ב.מ.וו תשתמש בלייזר ישראלי
יצרנית היוקרה הגרמנית תשיק ב-2021 מכונית סדרתית עם מכ"ם הלייזר של חברת אינוביז הישראלית. המטרה: שיוט אוטונומי ובהמשך רכבים אוטונומיים לגמרי
"מקובל שטכנולוגיות חדשות בתחום הרכב מגיעות מרכבי היוקרה הגרמניים", אמר ל-ynet, עומר כילף, מנכ"ל ומייסד אינוביז. "אנחנו כבר שנה עם ב.מ.וו בתהליך, בבדיקות ובניסויים. נפגשנו גם עם יצרני מכוניות עממיות יותר, שאמרו לנו שאין להם שנה להשקיע בבדיקה ייסודית כזאת, אבל הם סומכים על ב.מץוו שיוציאו לנו את המיץ בתהליך ושהחלטה שלהם לבחור בנו תהיה מאוד משמעותית".
אודי כבר הציגו ב-A8 החדש יכולות אוטונומיות בדרגה 3, שהחוק עדיין לא מאפשר שימשו בהן ללא הורדת ידיים מההגה.
"יש כבר יצרנים שהציגו יכולות לנהיגה אוטונומית חלקית, אבל במהירויות נמוכות. כאן מדובר על שיוט במהירויות גבוהות יותר, שרכב יחליט לבד לעבור לנתיב ולנסוע במהירויות גבוהות יותר. אנשים ישמחו להעביר את השליטה לרכב ולעשות בזמן נסיעה דברים אחרים מאשר לנהוג".
למה מכ"ם ומצלמה לא מספיקים לרכב כדי לדעת מה קורה סביבו?
"מצלמה מוגבלת בהבנה שלה את הסביבה, חייבים עיבוד תמונה מאוד חזק לזהות את ההבדלים בין צל לרכב נוסף. היא גם רגישה לתנאי התאורה. ומכ"ם מצד שני מוגבל ברזולוציה מתקשה להבדיל מטווח רחוק יותר בין פחית למשאית. אנחנו מספקים ליצרנים לא רק את החיישן עצמו, אלא גם את התוכנה שמפענחת את מה שהוא 'רואה', על בסיס אלגוריתמים של למידה עמוקה".
ב.מ.וו כבר עובדת עם מובילאיי הישראלית על רכב אוטונומי. איך זה השפיע עליכם?
"מובילאיי סללה את הדרך לאחרים ולמדנו הרבה מהם. ברגע שיצרן רכב מחליט לעבוד עם חברה ישראלית אחת זה מקל לעבוד עם חברות ישראליות אחרות. אנשיו כבר מכירים את התהליכים ואת הישראליות. לגרמנים מאוד נוח לעבוד עם ישראל, אנחנו נמצאים באותו אזור זמן, מה שהופך את העבודה להרבה יותר נוחה. הם יודעים איך להביא טכנולוגיה לרמה של ייצור סדרתי, משקיעים הרבה בבטיחות ומאוד ישירים ופתוחים. אוווירה שמוכרת לכל ישראלי, של תכ'לס ושל פתרון בעיות, הפער בין התרבות ההנדסית הישראלית לגרמנית הרבה יותר קטן משחושבים".
אינוויז נוסדה בתחילת 2016 בידי חבורה של יוצאי יחידה טכנולוגית באגף המודיעין של צה"ל, וגייסה עד כה סכום של 82 מיליון דולר, לפי שווי הנאמד במאות מיליוני דולרים. לחברה שותפים פיננסיים ואסטרטגיים מהמובילים בשוק הרכב בהם דלפי, מאגנה וסמסונג. החברה מעסיקה כבר יותר מ-150 מהנדסים בתחומים מגוונים, ותגייס עשרות נוספים, בתחומי למידה עמוקה, פיתוח תוכנה וראייה ממוחשבת.