שתף קטע נבחר

איזי ג'ט תפצה נוסעים מישראל ביותר מ-18 אלף שקלים

איזי ג'ט חויבה לשלם פיצוי בסך 18,500 שקלים לשלוש משפחות ישראליות שתבעו אותה לאחר שטיסתן ללונדון התעכבה בכמעט יממה. באופן חריג בית המשפט לא קיבל את טענת החברה כי העיכוב נגרם בשל תנאי מזג אוויר. וגם - 5 דברים שצריך לדעת על פיצויים בעקבות ביטולים ועיכובי טיסות

מטוס איזיג'ט (צילום: שאטרסטוק)
מטוס איזיג'ט, ארכיון(צילום: שאטרסטוק)
 

בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה חייב לאחרונה את חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט לשלם לשלוש משפחות ישראליות פיצויים של יותר מ-18 אלף שקלים, בעקבות עיכוב בטיסה שנגרם לטענת החברה עקב תנאי מזג אוויר ומחסור בצוות הטיסה.

 

הטיסה בוטלה או התעכבה? המדריך לנוסעים שרוצים פיצוי

 

בכתב התביעה שהגישו הנוסעים, בסיוע של עורך דין לענייני תעופה אהוד פאי, הם טענו בין היתר כי רכשו כרטיסים לטיסה של איזי ג'ט שהייתה אמורה להמריא מתל אביב ללונדון בחודש יולי 2017 בשעה 20:25. ביום הטיסה הם הגיעו לשדה התעופה בן גוריון, שם נמסר להם שהטיסה נדחתה והם נדרשו להמתין במשך שעות בשדה יחד עם ילדיהם, עד שנמסר להם שהטיסה נדחתה ליום שלמחרת. בפועל, הטיסה המריאה רק בסמוך לשעה 16:00 למחרת באיחור של כ-20 שעות.

 

בעקבות זאת הפסידו הנוסעים יום מחופשתם בלונדון, וביקשו לקבל בתביעתם, בין היתר, פיצוי על עיכוב הטיסה. מנגד, טענה איזי ג'ט בין היתר כי הנוסעים אינם זכאים לקבל ממנה כל פיצוי מכיוון שהעיכוב בטיסה נגרם בשל נסיבות שלא היו בשליטתה. 

 

המטוס שהיה אמור להפעיל את טיסתם מתל אביב ללונדון התעכב כמה שעות קודם לכן בשדה התעופה בלוטון שבאנגליה, בשל הגבלות שהוטלו על ידי מגדל הפיקוח עקב תנאי מזג אוויר קשים ששררו באותו זמן בלונדון.

 

בעקבות עיכוב זה, צוות הטיסה שהיה אמור לבצע את טיסת הנוסעים חרג משעות העבודה המותרות ולכן טיסתם נדחתה ליום שלמחרת. "ויודגש", טענה איזי ג'ט בכתב ההגנה שהגישה לבית המשפט, "חריגה משעות הטיסה המותרות והיעדר מתן מנוחה לצוות עלולה להוביל לטעויות קריטיות במהלך הטיסה ולסיכון בטיחותם של הנוסעים".

 

המקומות שחובה לראות בלונדון

המקומות שחובה לראות בלונדון

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

במסגרת הדיון שהתקיים בבית המשפט בין הנוסעים לבין איזי ג'ט, שב וטען נציג חברת התעופה כי מטוסם של הנוסעים התעכב בלונדון בגלל שצוות הטיסה חרג משעות עבודת ועקב תנאי מזג האוויר, שגרמו לעיכוב בכל הטיסות באותו היום בלוטון. עוד הוסיף וטען כי לא ניתן להכין צוותי גיבוי חלופיים בכל הטיסות ובכל המקרים.

 

מנגד, הציגו הנוסעים בפני בית המשפט דו"ח של שדה התעופה בלוטון ממועד הטיסה שממנו עלה, לטענתם, כי מרבית הטיסות באותו היום כן המריאו ונחתו במועד. הם טענו, בין היתר, כי איזי ג'ט לא עשתה מה שהייתה צריכה לעשות כדי לצמצם את עיכוב הטיסה, ולא הייתה ערוכה מבעוד מועד עם צוות חלופי לטיסה.

 

הרשמת הבכירה אפרת רחלי מאירי מבית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה דנה בטענות הצדדים, ונתנה בהסכמתם פסק דין במסגרתו חויבה איזי ג'ט לשלם לנוסעים פיצויים בסך של כ-18,500 שקל.

 

פיצוי על עיכובי וביטולי טיסות - 5 דברים שכדאי לדעת 

עו"ד אהוד פאי מזכיר כי על פי החוק בישראל, הנקרא חוק שירותי תעופה, נוסע הטס בטיסה שהמריאה או נחתה משטח מדינת ישראל – שבוטלה או המריאה באיחור של מעל שמונה שעות – זכאי לקבל במרבית המקרים מחברות התעופה פיצוי כספי של אלפי שקלים וללא הוכחת נזק.

 

על פי התקנות האירופיות, נוסע הטס בטיסה שהמריאה משטח מדינה השייכת לאיחוד האירופי או בטיסה של חברת התעופה אירופית, לא משנה מהיכן הטיסה המריאה, שבוטלה או נחתה באיחור של מעל שלוש שעות, זכאי לקבל במרבית המקרים מחברות התעופה פיצוי כספי של מאות אירו.

עו"ד אהוד פאי (צילום: שגיא מורן) (צילום: שגיא מורן)
עו"ד אהוד פאי(צילום: שגיא מורן)
 

רק במקרים שבהם חברת התעופה הוכיחה שהטיסה בוטלה או עוכבה בגלל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, כגון מזג אוויר סוער, שביתה מוגנת, מצב חירום וכיו"ב, היא עשויה להיות פטורה מתשלום הפיצוי לנוסעים, או אם נמסרה הודעה לנוסעים על עיכוב או ביטול הטיסה 14 יום לפני מועד הטיסה.

 

שיעור הפיצוי מבוסס על מרחק הטיסה, ונע בין 1,250 שקלים - ליעדים קרובים כגון: יוון וקפריסין, לבין 2,050 שקלים - ליעדים באירופה כגון: פריז, אמסטרדם או ברצלונה.

 

ביעדים רחוקים יותר הפיצוי יכול להגיע עד 3,080 שקלים לנוסע, עבור יעדים רחוקים כגון: בנגקוק, ניו יורק, ובייג'ינג. על פי התקנות האירופיות – החל מ-250 אירו ועד 600 אירו לנוסע.

 

תקופת ההתיישנות בתביעות אלה - הינה של מספר שנים (על פי החוק הישראלי לדוגמה של ארבע שנים). כך שגם אם הייתה לכם טיסה שבוטלה או עוכבה לפני שלוש שנים למשל עדיין תהיו זכאים לקבל מחברת התעופה פיצוי כספי במרבית המקרים.

 

פאי מדגיש כי אין באמור בנקודות אלה כדי להוות ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. לשאלות מוזמנים לפנות לאתר עו"ד פאי או לכתובת הדוא"ל: office@felaw.co.il .

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאטרסטוק
מטוס איזיג'ט, ארכיון
צילום: שאטרסטוק
מומלצים