רז הימן והלל סגל לאליפות מזרח אירופה
צמד נהגי המירוץ הישראלים יצאו בסוף השבוע הקרוב לראלי, הסבב הראשון באליפות מזרח אירופה בראלי רייד. הסבב האחרון יערך כנראה בישראל
רז הימן והלל סגל (צוות פוינטר) יצאו בסוף השבוע הקרוב לראלי יוון, מירוץ ראשון באליפות מזרח אירופה בראלי רייד אותה סיימו בשנה שעברה במקום הראשון בקטגוריה (T1) והשני בקטגוריה הכללית מתוך כ-90 מתחרים. בסך הכל צפויים השניים לקחת חלק בארבעה מירוצים באליפות, מתוך שישה סבבים, המירוץ האחרון צפוי להיערך בישראל.
המירוץ יוזנק בשישי הקרוב (18.5) מהעיירה קסטוריה, בצפון יוון (בסמוך לגבול עם מקדוניה ואלבניה) ויתנהל על-פני כאלף ק"מ, מחציתם "על זמן". תוואי הדרך הררי ומיוער וכולל שבילים צרים ומפותלים עם שינויי גובה רבים. במירוץ היווני ישתתפו עוד כמה צוותים ישראלים: שי שמעוני וגדעון בן שמואל (מיצובישי האנטר T1), גל שחם ונמרוד אופיר (מיצובישי האנטר T1), דדי ושחר שפרונץ (מיצובישי פאג'רו T2) בקטגוריית רכבי השטח. בקטגריית SBS יתמודדו עזר חי וחזי בצלאל, גדי אברג'יל והדר מלמד, שרון בן עמי ומוקי פרחיה כל אחד מהם על גבי קאן-אם מאבריק X3.
הימן (נהג) וסגל (נווט) הם מהישראלים הוותיקים והמצליחים ביותר בספורט המוטורי, ומתחרים כצוות כבר 13 שנים. ברשימת הישגיהם הבולטים ניתן למנות מקום על דוכן המנצחים במספר גרסאות של ראלי הפרעונים (2005-2007) פעמיים מקום ראשון בקטגוריה בראלי דרך המשי (2009-2010), אליפות מרוצי הבלקן (2013) ועד ההישג הגדול ביותר שלהם: מקום ראשון בקטגוריה בראלי דקאר (2012) ו-25 בכללי.
רכב המירוץ המלווה את השניים יהיה גם הפעם ה"צהובה" שבנה הלל סגל במוסך הטרקטורים שלו בפאתי עפולה, שילוב בין שלדת מבניה עצמית, מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר של ב.מ.וו (250 כ"ס) ומכלולי הנעה של מיצובישי פאג'רו.
בשיחה ל-ynet אמר סגל כי "שלושת החודשים האחרונים הוקדשו להכנה מקיפה וקפדנית, בדומה לזו שביצענו לפני מרוצי מרתון כמו הדקאר או דרך המשי, שכן ה"צהובה" תישאר ביוון למשך כל הליגה ולא תחזור ארצה להכנה נוספת לפני כל מירוץ. כל מערכות ההנעה והמכלולים נבחנו, חודשו או הוחלפו בחדשים והצלחנו להשלים גם כ-800 ק"מ של ניסוי נהיגה. גם מכסה המנוע חדש ומאפשר שדה ראיה טוב יותר לנהג".
רז הימן הוסיף כי "העובדה שרכב המירוץ ישאר ביוון תהיה האתגר הגדול ביותר, שכן הטיפול והתחזוקה יתבצעו לפני כל מירוץ ולכן העלות תהיה צנועה יותר. זה יחייב אותנו לנהוג בצורה בטוחה וזהירה יותר, אבל מצד שני המירוצים עצמם הם קצרים יחסית ולכן אי אפשר לנהוג בטוח מדי. צריך למצוא את השילוב הנכון בין שמירה על הרכב למהירות. זה יהיה האתגר הגדול שלנו כאן."
הימן הוסיף כי "בשנה שעברה היינו ראשונים בקטגוריה אבל סיימנו במקום השני הכללי, והשאיפה שלנו הפעם היא לשפר עמדות ולזכות ראשון בכללי. זה לא טריוויאלי ובטח שלא יהיה פשוט כי נצטרך להיות מאוד אסטרטגיים".