי האופנה בלונדון, סעודות גורמה עם שפים גדולים, ארוחות במסעדות הטובות ביותר בעולם כמו מסעדת NOMA אירועי ספורט כמו צפייה בגמר טורניר WIMBLEDON, GRAND PRIX וכדומה.
החברה גם מספקת הטבות ייחודיות בבתי המלון היוקרתיים בעולם, שירות נסיעות מלא הכולל מגוון פינוקים ללא תוספת תשלום, כניסה מוקדמת ויציאה מאוחרת ועוד. מחזיקי הכרטיס נהנים מאירוח מפנק בטרקלינים יוקרתיים בשדות תעופה ברחבי העולם והרשימה עוד ארוכה.
ה. שטרן
לקוחות ה.שטרן שהם גם חברי החוג האקסקלוסיבי, נהנים מעדכונים שוטפים בנוגע לקולקציות חדשות ולאירועים בחנויות באמצעות ניוזלטרים, וואסטאפ, סמס, דיוור בדואר וה"טובים" אף זוכים לעדכון באופן אישי ממנהלת החנות.
חברי המועדון מוזמנים לאירועי השקה בחנויות בהם יוכלו להנות מקוקטייל, מתנה, כיבוד קל וכדומה. החברה עורכת מספר פעמים בשנה ערבי לקוחות VIP בחנויות מובחרות עם כיבוד, הרצאה ומתנה ובנוסף לקטלוגים הקבועים שנשלחים ללקוחות, ודואגת גם לשלוח בדואר הזמנות לאירועים, ברכות יום הולדת מעוצבות עם הקדשה אישית. ושימו לב, מהדורה מיוחדת של מגזין Vogue היוקרתי שכולו מוקדש לתכשיטי החברה ניתן ללקוחות המועדון.
בשיתוף כלמוביל
מרצדס