טסלה בצרות: שורפת 9.4 מיליון דולר ביום
יצרנית הרכב החשמלי מפגרת פעם אחר פעם אחרי לוחות הזמנים שהבטיחה, מתמודדת עם בעיות איכות ועשויה למצוא עצמה עד סוף השנה ללא מזומנים לפעילות. המספרים נחשפים לראשונה
6,500 דולר לדקה, 9.36 מיליון דולר ביום - כך שורפת חברת טסלה מזומנים ולפי הערכות, תמצא עצמה לקראת סוף השנה ללא כסף. לפי בלומברג, מצבה הפיננסי של טסלה, יצרנית הרכב הצעירה של היזם אלון מאסק, אינו מזהיר בלשון המעטה. ההשקעה האדירה בפיתוח כלי רכב, פסי ייצור ייעודיים וכוח אדם שגדל באופן ניכר מ-900 עובדים ב-2010 ל-40 אלף כיום, אינה מתקזזת עם ההכנסות המועטות (מדי). בין היתר עקב איחור ניכר בלוחות הזמנים שהציבה החברה.
לפי בלומברג, החוב הכולל עמו נאלצת טסלה להתמודד כבר עתה עומד על 9.4 מיליארד דולר, ועד סוף השנה תמצא עצמה במחסור של כשני מיליארד דולר לצורך פעילות שוטפת, אותם תיאלץ כנראה ללוות. זאת מכיוון שהוצאות החברה מזנקות בקצב מהיר מהמתוכנן, בזמן שההכנסה - ממכירת כלי רכב - מגיעה במנות קטנות מדי.
למרות שהיצרנית האמריקאית נהנתה עד כה משטף מזומנים מרשים מאוד - יותר מ-850 מיליון דולר - מציבור המאמינים והממתינים לכלי רכב שונים בדמות מודל 3, רודסטר חדשה ומשאיות חשמליות, האיזון המיוחל ומעבר לרווח צפויים רק כאשר תשיג החברה לקצב ייצור של 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע. לשם השוואה, כיום היא אינה מגיעה אפילו לחצי מכך.
לענייני המזומנים של החברה, הנהנית עדיין מתדמית מצוינת בציבור, נוספות גם בעיות איכות מפתיעות, למרות תגי המחיר הגבוהים של מודל S ו-X. לכך יש להוסיף כמובן את מאות אלפי הממתינים למודל 3, אשר שילמו כבר אשתקד דמי הזמנה אך ספק אם מרביתם יקבלו את הרכב המובטח אפילו בשנה הבאה. ולכל אלה יש להוסיף את תאונת הדרכים הקטלנית בה נכשלה מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה בזיהוי מכשול בטון על הכביש המהיר, כמו-גם טענות לבעיות בטיחות בפס הייצור של החברה בפרמונט, קליפורניה.
כך או אחרת, עם נתוני המניה אי אפשר לטעות. טסלה שידעה זינוק כמעט-רצוף מתחילת 2013 (34 דולר) ועד לפני כשנה (יותר מ-380 דולר), איבדה בחודשים האחרונים כרבע מערכה ומגע קסם מחודש של מאסק לא רק נדרש - הוא הפך למחויב מציאות בהקדם. אחרת עשויה בדיחת 1 באפריל של היזם אשר צייץ על פשיטת רגל קרובה, להתגלות כריאלית.