מכונית חדשה בלי כסף
הדרך החדשה שלא רק עזור לך לקרוע את הניילונים מרכב חדש אלא גם מכסה את עלויות הביטוח, הטסט והטיפולים - בתשלום חודשי נמוך
בשיתוף ynet רכב חדש
הנה בעיה מוכרת: כיצד נוכל לממן את המכונית החדשה שבכוונתנו לרכוש? בשוק הרכב הישראלי נמכרות כיום בממוצע מדי שנה כ-270 עד 290 אלף מכוניות חדשות ולכן אין זה מן הנמנע שעשרות אלפי משפחות ישראליות יצטרכו בשלב זה או אחר לשבת ולעשות חושבים: כיצד לרכוש מכונית חדשה.
כאן כמובן טמונה בעיה: מספר המשפחות הישראליות שבאמת שמו בבנק 100 או 200 אלף שקלים זמינים ונזילים במזומן הוא נמוך למדי. מטבע הדברים, לנוכח יוקר המחיה, המשפחות האלה צריכות לגשת לבנק ולקחת הלוואה כאשר הן מעוניינות לרכוש מכונית חדשה מאחד מיבואני הרכב.
למי שלא יודע, בשנה שעברה החליט בנק ישראל להטיל הגבלות על מי שלוקח הלוואה לרכישה של רכב חדש, לנוכח היווצרות "בועה" בשוק, והדבר אומר קודם כל שמי שלוקח הלוואה לרכישת רכב חדש מוגבל בחלק ניכר מן המקרים ל-60% מערכו של הרכב. ומעבר לכך, כמובן שיש את ההלוואה עצמה (בואו נקרא לזה בשמו: "לקנות כסף מהבנק"), כסף שנלקח מן הבנק וההחזר שלו מעיק על החשבון שלנו ומגדיל לנו את המינוס בבנק, שלא לדבר גם על הריביות.
כמה כסף צריך ללוות מהבנק כשקונים מכונית חדשה? זה תלוי כמובן במחיר המכונית. במקרה של מכונית סופר-מיני, מחיר המכונית יכול בקלות לגרד שמונים אלף שקלים. במקרה של מכונית משפחתית מדובר ב-100 אלף שקלים וצפונה. ולמי שמעוניין ברכב כביש שטח, המחיר הפותח שנדרש כדי לשגת יותר גבוה מעל הפקק עומד על כ-120 אלף שקלים.
בדרך כלל, מדובר בסכומים שהלקוח הישראלי הממוצע לא מביא מהבית. נקודה כאובה נוספת נוגעת כמובן למחירי המכוניות - בישראל מוטל על מכוניות חדשות מס קניה התחלתי בגובה 83% והמשמעות היא שהישראלי צריך לשלם מלכתחילה על מכונית חדשה יותר כסף מכפי שהיה משלם אמריקאי, או צרפתי, או איטלקי. וכך כאמור נוצר הצורך להביא עוד כסף כדי לממן את המכונית.
בקיצור, זהו המצב הנתון: המכוניות בישראל יקרות. למשק הבית הישראלי הממוצע אין מאה או מאתיים אלף שקלים שסתם שוכבים להם בחשבון הבנק, מכיוון שהחיים במדינת ישראל אינם זולים. והפתרון הוא למהר לבנק שייתן לנו בשמחה הלוואה, שכמובן תשב לנו על המינוס מדי חודש ותממן חלק ניכר מן הרכב החדש.
דרך אגב, המכונית החדשה שעבורה לקחנו הלוואה ממש לא תשמור על הערך. הוא ירד. יש מצב שלקראת סיום ההלוואה על חלק מהעלות של המכונית, נגיד שישים אחוזים, המכונית תהיה שווה פחות מגובה ההלוואה שלקחנו כדי לממן רק חלק מן המכונית. זו המציאות ויתכן בהחלט שהרבה היגיון אין בה.
עם זאת יש גם דרך אחרת להתמודד עם המצב. בארה"ב, שם קיימת הכנסה פנויה, החלו כבר לפני עשרות שנים לבצע ליסינג פרטי תפעולי. שיטה שהחלו לאחרונה ליישם גם בישראל. השיטה פחות מסובכת ואין הלוואה שתעיק על חשבון הבנק. ראשית הלקוח קובע את גובה הסכום הראשוני שברצונו לשלם כמקדמה. ככל שהסכום יותר גבוה כך ההתנהלות יותר קלה אחר כך. לאחר מכן הלקוח קובע את גובה התשלום החודשי, שבהתנהלות נכונה מגיע למאות שקלים בחודש - וסכום זה קובע גם את הסכום הסופי.
לכאורה השיטה נשמעת פשוטה: מקדמה, תשלומים, תשלום סופי. אך יש לה עוד יתרון שחוסך לנו: אין הלוואה. כלומר המינוס בבנק, החלק המעיק ביותר בסיפור הזה, אינו מושפע. גובה התשלומים ידוע מראש. וכל שנותר, במקום להסתבך בשביל מכונית חדשה עם הבנקים, הוא לבחור דגם וצבע - ולנסוע לשלום.
הצעות לרכב חדש וליסינג